    From: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Date: Tue, 21 Mar 2006 01:07:31 +0100

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dvndsu$f5r$2@kontener.atcom.net.pl...

    > zgadza sie..., ale z uzyciem kajdanek ? i pod bronią ?
    > poza tym czy obywatelskie zatrzymanie nie ma miejsca w przypadku wyraznego
    > naruszenia prawa - a w przypadku gorniakowej, facet sobie spokojnie
    > siedzial przy stoliki (i czekal na okup, to fakt).

    Przeslanka zatrzymania obywatelskiego jest ujecie na goracym uczynku
    sprawcy. Jak wynika z relacji w TV, zostali zatrzymani jak juz im wreczono
    okup. Kajdanek moga uzywac, ale co do broni to bym sie zastanawial, ale
    wydaje mi sie, ze nie. Moga ja miec (jak maja pozwolenie of korz), ale chyba
    nie wolno im jej uzywac do zatrzymywania (w tym sensie, ze celuja do
    nieuzbrojonej, praktycznie juz obezwladnionej osoby zatrzymywanej), a moga
    tylko uzyc do obrony wlasnej, jak jest bezposrednio zagrozone ich zycie i
    zdrowie, co absolutnie imho nie mialo tu miejsca.