  • 1. Data: 2006-03-08 06:25:38
    Temat: znów prawo autorskie
    Od: Freeman <F...@g...pl>

    Klient zleca mi przygotowanie okładki do książki. Za wzór daje
    obcojęzyczne (oryginalne) wydanie, a moja praca ma polegać na
    zaprojektowaniu polskiej okładki w dokładnie takich samych kolorach, z
    takim samym wzorem graficznym... Sztuczka polega na tym, że tył okładki
    różni się od obcojęzycznego wydania (inaczej rozmieszczone recenzje,
    dorzucone hasło-slogan, kod kreskowy, logo wydawnictwa). Polska okładka
    różni się także rozmiarem.

    Mam być wymieniony w stopce książki jako autor okładki, ale mam pewne
    obawy co do praw autorskich... Nie mam nic przeciwko umieszczeniu też
    nazwiska twórcy oryginalnej okładki, problem w czym innym. Jakie prawa
    mi przysługują? W zasadzie nie jest to ani inspiracja cudzym utworem,
    ani też jego kopia...

    --
    Radek

  • 2. Data: 2006-03-08 08:43:24
    Temat: Re: znów prawo autorskie
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Freeman" <F...@g...pl> napisał w wiadomości
    > W zasadzie nie jest to ani inspiracja cudzym utworem,
    > ani też jego kopia...

    IMO jest to inspiracja, a w takim wypadku prawom autorskim jak najbardziej
    to podlega.

    Jacek

  • 3. Data: 2006-03-08 09:06:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.03.2006 Freeman <F...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > nazwiska twórcy oryginalnej okładki, problem w czym innym. Jakie prawa
    > mi przysługują? W zasadzie nie jest to ani inspiracja cudzym utworem,

    Jest to zapewne jego opracowanie. Prawa przysługują Tobie jak dla
    odrębnego utworu z poprawką na rozporządzanie i korzystanie które jest
    zalezne od zgody twórcy utworu pierwotnego.
    Oczywiście na samo opracowanie zgody mieć nie musisz, ale już publikacja
    takiej zgody wymaga a egzemplarz powinien zawierać informację kto jest
    autorem oryginału.

    --
    Marcin