  • 1. Data: 2003-04-28 06:56:21
    Temat: mieszkanie niewłasnościowe
    Od: "Milosz" <m...@w...pl>

    Jaki przepis zabrania "posiadania" mieszkania niewłasnościowego (komunalnego
    lub spółdzielczego lokatorskiego) i jednocześnie własnościwego w tej samej
    miejscowości?

  • 2. Data: 2003-04-28 07:04:10
    Temat: Re: mieszkanie niewłasnościowe
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Milosz zamieszkała pod adresem
    <m...@w...pl>
    w artykule <news:b8ijad$pk9$1@kujawiak.man.lodz.pl> napisała w ten
    deseń:

    > Jaki przepis zabrania "posiadania" mieszkania niewłasnościowego
    > (komunalnego lub spółdzielczego lokatorskiego) i jednocześnie
    > własnościwego w tej samej miejscowości?

    Chyba nie chodzi o tą samą miejscowość tylko w ogóle. I
    najprawdopodobniej chodzi o uchwałę rady gminy. Ale mogę się mylić.

    Tatiana

  • 3. Data: 2003-04-28 07:45:26
    Od: "Yennifer" <y...@a...pl>

    Użytkownik "Milosz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki przepis zabrania "posiadania" mieszkania niewłasnościowego
    (komunalnego
    > lub spółdzielczego lokatorskiego) i jednocześnie własnościwego w tej samej
    > miejscowości?

    Ustawa z 21 czerwca 2001 r o ochronie praw lokatorów,

    Art. 11 ........
    3. Właściciel lokalu, w którym czynsz jest niższy niż 3 proc. wartości
    odtworzeniowej lokalu, może wypowiedzieć stosunek najmu:

    2) z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, na koniec miesiąca
    kalendarzowego, osobie, której przysługuje tytuł prawny do innego lokalu
    położonego w tej samej lub w pobliskiej miejscowości, a lokator może używać
    tego lokalu, o ile lokal ten spełnia warunki przewidziane dla lokalu
    zamiennego.

    Czy o to chodziło??

    --
    pozdr.
    Yenn

  • 4. Data: 2003-04-28 12:27:51
    Od: ksamiss<k...@b...pl>

    Nie zabrania tego zaden przpis prawny. Chyba ze chodzi o mieszkanie
    spółdzielcze lub TBS budowane przy pomocy srodków finansowych z
    KFM - Banku Gospodarstwa Krajowego. Aby nabyć mieszkanie w ten
    sposób budowane nie można posiadać tytułu prawnego do
    innego "każdego mieszkania".

    Druga kwestia - jezeli posiadasz"wynajmujesz" mieszkanie z zasobów
    gminnych i jednocześnie posiadasz "inne" mieszkanie - to chyba
    wynajmowanie od gminy traci sens - nie jesteś wówczas osobą
    potrzebującą.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-04-29 17:50:03
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Jeżeli chodzi o tę smą spółdzielnię - to może statut spółdzielni?
    Ja będąc - drzewiej - członkiem oczekującym - zostałam wykreślona z listy
    oczekujących na mieszkanie kiedy zakupiłam własnościowe. Nie mogłam ubiegać
    się już o spółdzielcze. Może jest jakaś ustawa o spółdzielniach
    mieszkaniowych?
    Pozdrawiam.