  • 1. Data: 2003-04-28 08:47:58
    Temat: Słuzba wojskowa nie zgodna z konstytucja.
    Od: "GoLo" <g...@w...pl>

    Witam,
    wydaje mi sie ze znalazlem mozliwosc zakwestionowania powszechego obawiazku
    sluzby wojskkowej ze wzgledu na niezgodnosc tego z nasza kontytuca (fatalna
    ale jednak konstutucja - aktem nadrzednym ;). Poniewaz wczesniej nie
    inetesowalem sie tym tematem chcialbym sie dowiedziec czy kiedys byl on juz
    poruszany, jake wynikly z tego wnioski. Moze ktos inny rowniez to zauwazyl
    co ja (szczegoly puki co dla mnie), oraz najwazniejsze jezeli wszystko
    okazalo by sie prawda jak sie do tego zabrac aby zglosic sprawe do
    trybunalu.

  • 2. Data: 2003-04-28 09:28:32
    Temat: Re: Słuzba wojskowa nie zgodna z konstytucja.
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "GoLo" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > co ja (szczegoly puki co dla mnie), oraz najwazniejsze jezeli wszystko
    > okazalo by sie prawda jak sie do tego zabrac aby zglosic sprawe do

    Bardzo szeroko to opisałeś.
    Z przedstawionych tu dowodów i wniosków sądzę, że jednak masz rację.
    Może byś jeszcze napisał " o szo chosi".

  • 3. Data: 2003-04-28 10:40:12
    Od: "GoLo" <g...@w...pl>

    > Bardzo szeroko to opisałeś.
    > Z przedstawionych tu dowodów i wniosków sądzę, że jednak masz rację.
    > Może byś jeszcze napisał " o szo chosi".

    Ok, jak wroce do domu postaram sie to opisac dokladniej.

  • 4. Data: 2003-04-28 11:45:30
    Od: "ERY" <e...@g...pl>

    Użytkownik "GoLo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co ja (szczegoly puki co dla mnie), oraz najwazniejsze jezeli wszystko
    > okazalo by sie prawda jak sie do tego zabrac aby zglosic sprawe do

    Wydaje się, że w celu dokonania analizy aktu prawnego (a tym bardziej
    zbadania zgodności aktu prawnego z aktem nadrzędnym), konieczna (aczkolwiek
    nie wystarczająca) jest znajomość ortografii, interpunkcji i składni
    polskiej.

    ERY

  • 5. Data: 2003-04-28 17:39:21
    Od: "GoLo" <g...@w...pl>

    O muj borze jaki ty jests mondry, wystaruj w wyborach na prezydeta napewno
    cie popre.

  • 6. Data: 2003-04-29 12:23:54
    Od: "GoLo" <g...@w...pl>

    Witam ponownie.
    Sluzba wojskowa (obowiazkowa) okreslona jest w ustawie, ktora to powinna byc
    zgodna z aktem najzwyzszym gdzie jest o niej mowa.
    W konstytucji czytamy (ponizej wyciete interesujace fragmenty), o rownosci
    wszystkich wobec prawa art. 32/1,2 , rownosci kobiet i mezczyzn art. 33/1,2
    rownosci
    obowiazkow wobec panstwa, oraz o obowiazkach OBYWATELA dotyczacych obrony
    ojczyzny art 85.

