  • 1. Data: 2003-04-28 07:41:07
    Temat: wypowiedzenie - co robić ?
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    dzisiaj własnie moja żona dostała do łapki wypowiedzenie..
    ponieważ umowiliśmy się , że ja zajmuje sie naszym 9 cio miesiecznym w
    tej chwili bobasem , nasza sytuacja nie wyglada zbyt rozowo ....

    mam w związku z tym kilka pytań

    na piśmie jest data 9 kwietnia 2003 roku
    pracodawca zas rozwiazuje umowe o prace z zachowaniem miesięcznego
    wypowiedzenia ( umowa na czas nieokreślony , przepracowane 1,5 roku)
    z dniem 31 maja 03

    czy zona nie powinna dostać tego 30 kwietnia ? i czy data nie powinna
    być nieco bardziej adekwatna ??

    jeszcze jedno pytanie , co zrobić jeśli przyszła do pracy po to zeby
    dac tylko zwolnienie ( ma je od soboty ) a sytuacja tak ją
    wewnetrznie rozbiła , ze zapomniala o tym i podpisała wypowiedzenie
    ????

    wdzieczny bede za wszystkie wskazowki

  • 2. Data: 2003-04-28 08:10:53
    Temat: Re: wypowiedzenie - co robić ?
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako sqrczak zamieszkała pod adresem
    <j...@w...pl>
    w artykule <news:3eacdb3b@news.home.net.pl> napisała w ten deseń:

> [...]
    > z dniem 31 maja 03
    >
    > czy zona nie powinna dostać tego 30 kwietnia ? i czy data nie powinna

    Data wypowiedzenia jest jak najbardziej prawidłowa - od ostatniego
    kwietnia sie liczy do ostatniego maja. Pracodawca może wręczyć je kiedy
    chce ;-(

> [...]
    > dac tylko zwolnienie ( ma je od soboty ) a sytuacja tak ją
    > wewnetrznie rozbiła , ze zapomniala o tym i podpisała wypowiedzenie

    Oczywiście może wręczyć zwolnienie w pracy, najlepiej za pokwitowaniem,
    że oddała i wtedy wypowiedzenie jest nieskuteczne, o ile bedzie na
    zwolnieniu do 30 kwietnia. (Bo rozumiem, że miesięczny termin
    wypowiedzenia własnie biegnie od 30 kwietnia - tak?)

    > wdzieczny bede za wszystkie wskazowki

    Może jeszcze złożyć wniosek o urlop wychowawczy i przeczekać gorsze
    chwile, o ile jest szansa, że najdejda lepsze.

    Tatiana

  • 3. Data: 2003-04-28 08:13:15
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Xena t...@l...com.pl napisał :

    > Data wypowiedzenia jest jak najbardziej prawidłowa - od ostatniego
    > kwietnia sie liczy do ostatniego maja. Pracodawca może wręczyć je
    > kiedy chce ;-(

    ok
    zawsze mi sie wydawalo , ze jest nieco inaczej ]
    ale mniejsza z tym

> [...]
    > ile bedzie na zwolnieniu do 30 kwietnia. (Bo rozumiem, że miesięczny
    > termin wypowiedzenia własnie biegnie od 30 kwietnia - tak?)

    nawet jeśli podpisała wypowiedzenie ???
    to teraz ja moge pojechać i wreczyc zwolnienie lekarskie ?
    i wypowiedzenie jest nieważne ?

    dzieki wielkie

  • 4. Data: 2003-04-28 08:54:40
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    w artykule <news:3eace2c3$1@news.home.net.pl> napisała w ten deseń:

    > nawet jeśli podpisała wypowiedzenie ???
    > to teraz ja moge pojechać i wreczyc zwolnienie lekarskie ?
    > i wypowiedzenie jest nieważne ?

    podpisała, że odebrała. A że pracodawca wręczył je bezprawnie, bo w
    czasie usprawiedliwionej nieobecnosci, to wypowiedzenie nie jest
    skuteczne. Miałam podobną sprawę i pracodawca bardzo szybko wycofał się
    z wypowiedzenia. Najlepiej niech napisze pismo do pracodawcy i zaniesie
    za pokwitowaniem, że jeśli pracodawca nie wycofa wypowiedzenia to udaje
    się do sądu pracy. Bo ma na to 7 dni. Zresztą sprawa w sądzie pracy jest
    bezpłatna i zawsze mozna ją wycofać.
    Powodzenia!

    Tatiana

  • 5. Data: 2003-04-28 09:56:05
    Temat: Odp: wypowiedzenie - co robić ?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Xena <t...@l...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8iq6p$4e8$...@n...news.tpi.pl...

    > podpisała, że odebrała. A że pracodawca wręczył je bezprawnie, bo w
    > czasie usprawiedliwionej nieobecnosci,

    He? Byla obecna, ale nieobecna?

    Depi.

  • 6. Data: 2003-04-28 10:52:55
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Xena t...@l...com.pl napisał :

> [...]
    > wypowiedzenia to udaje się do sądu pracy. Bo ma na to 7 dni. Zresztą
    > sprawa w sądzie pracy jest bezpłatna i zawsze mozna ją wycofać.

    ok
    dzięki raz jeszcze
    ide walczyć

    tzn juz to zawiozlem i teraz dopisuje ...
    zajechalem po drodze do inspekcji pracy i pan sie strasznie
    interesowal dlaczego zona nie dala zwolnienia jak przyszla ....

    i poradzil jeszce zeby orpocz pisma wyslac od razu pozew do sadu
    nie wiem pisac go czy nie pisac ....

  • 7. Data: 2003-04-28 10:55:31
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Marcin Olender d...@g...pl napisał :

    > He? Byla obecna, ale nieobecna?

    no tak sobie mysle , ze przyszla dac zwolnienie ... powiesila kurtke i
    od razu przeszli do rzeczy
    dziewczyna nie jest wytrzymala psychicznie , i kompletnie ja
    rozklekotało ....

    jej przelozony powiedzial przed chwila mi ze nakazal jej cos zrobic ,
    ale ona tego nie zrobila
    wiec raczej nie stawila sie w gotowosci do podjecia zadan sluzbowych

  • 8. Data: 2003-04-28 11:00:30
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    sqrczak wrote:

    > no tak sobie mysle , ze przyszla dac zwolnienie ... powiesila kurtke i
    > od razu przeszli do rzeczy
    > dziewczyna nie jest wytrzymala psychicznie , i kompletnie ja
    > rozklekotało ....

    A ja mam głupie myśli.
    Przyszła do pracy, dostała wypowiedzenie, miała głowę na karku, wyszła,
    poszła do lekarza, dostała zwolnienie.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 9. Data: 2003-04-28 13:58:35
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b8j1ke$v2e$...@n...atman.pl...

    > A ja mam głupie myśli.
    > Przyszła do pracy, dostała wypowiedzenie, miała głowę na karku, wyszła,
    > poszła do lekarza, dostała zwolnienie.

    Ano ano. Niestety takich obecnych-nieobecnych jest w naszym kraju miliony a
    placimy za to my. Narzekac na skladke do ZUSu to wszyscy narzekaja, ale jak
    przyjdzie co do czego, to kazdy wali po lewe zwolnienie.

    Depi.

  • 10. Data: 2003-04-28 14:58:13
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

> [...]

    > miliony a placimy za to my. Narzekac na skladke do ZUSu to wszyscy
    > narzekaja, ale jak przyjdzie co do czego, to kazdy wali po lewe

    bede plakal z tego powodu ....
    od kiedy to zus placi za pierwsze dni zwolnienia ?