  • 31. Data: 2008-10-07 23:09:10
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    armar wrote:

    > Skąd w Was tyle jadu?
    > Szczególnie do kobiety?

    plec bez znaczenia
    To reakcja na "mnie się należy".

  • 32. Data: 2008-10-07 23:12:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    witek pisze:
    > bo problemu nie ma
    > trzeba miec tylko drugi komputer z dostepem do internetu :)
    >
    > nie rób z siebie sieroty. jak widać drugi komputer z dostępem do
    > internetu masz, tylko pewnie dyskietki nie.

    Jakiś tam szacher-macher się robi i można stworzyć nową bootowalną płytę
    już z potrzebnymi sterownikami. Bez dyskietki.

  • 33. Data: 2008-10-07 23:13:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    witek pisze:

    > :)

    tzw. PEBKAC

  • 34. Data: 2008-10-07 23:15:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.10.2008 akhayah <t...@g...com> napisał/a:
    > Kupiłam dziś notebooka ACER z wgranym systemem LINUX, ale ponieważ
    > lubię XP dokupiłam ten system i zasugerowałam sprzedawcy, że wgram go
    > sama. Okazało się to dużym problemem, przerastającym moje możliwości.
    > Nikt mnie nie poinformował, że bedzie to wymagało wchodzenia do BIOS-u
    > i samodzielnego przygotowywania ulepszonej wersji płyty instacyjnej XP
    > (wzbogaconej o instalki i sterowniki pobrane z internetu). Nikt nie
    > uprzedził mnie o tym, że laptop nie jest przystosowany do
    > zainstalowania systemu, który kupiłam.

    MZ istotne jest jak wyglądała deklaracja sprzedawcy i jaka była sekwencja
    zdarzeń. Jeśli sprzedawca w momencie zakupu notebooka powiedział Ci, że z
    tą konkretną płytą zainstalujesz windows bez większych problemów to
    mogłabyś MZ reklamować tego notebooka z tyt. niezgodności.

    Jeśli jest jednak jak wyżej sugerujesz, że decyzja o zakupie notebooka nie
    była bezpośrednio ani związana ani dyskutowana w kontekście dokupienia
    wondows, to co najwyżej możesz reklamować to ostatnie. I tu uważam, że
    miałabyś szansę na skuteczną reklamację, bo typowy proces instalacyjny
    windows nie wymaga wyprawiania cyrków z tworzeniem własnej płyty i
    dogrywaniem sterowników, nie mogłaś się więc tego spodziewać. Ale tę
    szanse miałabyś wyłącznie gdyby sprzedawca powiedział coś w stylu: "nie
    będzie problemów". Jesli powiedział "da się" lub zgoła nic nie powiedział,
    to MZ nic się nie da z tym zrobić, bo nie złożył Ci żadnej "obietnicy" ani
    "przyżeczenia" co do konkretnej cechy produktu (tu łatwości instalacji).
    Stety bądź nie, prawnie nie jest zobligowany do oceny i wysondowania
    poziomu Twojego zaawansowania w tej czy innej kwestii.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2008-10-07 23:25:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.10.2008 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:

    > A instalacja takiego Slackware, czy np. Linux From Scratch to już w
    > ogóle wyższa szkoła jazdy w porównaniu z instalacją tego XP.
    > I co z tego?

    To zalezy (patrz moj wczesniejszy post w tym wątku). Istotna jest
    MZ deklaracja sprzedawcy i czy towar posiada typowe (w danym kontekscie)
    cechy. Typowym zachowaniem dystrybujci łindołs nie jest konieczność
    tworzenia dodatkowej kopii tej dystrybucji z użyciem dodatkowego
    oprogramowania (sterowników).
    W tym przypadku sprzdawca niczego nie deklarował, ale jeśli by to zrobił
    ("nie ma problemu z instalacją") to byłaby to MZ typowa niezgodność.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2008-10-07 23:55:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > A instalacja takiego Slackware, czy np. Linux From Scratch to już w
    > ogóle wyższa szkoła jazdy w porównaniu z instalacją tego XP.

    Za to instalacja takiego Open SuSE jest trywialna - na SATA się
    zainstaluje bez żadnego marudzenia.

  • 37. Data: 2008-10-08 00:30:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]

    to MZ nic się nie da z tym zrobić, bo nie złożył Ci żadnej "obietnicy" ani
    "przyrzeczenia" co do konkretnej cechy produktu (tu łatwości instalacji).

  • 38. Data: 2008-10-08 00:50:32
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-07 22:41 akhayah napisał/a:
> [...]
    > (wzbogaconej o instalki i sterowniki pobrane z internetu). Nikt nie
    > uprzedził mnie o tym, że laptop nie jest przystosowany do

    Gdzieś czytałam, ze Linux ma swój własny BIOS i nic innego już nie
    zainstalujesz. Nawet po formacie dysku.

    --
    animka

  • 39. Data: 2008-10-08 01:32:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Animka pisze:

    > Gdzieś czytałam, ze Linux ma swój własny BIOS i nic innego już nie
    > zainstalujesz. Nawet po formacie dysku.

    A o tym, że Elvis wrócił i okazał się kosmitą, też pewnie czytałaś...

  • 40. Data: 2008-10-08 04:32:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Gdzieś czytałam, ze Linux ma swój własny BIOS i nic innego już nie
    > zainstalujesz. Nawet po formacie dysku.

    Oj dziewcze, nie kompromituj sie.