    Jak widac we wszystkich punktach konstytucji podkresla sie rownosc obu plci
    we wszystkim, takze obowiazku wobec ojczyzny, wiec jakim sposobem moze
    obowiazywac prawo takie ze tylko mezczyzni sa zmuszani do sluzby wojskowej.
    Przeciez jest jasno powiedziane ze kobiety i mezczyzni powinni byc
    traktowani rowno, wiec albo kobieta jest dyskryminowana gdyz nie musi isc do
    wojska, albo to mezczyna jest tutaj zle traktowany gdyz ma nalozony
    obowiazek kotrego nie ma droga polowa Polakow (kobiet).
    Art. 47, kazdy moze decydowac o swoim zyciu osobistym i to jest w Polsce
    prawda po za jednym wyjatkiem, sluzby wojskowej. JA obywatel Rzeczy
    Pospolitej Polskiej nie mam prawa o zdecydowaniu o wlasnym losie, ze nie mam
    ochoty isc do wojska teraz lub kiedykolwiek, ze wole sie zajac czym innym:
    praca, rodzina, zabawa, "niczym", chociaz takie prawo przysluguje mi, jest
    ono jasno dane na mocy konstytucji, czyz to nie ironia.
    Art 52, wolnosc poruszania sie po terenie Polski, kiedy sie sluzy to prawo
    jest odbierane kazdemu, na mocy jakiego
    prawa?????????? przeciez nie ma juz wyzszego prawa no chyba ze wezmiemy pod
    uwage prawo boskie.
    Art 40, wszycy wiedzia co sie wyprawia w wojsku wiec nie musze tego
    komentowac.
    Art 85/1 w tym punkicie nadal nie ma rozruznienia na obie plcie, mowi sie tu
    o obowiazku obywatela, a nie obywatela plci MESKIEJ.
    No i w koncu art 85/2 ktory mowie o tym ze "Zakres obowiązku służby
    wojskowej określa ustawa" , fajnie ale tak ustawa musi byc zgona ze
    wszystkim co jest w konstytucji.
    Co innego gdyby w kon. byly w tych art. ktore wymienilem byly klalzury ktore
    mowia ze prawa te moga zostac ograniczone lub zmienione przez ustawe, jak ma
    to miejsce w wielu art konstytucji. Ale takiego zapisu tam nie ma i wlsanie
    na tym polega caly problem, ze skoro nie ma haczyka ktory pozwolilby
    ograniczyc moje prawa wolnosci wyboru wiec jakim prawem sie to dzieje.
    Jedyna zgodna z prawem forma sluzby wojskowej w Polsce byla by ochotnicza
    sluzba
    wojskowa.

    Rozdział II: WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA.
    Art. 32.
    1 Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania
    przez władze publiczne.
    2 Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
    Art. 33.
    1 Kobieta i mężczyzna w Rzeczypospolitej Polskiej mają równe prawa w życiu
    rodzinnym, politycznym, społecznym i gospodarczym.
    2 Kobieta i mężczyzna mają w szczególności równe prawo do kształcenia,
    zatrudnienia i awansów, do jednakowego wynagradzania za pracę jednakowej
    wartości, do zabezpieczenia społecznego oraz do zajmowania stanowisk,
    pełnienia funkcji oraz uzyskiwania godności publicznych i odznaczeń.
    Art. 40.
    1 Nikt nie może być poddany torturom ani okrutnemu, nieludzkiemu lub
    poniżającemu traktowaniu i karaniu. Zakazuje się stosowania kar cielesnych.
    Art. 47.
    Każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i
    dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym.
    Art. 52.
    Każdemu zapewnia się wolność poruszania się po terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej oraz wyboru miejsca zamieszkania i pobytu.

    OBOWIĄZKI
    Art. 82.
    Obowiązkiem obywatela polskiego jest wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz
    troska o dobro wspólne.
    Art. 85.
    1 Obowiązkiem obywatela polskiego jest obrona Ojczyzny.
    2 Zakres obowiązku służby wojskowej określa ustawa.

  • 7. Data: 2003-04-29 16:18:30
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    Co do obowiązku słuzby wojskowej kobiet, to porozamwiaj sobie o tym z
    pielęgniarkami i lekarkami, może masz jakąś miłą sąsiadkę z wymienionych
    zawodów, to będziesz miał przyjemniejszą rozmowę.

    Therion

  • 8. Data: 2003-04-29 17:04:32
    Od: "GoLo" <g...@w...pl>

    Użytkownik "t...@w...pl" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pielęgniarkami i lekarkami, może masz jakąś miłą sąsiadkę z wymienionych
    > zawodów, to będziesz miał przyjemniejszą rozmowę.

    Widzisz ja nie zmierzam do tego aby kobiety obowiazkowo sluzyly w armi ale
    do tego aby kazdy mogl decydowac o sobie. Jezeli zrozumiales inaczej to
    zapewniam ze jest to zla interpretacja. Chce udowodnic ze ustawa o sluzbie
    wojskowej jest niezgodna z konstytucja, przyklady ktore wymienilem sa tylko
    aby udowodnic ten fakt i nic wiecej.

  • 9. Data: 2003-04-29 22:22:45
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "GoLo" <g...@w...pl> wrote in message

    > do tego aby kazdy mogl decydowac o sobie.

    Decydowanie o sobie nie polega na wolnoamerykance.
    To jest niestety wada demokracji.
    Ale zawsze możesz zdecydować, że tej demokracji nie chcesz podlegać.

    Powiedz po prostu, że nie masz ochoty iść do wojska, bo to strata czasu. I
    wtedy się z tobą w 100% zgodzę.