  • 161. Data: 2006-03-26 15:19:35
    Temat: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie daj Boże.

    daj Boze daj

    > A nei zakladamy wine, traktujemy ofiare
    >
    > Pominąłes taki szczegolik, że chodziło nie tylko o zeznania ofiary.

    a niby o co jeszcze ?

    > a co z rodzinami zniszczonymi przez działania oprawców?

    po pierwsze jezeli okaze sie rzeczywiscie sprawca to dostanie wyrok, po
    drugie jest mozliwosc wyoteczenia powodztwa cywilnego podczs procesu
    karnego. Instrumenty sa trzeba tylko znich korzystac.

    > A kto powiedział, że racja jest jedna? Ty masz swoja, ja mam swoja. Nie
    > uzywaj, proszę, pejoratywnych określeń.

    ja mam nei uzywac?
    "Jeśli jedna osoba mówi Ci, że jesteś osłem - olej to, ale jeśli
    powtórzy to 100 osób, rozejrzyj sie za składem siana." Może coś w tym
    jest, ze Tak Cię odbieramy?"

    jakim prawem piszesz "Tak cie odbieramy" ? Napisz tak ja cie odbiera,
    tak odbiera akulka, dziecko Kira, oraz ajgor, a jak ktos bedzie chcial
    sie dorzuc to sam napisze.

    > Po prostui jej nie zrozumiałeś. nie wystarczy powiedzieć, ze Akulka cie
    > napadła - pokaż świadków, którzy to widzieli, zapis z kamery, a Akulka
    > udowodni ci, ze w tym czasie była na Karaibach. Samo zeznanie to za
    > mało( ale jeśli na osiedlu słniesz z napadania na staruszki, to policja
    > do ciebie skieryuje pierwsze kroki)

    bylo zalozenie ze godziny sa doskonale dopasowane, byla tez mowa ze w
    pewnym miejscu kamera ja uchwycila, a ona swoje ... wywiad srodowiskowy
    i to ze jej rodzina moze poswiadczyc ze nigdy by teg nie zrobila, czyli
    sprowadza wszystko nie do tego co kto zrobil a kim jest.

    > Wynika z kontekstu. Po co ty chcesz szukac dowodów, skoro policja to juz
    > zrobiła? Skoro oni zrobili to dobrze, to logilka każe przypuszczać, że
    > Ty już nic nie wskórasz. A jeśli partaczą, to też nic nie wskórasz, bo
    > nie dopuszczą dowodów, bo kto się przyzna do partactwa?

    nie Pani Krys, przy takim odrwoceniu kota ogonem odrazu sprostowalem, ze
    policja nie ma tyle pracy ze nei zawsze jest w stanie rzeztelnie
    przeprowadzic kazde sledztwo, nie jeden raz slyszelismy o przypadku gdy
    nie ustalono danych sprawcy ktory byl np sasiadem oskarzonego i umorzono
    sledcwto z powodu niewykrycia sprawcy.

    Ojciec zgawalconej, zamordowanej i spalonej Ani jest zywym dowodem na
    potwerdzenie mojej racji, dla chcacego nic trudnego, takich przypadkow
    bylo kilka w mediach, a tylko kilka poniewaz zregoly ludzie potrafia
    tylko marudzic zamiast wziac sprawy w swoje rece (nie myl z samosadem bo
    to zenada)

    > A podobno to tobie maja udowodnic wine, więc Ty nie masz juz co robić To
    > co

    podobno, ale jak zauwazylas przyczepilem sie w tamtym watku bo jest ta
    zasada naginana a zezanie pokrzywdzonego traktuje sie nierzadko jako
    wystarczajacy dowod ew potwierdzony (to juz jest kpina moim zdaniem)
    okazaniem.

    Akulka oraz Ajgor a pozniej dziecko Kira nieudolnie próbowaly mnie
    przekonac ze tak powinno byc.

    > II instancja.

    nie zawsze sie uda, jak dobrze jest zagrane. Zreszta taki czlowiek z
    patologicznej rodziny, ktoreg nie stac na adwokata a na prawie sie nie
    zna nawet tej szansy nie dostanie.

    > ?
    wskazowka:
    art 327, art 540 KpK
    zdaje sie ze osoby ktore by otrzymaly material dowodowy sa zwiazane z
    powyzsza ustawa czyz nie ?

    > Od 6 lutego minal dopiero tydzień? A to ciekawe.

    tydzien dwa, trzy co za roznica, faktem jest ze sie rodzina sama
    wypowiadala w roznych mediach podajac dane chlopca, wiec tez rzarzut z
    twojej strony jest nie na miejscu.

