  • 21. Data: 2010-08-13 06:40:37
    Temat: Re: zwrot świadectwa dojrzałości z uczelni -warunki ???
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-08-2010 17:18, spp pisze:

    > A on chce świadectwa maturalnego po 33 latach? ;)

    Jeżeli np. nie skończył studiów to jego najważniejszy dokument
    potwierdzający wykształcenie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 22. Data: 2010-08-13 06:44:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-13 08:40, Maddy pisze:

    > Jeżeli np. nie skończył studiów to jego najważniejszy dokument
    > potwierdzający wykształcenie.

    A co zrobiłabyś z klientem który u Ciebie zostawiłby oryginał
    zaświadczenia o NIP a po 33 latach poprosił o jego zwrot?

    --
    spp

  • 23. Data: 2010-08-13 06:49:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-08-2010 08:44, spp pisze:

    > A co zrobiłabyś z klientem który u Ciebie zostawiłby oryginał
    > zaświadczenia o NIP a po 33 latach poprosił o jego zwrot?

    A na jakiej postawie mogłam wymagać od kogoś pozostawienia oryginału
    zaświadczenia o NIP?
    Czy może klient zostawił przez pomyłkę? Czy ma dowód, że zostawił u mnie
    ten papierek? Albo chociaż przesłankę ("jakby nie zostawił to by
    nie......" tu wpisz co by się stało)?

    Proszę o jakąś bardziej trzymająca się kupy analogię.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 24. Data: 2010-08-13 06:57:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-13 08:49, Maddy pisze:

    > A na jakiej postawie mogłam wymagać od kogoś pozostawienia oryginału
    > zaświadczenia o NIP?

    Nie wiem po co Ci to ale pomysły księgowych są tak zaskakujące ... ;)

    > Czy może klient zostawił przez pomyłkę? Czy ma dowód, że zostawił u mnie
    > ten papierek?

    Tak, dwoje świadków. ;)

    > Proszę o jakąś bardziej trzymająca się kupy analogię.

    A dlaczego? Analogia jak analogia.

    Myślę, że uczelnia zarchiwizowała dokumenty i przekazała co trzeba do
    AP, co nie - na przemiał.
    Tupanie nóżkami i sprowadzanie batalionu policjantów niewiele pomoże.
    :( Łatwiej będzie dokument wyciągnąć ze szkoły.

    --
    spp

  • 25. Data: 2010-08-13 07:46:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-08-2010 08:57, spp pisze:

    > Nie wiem po co Ci to ale pomysły księgowych są tak zaskakujące ... ;)

    Nie pytałam "po co" ale "na jakiej podstawie".

    Pomysły to ludzie mają różne, i księgowi akurat nie są tutaj w
    awangardzie kreatywności.

    Uczelnia ma podstawę prawną do żądania oryginału świadectw maturalnego i
    zatrzymania go na cały okres studiów.
    Nie ma podstawy do odmowy wydania go byłemu już studentowi.

    > Tak, dwoje świadków. ;)

    Po 33 latach tych dwoje staruszków twierdzi, że pamięta?

    > A dlaczego? Analogia jak analogia.

    Właśnie nie analogia.
    Taki sobie przykład innej sytuacji, kompletnie różnej od rozważanej.

    > Myślę, że uczelnia zarchiwizowała dokumenty i przekazała co trzeba do
    > AP, co nie - na przemiał.

    Ale u kolegi nie ma problemu, że UMK świadectwa nie ma.
    Nie odesłali go z kwietkiem "panie, po tylu latach tego nikt nie
    znajdzie" albo "poszło na przemiał, bo wolno nam było tak zrobić".

    Oni go nie chcą wydać bez dostarczenia obiegówki.
    Co było bezprawne także 33 lata temu (tylko w '77 trudniej było swoje
    prawa wyegzekwować).

    Skoro uczelnia postawiła warunek wydania świadectwa, to chyba ma co
    wydawać.
    Oczywiście zawsze można założyć, że wszyscy dookoła są perfidni i
    złośliwi i jak gość obiegówkę dostarczy, to wtedy mu powiedzą "a figa!
    zmielone 10 lat temu".

    Albo, że pani w dziekanacie jest ruskim szpiegiem i wykorzystała to
    świadectwo do niecnych celów a teraz próbuje to ukryć.

    > Tupanie nóżkami i sprowadzanie batalionu policjantów niewiele pomoże. :(

    A to akurat racja (przez przypadek).
    Trzeba na piśmie poprosić o podstawę prawną odmowy wydania świadectwa,
    co już dwie osoby doradzały.
    Nie mogłeś ze wszystkich odpowiedzi wybrać tych sensownych? To by nie
    pasowało do tezy?

    > Łatwiej będzie dokument wyciągnąć ze szkoły.

    "Łatwiej" jest pojęciem względnym.

    A UMK świadectwo oddać musi, skoro nie zaprzecza, że je ma.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813