  • 41. Data: 2013-03-19 09:34:11
    Temat: Re: zlodzieje - hobbysci - prawo przyklasnie zlodziejom
    Od: masti <g...@t...hell>

    raczej Ty

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 42. Data: 2013-03-19 09:35:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 18 Mar 2013 19:00:06 +0100 osobnik zwany zgred napisał:

    > Jeszcze nie tak dawno (<20 lat) w PL została uniewinniona pani, która
    > zastrzeliła złodziei (-ja?) kradnących transformator ze słupa.

    nie Pani a Pan, emeryt. I był to, niestety, wyjatek w całej masie
    błędnych interpretacji sądowych granic obrony koniecznej.

  • 43. Data: 2013-03-19 09:43:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.03.2013 08:30, Maruda pisze:

    > No proszę... zaczynamy się zgadzać w kwestii, że zasądzona kara ma być
    > dla reszty obywateli "dochodowa". Jestem jak najbardziej za. Więzienia
    > mają być obozami pracy, a nie sanatoriami. Więzień ma zarobić na czynsz
    > za lokal, na pensje dla klawiszy, a potem dopiero na swoje papu. Jeśli

    Tylko to napotyka na problemy formalno-logistyczne.

    [ciach]

    > A w drobnych sprawach typu shop-lifting preferowałbym publiczną chłostę.

    Pręgierz by chyba wystarczył.

  • 44. Data: 2013-03-19 09:44:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.03.2013 08:58, Wiesiaczek pisze:

    > Bo jesteś człowiekiem przyziemnym i prostym.
    > Istnieją wyższe wartości od pieniędzy.

    To dlaczego chcesz kogoś karać za to, że zabrał ci coś tak nieważnego
    jak pieniądze?

  • 45. Data: 2013-03-19 09:48:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.03.2013 09:16, z pisze:

    > Upraszczać procedury trzeba. Zwiększać efektywność wymiaru
    > sprawiedliwości trzeba. Znaleźć środki jak brakuje trzeba.
    > Ale nie trzeba leczyć dżumy cholerą

    Ale zrozum - jak czyn jest zakwalifikowany jako wykroczenie, to podpada
    to pod trywialne postępowanie mandatowe.

    A przestępstwo MUSI iść przez prokuratora.

    Czyli ktoś przyłapany w sklepie na kradzieży czegoś o wartości w limicie
    wykroczenia może przyjąć mandat - i poszkodowany zamiast czekać na
    przewalenie się całej machiny prawnej dostaje ma już od razu wiążące
    przyznanie się sprawcy do winy i może od razu dochodzić zwrotu tego.

  • 46. Data: 2013-03-19 09:52:43
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-19 09:43, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko to napotyka na problemy formalno-logistyczne.

    Wystarczy sprywatyzować więzienia i problemy znikną. Kontrolą (za darmo)
    obejmą je ci od human rights.
    Nagle się okaże, że właściciel więzienia będzie bardzo dbał o pełny
    brzuch, zdrowie i dobrą kondycję i samopoczucie skazanego na 20 lat
    utalentowanego rzemieślnika, biznesmena, prawnika, czy informatyka ;)

    Niewolnictwo wytrzymało parę tysięcy lat. Coś w tym musi było.

    > [ciach]

    > Pręgierz by chyba wystarczył.

    Pod warunkiem tabliczki z podaniem winy i "ulżyj sobie, ale bez trwałych
    szkód". :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 47. Data: 2013-03-19 10:00:28
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-19 08:23, Andrzej Lawa pisze:
    > Ja bym jednak wolał mienie z powrotem.
    Jaki problem wyciągnąć je z zimnych już paluchów :->

    Maciek

  • 48. Data: 2013-03-19 10:02:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-19 09:52, Użytkownik Maruda napisał:

    > Niewolnictwo wytrzymało parę tysięcy lat. Coś w tym musi było.

    Zysk i tradycja.
    Dziś kiedy własnego pieska nie można kopnąć niewolnictwo
    będzie nieefektywne i niedochodowe. Co więcej idioci zapominają
    że np. drogi nie budują już niewolnicy tylko dobrze płatni
    specjaliści w drogich i skomplikowanych maszynach. Bo maszyna
    zrobi to taniej i szybciej niż banda skazańców z łopatami.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2013-03-19 10:02:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-18 17:11, ALEX Alpha MR pisze:
    > A tak tylko sobie skopiował? To faktycznie jest czysty jak łza.
    Odróżniasz pozbawienie kogoś potencjalnego dochodu od odebrania mu dochodu?

    Maciek

  • 50. Data: 2013-03-19 10:06:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-19 09:48, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Ale zrozum - jak czyn jest zakwalifikowany jako wykroczenie, to podpada
    > to pod trywialne postępowanie mandatowe.

    A jest mandat za kradzież ? od kiedy ?

    > A przestępstwo MUSI iść przez prokuratora.

    Prokuratury są nieźle rozbudowane, chcesz tam czystki robić ?

> [...]
    > przewalenie się całej machiny prawnej dostaje ma już od razu wiążące
    > przyznanie się sprawcy do winy i może od razu dochodzić zwrotu tego.

    Jak złodzieja złapali z towarem w sklepie to zwrotu tego towaru nie
    trzeba dochodzić. Na ale nie wszyscy widać sa tego świadomi.