  • 1. Data: 2004-07-29 20:31:01
    Temat: zwolnienie w okresie ciaży, co robić dalej?
    Od: "Monika" <g...@w...pl>

    30 lutego zostałam zwolniona z miesiecznym okresem wypowiedzenia.

    02.04.2004r. po raz pierwszy po wizycie u lekarza poinformowałam jednego z
    pracodawców o zaistniałych okolicznościach,(ciaza) na które do dnia 23
    kwietnia nie uzyskałam odpowiedzi.

    Następnym krokiem było wysłanie listem poleconym oficjalnego pisma, po
    którym zostałam wezwana do firmy i poinformowana o fakcie wystąpienia przez
    firmę do PIPu z pismem z zapytaniem o obowiązki zakładu pracy. Po uzyskaniu
    odpowiedzi na wspomniane pismo zostałam ponownie wezwana do firmy w celu
    podpisania umowy, która niestety jak się okazało odbiegała od umowy według
    których warunków byłam zatrudniona dotychczas tj. zmieniła brzmienie w
    punkcie mówiącym o okresie zatrudnienia z :"czas nieokreślony", na "czas
    określony - 1 rok", jak również została zerwana ciągłość okresu
    zatrudnienia, gdyż umowa była sporządzona z dniem 12.05.2004r.

    W związku na zaistniałe okoliczności omawiana umowa byłaby dla mnie umową
    niekorzystną dlatego byłam zmuszona odstąpić od jej podpisania i skierować
    postępowanie na drogę sądową.Zwróciłam się również do PIPu o sprawdzenie
    mojej sprawy.Po raz drugi zostałam wezwana do firmy 1 czerwca, czyli jakie
    są odstępy czasowe.Później w firmie był inspektor (ok 24 maja)a stawić się
    miałam 8 lipca,niestety nie mogłam bo byłam poza Gdańskiem-wysłałam pismo
    wyjaśniające (zresztą poinformowałam mojego szefa telefonicznie o
    zaistaniałych okolicznościach)miałam wrócić 16 i 19 przyjsć do biura
    podpisać kolejną umowe którą mi przygotowali.Po przyjeździe okazało się ze
    czeka na mnie pismo(listem poleconym za potwierdzeniem odbioru)z treści
    którego wynikało że mam sie stawić w biurze do nieprzekraczalnego terminu
    jaki wyznaczyli tj.13 lipca.W poniedziałek kontaktujac sie z moim szefem
    telefonicznie bo w biurze go nie było, usłyszałam między innymi że mój
    termin już minał i i tak zrobili dla mnie wystarczajaco dużo a ja nasyłam na
    nich inspektora i dostali jeszcze drugie wezwanie(wtedy nie wiedziałam
    jeszce o co dokładnie chodzi do momentu kiedy po południu odebrałam wezwanie
    do Sądu na rozprawe)Tego samego dnia byłam jeszcze w firmie i zostawiłam
    piosmo w którym napisałam miedzy innymi że mój pracodawca odmówił mi dalszej
    współpracy,mam potwierdzenie pisemne od sekretarki że takie pismo do nich
    wpłynęło 19 lipca o godz 12.Następnie po dwóch dniach odbieram kolejne
    pismo - wypowiedzenie mi umowy z art.52 (dyscyplinarnie) z dniem
    12.maja(zupełny dla mnie absurd!)za ponowne niestawienie się do pracy w dniu
    19.Teraz nie wiem co mam robić bo teoretycznie dla mnie to wypowiedzenie
    również jest bezpodstawne bo w między czasie po zwolnieniu nie podpisywałam
    z nimi zadnej umowy więc tak jakby nie byłam zatrudniona.Jezeli ktoś może mi
    poradzic co dalej mam robić, będę wdzieczna.

    30 sierpnia mam rozprawę w Sadzie i jestem załamana L

  • 2. Data: 2004-07-29 21:03:57
    Temat: Re: zwolnienie w okresie ciaży, co robić dalej?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 29 Jul 2004 22:31:01 +0200, Monika naskrobał(a):

> [...]
    > poradzic co dalej mam robić, będę wdzieczna.
    >
    > 30 sierpnia mam rozprawę w Sadzie i jestem załamana L

    zaskarżyć wypowiedzenie do sądu pracy i po sprawie

    btw: nie rozumiem dalej co to znaczy 'nie mogłam przyjść' i to od 1 czerwca
    - jak sie nie chce pracować to powinno w ogole nie zawracać głowy. Ale
    polskie KP to socjalizm na maxa i masz sprawe wygraną.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-29 21:46:37
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Monika napisał(a):
    > 30 lutego zostałam zwolniona z miesiecznym okresem wypowiedzenia.

    Jak to możliwe ???

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-07-30 15:53:52
    Od: "Monika" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > polskie KP to socjalizm na maxa i masz sprawe wygraną.
    >
    > 1 czerwca zostałam kolejny raz wezwana do firmy podpisać umowe ale była
    zmieniona z czasu nieokreślonego na 1 rok i nie było ciągłości bo umowe
    sporządzili z dniem 12 maja(mnie wezwali 1 czerwca)a powinna byc ciagłość tj
    od 1 kwietnia.3 czerwca skierowałam sprawe na drogę sądową, ale po wizycie
    inspektora znowu mnie wezwali,byłam poza miejscem zamieszkania i ze wzgledu
    na zagrozoną ciaże i depresje w jakie popadłam przez te wszystkie stresy
    moja samodzielna podróż do Gdańska byłaby niemożliwa o czym tez
    poinformowałam szefa, ustnie-miałam wysłac im oficjalne pismo co tez
    uczyniłam.Pracodawca jednak wykozystał to do zwolnienia
    dyscyplinarnego,zastanawiam się więc teraz jak to się ma do całej sytuacji
    skierowania sprawy do sądu?Jestem w 5 miesiacu i jestem jednym wielkim
    kłębkiem nerwów,przez tyle miesiecy mnie zwodzili aż w końcu bez podpisania
    umowy po pierwszym wypowiedzeniu, wypowiedzieli mi umowe po raz drugi!