  • 1. Data: 2006-03-08 06:20:13
    Temat: znów prawo autorskie
    Od: Freeman <F...@g...pl>

    Klient zleca mi przygotowanie okładki do książki. Za wzór daje
    obcojęzyczne (oryginalnego) wydanie, a moja praca ma polegać na
    zaprojektowaniu polskiej okładki w dokładnie takich samych kolorach, z
    takim samym wzorem graficznym... Różnica polega na tym, że tył okładki
    różni się od obcojęzycznego wydania (inaczej rozmieszczone recenzje,
    dorzucone hasło-slogan, kod kreskowy, logo wydawnictwa). Polska okładka
    różni się także rozmiarem.

    Mam być wymieniony w stopce książki jako autor okładki, ale mam pewne
    obawy co do praw autorskich... Nie mam nic przeciwko umieszczeniu też
    nazwiska twórcy oryginalnej okładki, problem w czym innym. Jakie prawa
    mi przysługują? W zasadzie nie jest to ani inspiracja cudzym utworem,
    ani też jego kopia...

    --
    Radek