  • 1. Data: 2003-04-28 08:22:21
    Temat: zwrot dyplomu
    Od: m...@o...pl (wycena)

    witam!
    Jakie sa szanse na odzyskanie dyplomu, w tym przypadku zaswiadczajacego o
    ukonczeniu szkolenia na przekluwanie ciala, po rozwiazaniu umowy o prace na
    mocy porozumienia stron.
    Przyblizajac sprawe:
    Zona postanowila odejsc z salonu kosmetycznego, w ktorym pracowala i
    otworzyc wlasna dzialalnosc.
    Dogadala sie co do formy wypowiedzenia i teraz chce odzyskac dyplom
    wystawiony na jej imie i nazwisko o ukonczeniu szkolenia, jednak byly
    pracodawca nie chce jej go oddac tlumaczac, ze to on zaplacil za szkolenie
    (co jest zgodne z prawda).
    Czy ma on obowiazek oddania tego dyplomu??
    Prosze o pomoc, najlepiej "podporke" w postaci konkretnego przepisu.
    pozdrawiam
    mar.

  • 2. Data: 2003-04-28 18:01:19
    Temat: Re: zwrot dyplomu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kodeks karny:

    Art. 276. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa
    dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Pracodawca ewentualnie może żądać zapłacenia poniesionych przez niego
    kosztów szkolenia, pod warunkiem, że ma do tego jakiś tytuł prawny.
    Świadectwo jest dokumentem określającym uprawnienia Twojej żony i jako taki
    jest jej własnością, a nie pracodawcy.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-