    > Bo wiesz, prawo samo się nie złamie, ani nie zastosuje - zawsze ludzie
    > zawodzą. Widać wszystkim sie opłaca.

    widac tak, ale to inny temat.

    > To nie do mnie te pretensje.

    i takich nie mam

    > Sądy 24 godzinne mialy byc przede wszystkim dla chuliganów, w dodatku
    > złapanych na gorąco. I to by akurat było gites - złapany, osądzony,
    > ukarany - moze drugim razem pomysli przez chwilę, czy opłaca mu się
    > nabroić.

    wyobraz sobie teraz taka sytuacje:
    Jest grupka mlodziezy, wpada policja szukajac chlopaka ktory cos tam
    zniszczyl. Jeden koles zaczyna kozaczyc, mowi "wam placa nie mi sami go
    szukajcie", no to Ci sobie mysla "to my Ci k. pokazemy" i chlopak przed
    sadem staje. Nie ma absolutnie zadnych szans na jakokalwiek obrone, bo
    zanim cokolwiek do niego dojdzie bedzie juz w wiezieniu.
    Po za tym nie ma sprecyzowanego pojecia huligan, Ziobro za huligana ma
    osobe ktora dopuszcza sie morderstwa (patrz jego wypowiedz u Tomasza
    Lisa) a taka osoba to nie Huligan A morderca jak slusznie zauwazyl M.
    Filar z Krakowa. A morderca nidgy nie byl w polsce bezkarny, nigdy
    nieotzrymal przy zwyklym mordzie wyroku w zawiasach, wiec rzucanie
    takich hasel jako argumentu za sadem 24 godzinnym jest sk.....
    oglupiajacym polakow. To sie zdaje populizm nazywa .

    Bylby 'za' gdyby byly jasno okresole dowody: nagrania z kamer
    przemyslowych lub tych montowanych w samochodach policyjnych lub
    wyposazyc policje w kamery, Wtedy huliganow ze stadionow mozna jak dla
    mnie zamykac nawet po 15 minutach.
    Same niczym nie potwierdzone zeznanie policjantow nie powinno byc
    dopuszzcalne bo wiadomo ze zawsze spojnie zeznaja dokladnie to samo
    no i sklad sadu bez zmian jezlei o ilosc chodzi, lawnikow wyrzucic.

    P.

  • 162. Data: 2006-03-26 15:19:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "ana" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Zagraza. Konstytucyjnie gwarantowanej wolnosci.

    Ale prawo do tego daje przepis ustawy, a wiec jest to zgodne z
    Konstytucja. Wez ze doczytaj do konca chociaz ten kawalek, na który
    sie powolujesz.

    > Jego widza to mnie nic nie interesuje. Nikt mi nie bedzie mówil co
    mam
    > robic, albo czego nie.
    > Skad wiesz ze ten Zomowiec nie klamie?

    Przy takim podejsciu do sprawy dajesz mu tym samym legitymacje prawna
    do zatrzymania Cie przy uzyciu sily.

    > Jaki szantaz? Przeciez nie ma zadnego dowodu na szantaz. Jest bicie
    > piany w mediach i tyle. Jaki to jest dowod?

    A, to Ty juz czytales akta tego postepowania? Ja nie, wiec trudno mi
    polemizowac. Skoro sad goscia tymczasowo aresztowal, to jednak jakies
    tam dowody istniec musza - tak przynajmniej sadze.

    > Wiec wskazuje Tomasika. Zamordowal mi pradziadka! :-P

    A to sie nie przedawnilo?

    > I oczywiscie w panstwie prawa szyba jest wazniejsza od
    konstytucyjnie
    > gwarantowanych praw obywatelskich.

    Idac dalej Twoim tokiem rozumowania, to powinno sie poniechac
    orzekania kar pozbawienia wolnosci za wlamania, kradzieze i inne
    przestepstwa przeciwko mieniu, albowiem przeciez narusza sie tym samym
    dobro o wyzszej wartosci na rzecz ochrony dobra o nizszej wartosci. Ze
    juz nie wspomne, jaki bylby sens takiego pozbawienia wolnosci, skoro
    juz ofiare zabilem albo rzecz ukradlem. Ja mysle, ze powinienes to
    przemyslec.

    > Dostalbys co najmniej po pysku i tyle. A pozniej maly procesik za
    > ofiarnosc i odwage w lapaniu przypadkowcyh obywateli.

