    From: "Monika" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zwolnienie w okresie ciaży, co robić dalej?
    Date: Thu, 29 Jul 2004 22:31:01 +0200

    30 lutego zostałam zwolniona z miesiecznym okresem wypowiedzenia.

    02.04.2004r. po raz pierwszy po wizycie u lekarza poinformowałam jednego z
    pracodawców o zaistniałych okolicznościach,(ciaza) na które do dnia 23
    kwietnia nie uzyskałam odpowiedzi.

    Następnym krokiem było wysłanie listem poleconym oficjalnego pisma, po
    którym zostałam wezwana do firmy i poinformowana o fakcie wystąpienia przez
    firmę do PIPu z pismem z zapytaniem o obowiązki zakładu pracy. Po uzyskaniu
    odpowiedzi na wspomniane pismo zostałam ponownie wezwana do firmy w celu
    podpisania umowy, która niestety jak się okazało odbiegała od umowy według
    których warunków byłam zatrudniona dotychczas tj. zmieniła brzmienie w
    punkcie mówiącym o okresie zatrudnienia z :"czas nieokreślony", na "czas
    określony - 1 rok", jak również została zerwana ciągłość okresu
    zatrudnienia, gdyż umowa była sporządzona z dniem 12.05.2004r.

    W związku na zaistniałe okoliczności omawiana umowa byłaby dla mnie umową
    niekorzystną dlatego byłam zmuszona odstąpić od jej podpisania i skierować
    postępowanie na drogę sądową.Zwróciłam się również do PIPu o sprawdzenie
    mojej sprawy.Po raz drugi zostałam wezwana do firmy 1 czerwca, czyli jakie
    są odstępy czasowe.Później w firmie był inspektor (ok 24 maja)a stawić się
    miałam 8 lipca,niestety nie mogłam bo byłam poza Gdańskiem-wysłałam pismo
    wyjaśniające (zresztą poinformowałam mojego szefa telefonicznie o
    zaistaniałych okolicznościach)miałam wrócić 16 i 19 przyjsć do biura
    podpisać kolejną umowe którą mi przygotowali.Po przyjeździe okazało się ze
    czeka na mnie pismo(listem poleconym za potwierdzeniem odbioru)z treści
    którego wynikało że mam sie stawić w biurze do nieprzekraczalnego terminu
    jaki wyznaczyli tj.13 lipca.W poniedziałek kontaktujac sie z moim szefem
    telefonicznie bo w biurze go nie było, usłyszałam między innymi że mój
    termin już minał i i tak zrobili dla mnie wystarczajaco dużo a ja nasyłam na
    nich inspektora i dostali jeszcze drugie wezwanie(wtedy nie wiedziałam
    jeszce o co dokładnie chodzi do momentu kiedy po południu odebrałam wezwanie
    do Sądu na rozprawe)Tego samego dnia byłam jeszcze w firmie i zostawiłam
    piosmo w którym napisałam miedzy innymi że mój pracodawca odmówił mi dalszej
    współpracy,mam potwierdzenie pisemne od sekretarki że takie pismo do nich
    wpłynęło 19 lipca o godz 12.Następnie po dwóch dniach odbieram kolejne
    pismo - wypowiedzenie mi umowy z art.52 (dyscyplinarnie) z dniem
    12.maja(zupełny dla mnie absurd!)za ponowne niestawienie się do pracy w dniu
    19.Teraz nie wiem co mam robić bo teoretycznie dla mnie to wypowiedzenie
    również jest bezpodstawne bo w między czasie po zwolnieniu nie podpisywałam
    z nimi zadnej umowy więc tak jakby nie byłam zatrudniona.Jezeli ktoś może mi
    poradzic co dalej mam robić, będę wdzieczna.

    30 sierpnia mam rozprawę w Sadzie i jestem załamana L