  • 1. Data: 2005-08-20 15:34:22
    Temat: Reklamacja - czy można zażądać wymiany?
    Od: "Zwykly Uzytkownik" <n...@e...a>

    Witam,

    Kupiłem wczoraj nowy telefon komórkowy. Dziś zorientowałem się, że ma
    niewielką, ale jednak uciążliwą wadę (jeden z przycisków nie działa przy
    każdym wciśnięciu). Oczywiście zamierzam reklamować telefon, wiem jednak (z
    doświadczenia), że takie reklamacje trochę trwają, a dostanie telefonu
    zastępczego graniczy z cudem - a jeśli już, to jest to jakiś stary grat.
    Dlatego zastanawiam się, czy gdybym wykazał wadę (tzn. inne egzamplarze tego
    modelu, które mają w sklepie działają OK), mógłbym prosić o natychmiastową
    wymianę aparatu, zważając na to, że kupiłem bardzo niedawno i nie miał czasu
    się "zużyć"? W dodatku wyjeżdżam pod koniec najbliższego tygodnia i nawet
    gdyby tel. miał zostać naprawiony w ciagu dwóch tygodni, nic mi to nie daje.

    pozdrawiam,
    ZU

  • 2. Data: 2005-08-21 00:02:14
    Temat: Re: Reklamacja - czy można zażądać wymiany?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <de7iij$5de$1@atlantis.news.tpi.pl>, Zwykly Uzytkownik wrote:
> [...]
    > modelu, które mają w sklepie działają OK), mógłbym prosić o natychmiastową

    Na natychmiastową, prawnie nie masz raczej* żadnych możliwości. Na samą
    wymianę, pewnie niewielkie. Możesz liczyć jedynie na dobrą wolę
    sprzedawcy.

    *) raczej to tak dla porządku, bo nie spodziewam się aby gwarant takie
    coś umożliwił, a ustawowo, sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź na
    reklamację.

    --
    Marcin