    Argument bardzo na miejscu :-) Ale ja mam wujka, który jezdzi
    czolgiem. Zadzwonie, przyjedzie i wszystko rozp ....

    > I oczywiscie cena szyby jest nadrzedna wobec wolnosci przypadkowego
    > obywatela. Dostales kiedys dobrze w morde?

    No i co by Ci tu napisac? Tak, ale Ty raczej dostales po glowie i
    widome oznaki tego obserwujemy przykladowo w tym watku. :-)

    > Jaki szantaz? Przeciez to ewidentna akcja propagandowa piosenkarki,
    > ktorej plyty juz nie sprzedaja sie.

    Tego wykluczyc oczywiscie nie mozna. Tyle, ze wmanewrowane w to sadu i
    tymczasowego aresztowania, to chyba lekka przesada.

    Rutkowskiemu,
    > Rozwiaznie? A czyj to problem?

    Chwilowo Ty próbujesz nas przekonac, ze to lepsze rozwiazanie, wiec
    glównie Twój.

  • 163. Data: 2006-03-26 15:20:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    krys napisał(a):

    > Na dzis sobie nie wyobrażam - nie da się wymienić całego systemu na
    > nowy. Lata miną nim to się zmieni.

    no wlasnei, a luki zasze sie znajdzie i zarowno pokrzywdzony jak i
    oskarzony bedzie to wykorzystywac. nie mozna zarucac ze prawo faworyzuje
    jedna strone bo tak nie jest.

    P.

  • 164. Data: 2006-03-26 15:20:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    fourtyniner [###4...@f...com.###] napisał:

    > Dobry adwokat zaczalby od pozwanego z najglebszymi kieszeniami,
    czyli od
    > Edytki.

    A jej za co? Ani nie wdzierała się nigdzie, ani nie rzucała nikogo na
    podłogę, ani nie publikowała niczyich zdjęć.

  • 165. Data: 2006-03-26 15:23:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    krys napisał(a):

    > No, ale napastnik powie, że to nieprawda, bo on chciał tylko Biblie z
    > ofiara postudiować... A słowo napastnika święte jest, bo przecież on
    > nie ma interesu w tym, żeby ofierze grozić..

    ma interes, podobnie jak ofiara. 'Zestaw michnika' sie klania. Kosztuje
    grosze.

    > Co potwierdza ? Że ich widział?

    tak

    >Czy że ofiara miała nóż przy gardle?

    nie, to juz z zeznan ofiary przestestwa

    > Bo w pierwszym przypadku, to na ulicy bywa wiele osob, niektórzy nawet
    > "dzień dobry" sobie mówią i to karalne nie jest. Ale przystawianie noza
    > do gardła już tak. Jeśli pan X zezna, ze słyszał, że napastnik
    > powiedział do ofiary"bo jak nie, to ...tu groźba karalna..." To ja
    > napastnika puszkuję( o ile nie przedstawi mi dowodu, że był w tym
    > czasie zupełnie gdzie indziej, albo pan X nie okaze sie "świadkiem", a
    > nie świadkiem).

    nie przsdtwail dowodu ani rzekomy napastnik (przeciw ktoremu sie toczy
    sprawa) ani ofiara, masz tylko jej zezanie, biedna przestraszona do
    CIebie przybiega i mowi co wyzej. Co robisz?

    P.

  • 166. Data: 2006-03-26 15:31:02
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > tyle ze cala rozmowa nie byla w sumie zwiazana z t asytuacja a pisalem
    > ogolnie o uwazaniu zeznan ofiary za wystarczajace.

    Skoro pisałeś ogólnie pod konkretami, to widzisz, jakie są efekty.

    > idzie 10 , 3 niszczy menie, lapia 10 przedstawiaja zarzuty 10 osobom,
    > 10 osob trafia przed sad i co wtedy ? 7 ma isc siedziec za to ze szlo

    Nie wierzę, bo widuję młodzież. W takiej sytuacji jak jeden stłucze
    szybkę, to drugi stłucze większa, żeby pokazać, że jest większy hojrak.
    No to trzem przedstawią zarzuty niszczenia mienia i dostana nakaz
    naprawienia szkody, a pozostałych 7 dostanie pouczenie, żeby się nie
    szlajać z chuliganami.
    A w ogóle, co Ty ode mnie chcesz, mam za darmochę odwalać robotę za sądy
    i policję?;-)

    Justyna

  • 167. Data: 2006-03-26 15:31:18
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    acha

    > wskazowka:
    > art 327, art 540 KpK
    > zdaje sie ze osoby ktore by otrzymaly material dowodowy sa zwiazane z
    > powyzsza ustawa czyz nie ?

    korekta, tu zdajesie bylo by doczynienia z niedopelnieniem obowiazku.
    Jeden .. zreszta. Tak czy inaczej funkcjonariusz mialby kisiel w gatkach
    i wzial by sie do roboty.

