  • 1. Data: 2013-03-18 13:15:51
    Temat: wykorzystanie urlopu w okresie wypowiedzenia
    Od: Tomasz Wawel <s...@w...pl>

    Jest następująca sytuacja:
    - pracownik złożył wypowiedzenie, ma 3 miesiące okresu wypowiedzenia
    - pracodawca podpierając się art 167 (1) Kodeksu Pracy chce go wysłać
    na urlop
    - pracownik ma urlop za rok bieżący oraz zaległy (lat poprzednich)

    Pytanie:
    czy pracodawca może zmusić pracownika do wykorzystania urlopu bieżącego
    i zaległego czy tylko zaległego?

    Pytam ponieważ nie jest dla mnie jasny zapis:
    "W takim przypadku wymiar udzielonego urlopu, z wyłączeniem urlopu
    zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego z przepisów art.
    155 (1) ."

    tom.

  • 2. Data: 2013-03-18 14:56:23
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 18 marca 2013 (13:15:51) napisano:

> [...]

    > Pytanie:
    > czy pracodawca może zmusić pracownika do wykorzystania urlopu bieżącego

    Może zmusić do wykorzystania także urlopu bieżącego.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 3. Data: 2013-03-19 09:21:08
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie:
    > czy pracodawca może zmusić pracownika do wykorzystania urlopu bieżącego
    > i zaległego czy tylko zaległego?

    Może zmusić do wykorzystania także urlopu bieżącego.
    ####################################################
    ##

    Ale pracownik może zamiast na urlop to na L4.

    pozdr

  • 4. Data: 2013-03-19 10:41:35
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-19 09:21:08 +0100, "Danusia" <d...@w...pl> said:

    > Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Może zmusić do wykorzystania także urlopu bieżącego.
    > ####################################################
    ##

    > Ale pracownik może zamiast na urlop to na L4.

    Tak samo jak w maju bez wypowiedzenia.

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2013-03-19 20:04:22
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >Ale pracownik może zamiast na urlop to na L4.

    I co drugi cwaniaczek tak właśnie robi.

  • 6. Data: 2013-03-20 08:23:09
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "gzk" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I co drugi cwaniaczek tak właśnie robi.

    Każda akcja wywołuje reakcję (znasz takie prawo z fizyki?).
    Gdyby Kodeks Pracy określał precyzyjnie, a nie mówił ze pracodawca ma sie
    dogadać z pracownikiem, to nie byłoby takich problemów.

    pozdr

  • 7. Data: 2013-03-20 14:51:18
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-03-20 08:23, Danusia pisze:

    > Ka?da akcja wywo?uje reakcj? (znasz takie prawo z fizyki?).
    > Gdyby Kodeks Pracy okre?la? precyzyjnie, a nie m?wi? ze pracodawca ma sie
    > dogada? z pracownikiem, to nie by?oby takich problem?w.

    Dlatego jestem za zwiększeniem kontroli lekarzy w zakresie zasadności
    wydawania zwolnień.

    --
    spp

  • 8. Data: 2013-03-20 15:11:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:
    > Dlatego jestem za zwiększeniem kontroli lekarzy w zakresie zasadności
    > wydawania zwolnień.

    A niby jak chcesz to zrobić?