    From: "Leo" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zwrot towaru
    Date: Sat, 20 Aug 2005 19:27:55 +0200

    mam taką sytuację:
    W imieniu firmy w której pracuję sprzedałem swojemu klientowi
    (zarejestrowanej u mnie firmie) pewien towar. Towar ten był sprzedany na
    konkretne życzenie kupującego, dokładnie wiedział co kupuje i w jakiej
    cenie, towar w pełni wartościowy, bez żadnych wad. Ponieważ jest to klient z
    daleka więc towar jak zwykle wysłałem mu spedytorem- otrzymał go następnego
    dnia. I następnego dnia dzwoni do mnie że jednak on go nie chce bo ktos inny
    zaproponował mu coś podobnego ale taniej, więc to co ma ode mnie jest mu
    jednak niepotrzebne. Trochę się zdenerwowałem tą sytuacją, tymbardziej że
    zaczął mnie straszyć tym że on ma prawo dokonać takiego zwrotu w ciągu 10
    dni czy mi się to podoba czy nie. Czy ma rację? Czy może ja mogę wytoczyć
    jakiś konkretny kontrargument aby odmówić zwrotu (jakby nie było świadomie
    zakupionego towaru) i żądać zapłaty należności za fakturę?

    Bardzo proszę o pomoc,

    Pozdrawiam, Leo