> [...]
    > dopuszzcalne bo wiadomo ze zawsze spojnie zeznaja dokladnie to samo
    > no i sklad sadu bez zmian jezlei o ilosc chodzi, lawnikow wyrzucic.

    oczywiscie takie dowody jak dna itp mocne w gre jak najbadziej wchodza

  • 168. Data: 2006-03-26 15:32:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Leszek napisał(a):
    > Uzytkownik "fourtyniner" <4...@f...com> napisal w wiadomosci

    > Zapytaj sadu i prokuratury w Lodzi. Bandzior siedzi i ma postawione
    > zarzuty.

    bezprawnei siedzi

    P.

  • 169. Data: 2006-03-26 15:33:25
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > jak?

    Zakaz zbliżania sie na odległość rzutu kamieniem byłby idealny, plus
    zakaz kontaktowania się. Szkoda, że w naszym prawie nie ma takiej
    opcji

    > pytam sie co robisz, konretnie, stosujesz areszt czy nie ?

    W tej sytuacji tak.

    Justyna

  • 170. Data: 2006-03-26 15:34:17
    Od: fourtyniner <4...@f...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > sie powolujesz.

    > mam
    >
    > Przy takim podejsciu do sprawy dajesz mu tym samym legitymacje prawna

    U mnie takich co biegaja ulicami w kominiarkach i krzycza gleba zamyka
    sie na dlugie lata. A pozniej dochodzi do tego oszkodowanie za
    "obywatelskie zatrzymanie". Platne z wlasnej kieszeni i keiszeni
    zleceniodawcy.

    > A, to Ty juz czytales akta tego postepowania?

    Na stierdzenie ze jest bicie piany akt sadowych nie trzeba. Zadna
    relacja w mediach nie zawiera drobnego szczegolu dzienikarskiego: co to
    niby mial byc za szantaz o ktorym mowi Zomowiec?
    Zdaje sie ze podawane bylo na psp jakim warunkom musi odpowiadac
    rzetelna informacja prasowa. Hint: "Who, What, When, How and Why?".

    Zaden pismak nie zadal Rutkowskiemu wszystkch tych pytan po kolei.

    > Ja nie, wiec trudno mi
    > polemizowac. Skoro sad goscia tymczasowo aresztowal, to jednak jakies
    > tam dowody istniec musza - tak przynajmniej sadze.

    Zwlaszcza w slynacym z korupcji sadzie w Lodzi. Hint: Nowicka.

    > A to sie nie przedawnilo?

    Przeciez Zomowiec Rutkowski aresztuje najpierw, a pozniej zadaje pytania.

> [...]
    > przestepstwa przeciwko mieniu, albowiem przeciez narusza sie tym samym
    > dobro o wyzszej wartosci na rzecz ochrony dobra o nizszej wartosci.

    Klamiesz jak zwykle. Po prostu jest granica wstepnego dzialania. Zadna
    szyba nie jest wiecej warta niz wolnosci obywatelskie. Mozesz trafic na
    adwokata ktory doprowadzi cie do bankructwa kiedy podliczy koszta szkod
    wzgledem kosztow, "ochronionej" szyby.

    > Ze
    > juz nie wspomne, jaki bylby sens takiego pozbawienia wolnosci, skoro
    > juz ofiare zabilem albo rzecz ukradlem. Ja mysle, ze powinienes to
    > przemyslec.

    do procesiku czolg potrzeby nie jest. A tacy mondrale to sa mocni w
    gebie kiedy maja palke w reku. Na sali sadowej dostaja wolnego stolca.
    Sprawdzone tysiace razy.

> [...]
    >
    > No i co by Ci tu napisac? Tak, ale Ty raczej dostales po glowie i
    > widome oznaki tego obserwujemy przykladowo w tym watku. :-)

    I pewnie tej argumentcji uzywasz w pismach procesowych.

    > Tego wykluczyc oczywiscie nie mozna. Tyle, ze wmanewrowane w to sadu i
    > tymczasowego aresztowania, to chyba lekka przesada.

    A o Nowickiej to slyszales? Ktory to "niezawisly sad wmanewrowano?