  • 131. Data: 2013-03-25 08:07:30
    Temat: Re: zlodzieje - hobbysci - prawo przyklasnie zlodziejom
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 03:58, Budzik pisze:

    > Chyba bardziej chodziło o kary cielesne.

    Jest pewna "drobna" różnica między ucięciem ręki a "łapami" linijką.

    A biorąc pod uwagę stan finansów niektórych złodziei dla nich parę kijów
    będzie lżejszą karą niż grzywna ;)

    > Ale skoro singapur nie pasuje, to ponawiam pytanie - czy w jakimś kraju
    > kulturowo i rozwojowo podobnym do Polski wypróbowano nieskuteczność
    > cielesnych metod karania?

    Co rozumiesz przez "kulturowo" i "rozwojowo"? Rozwojowo Iran i okolice
    na pewno. Kulturowo... A co ma do tego kultura?

    Zresztą proszę uprzejmie - dawniej w Polsce to działało. I co? Nadal
    kradli i rabowali.

  • 132. Data: 2013-03-25 10:58:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Jest pewna "drobna" różnica między ucięciem ręki a "łapami" linijką.

    zapewne.

    > A biorąc pod uwagę stan finansów niektórych złodziei dla nich parę kijów
    > będzie lżejszą karą niż grzywna ;)

    W singapurze? :)
    Ale poważnie - jeżeli "kilka kijów" to lekka kara, to tym bardziej jakieś
    zawiasy to kara jeszcze lżejsza.

    > Co rozumiesz przez "kulturowo" i "rozwojowo"? Rozwojowo Iran i okolice
    > na pewno. Kulturowo... A co ma do tego kultura?

    Kulturowo - np. czy można porównywać kraje islamskie, gdzie mam wrażenie
    życie doczesne nie jest aż taką wartością skoro co chwila mamy samobójce
    który w imię religi potrafi tego życia się zrzec?
    Np. czy można porównywać kraje w którym cudzołóstwo karane jest śmiercią? O
    sprzeniewierzeniu się islamowi nawet nie wspominając.

    więc nie wiem, czy Iran mozna porównać do Polski.

    > Zresztą proszę uprzejmie - dawniej w Polsce to działało. I co? Nadal
    > kradli i rabowali.

    Z którego roku Polskę masz na myśli, coby ją porównać z czasami obecnymi?
    ;-)

  • 133. Data: 2013-03-25 11:06:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 10:58, Budzik pisze:

    > W singapurze? :)
    > Ale poważnie - jeżeli "kilka kijów" to lekka kara, to tym bardziej jakieś
    > zawiasy to kara jeszcze lżejsza.

    I tak i nie - jak się odwiesi to dużo gorzej. I jeszcze grzywna.

    Jakbyś miał wybór to co być wolał - dostać parę kijów w tyłek czy iść na
    pół roku do więzienia?

    > Kulturowo - np. czy można porównywać kraje islamskie, gdzie mam wrażenie
    > życie doczesne nie jest aż taką wartością skoro co chwila mamy samobójce
    > który w imię religi potrafi tego życia się zrzec?

    Jakby u nas nie było fanatyków, samobójców i religii... Jeden syf.

    > Np. czy można porównywać kraje w którym cudzołóstwo karane jest śmiercią? O
    > sprzeniewierzeniu się islamowi nawet nie wspominając.

    A mimo to nadal te "zbrodnie" są popełniane.

    > więc nie wiem, czy Iran mozna porównać do Polski.

    Bo niewygodny?

    > Z którego roku Polskę masz na myśli, coby ją porównać z czasami obecnymi?
    > ;-)

    Dlaczego z obecnymi?

    W obecnych to by było nieskuteczne głównie dlatego, że zaraz byłby taki
    dym, że złodziej stałby się celebrytą, ofiarą barbarzyńskiego reżimu.
    Zanim cokolwiek by mu ucięli.

  • 134. Data: 2013-03-25 12:37:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > I tak i nie - jak się odwiesi to dużo gorzej. I jeszcze grzywna.
    >
    > Jakbyś miał wybór to co być wolał - dostać parę kijów w tyłek czy iść

    hmm, z jednej strony o chłoście, która spraiwa ze ludzie mdleją z bólu
    piszesz "parę kijów", z drugiej o pozbawieniu wolności w zawieszeniu
    piszesz "pół roku w wiezieniu". Naciągasz?

    > Jakby u nas nie było fanatyków, samobójców i religii... Jeden syf.

    nie słszałem żeby u nas ktoś wysadzał się wp owietrze z okrzykiem: smierć
    niewierzącym!
    No chyba, że masz na myśli ten stand up LIMO co to go hipokryci tak
    oprotestowali.

    > A mimo to nadal te "zbrodnie" są popełniane.

    Andrzeju, skup się.
    Pytam, czy mozna dyskutować o przeciwdziałaniu kradzieżom poprzez kary
    cielesne w kraju, w którym za "błahostki" jest kara śmierci.
    Mam wątpliwości, czy odpowiednio cenią ludzkie życie.

    > Bo niewygodny?

    Przedstawiłem swoje wątpliwości.

    > Dlaczego z obecnymi?
    >
    > W obecnych to by było nieskuteczne głównie dlatego, że zaraz byłby
    > taki dym, że złodziej stałby się celebrytą, ofiarą barbarzyńskiego
    > reżimu. Zanim cokolwiek by mu ucięli.

    A o czym my rtozmawiamy? O tym, jak poradzić sobie z kradzieżami w czasac
    Mieszka czy w czasach obecnych.
    Bo sądziłem, że mówimy o czasach obecnych.

    I ponowie pytanie, na które nie odpowiedziałeś.
    Pamiętasz sprawe sklepikarza z poznańskich Jeżyc?
    Czy sądzisz, że "młodzież" któa doprowadziła do zamknięcia sklepu równie
    radośnie miałaby w dupie poszanowanie czyjejś własności, gdyby wiedziała,
    że za takie zachowanie będzie musiała pomyśleć o samochodzie dla inwalidów?

  • 135. Data: 2013-03-25 12:47:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 12:37, Budzik pisze:

    > hmm, z jednej strony o chłoście, która spraiwa ze ludzie mdleją z bólu

    Ludzie mdleją i u stomatologa.

    > piszesz "parę kijów", z drugiej o pozbawieniu wolności w zawieszeniu
    > piszesz "pół roku w wiezieniu". Naciągasz?

    Nie, zwracam tylko uwagę, że zawiasy łatwo odwiesić.

    [ciach]

    > nie słszałem żeby u nas ktoś wysadzał się wp owietrze z okrzykiem: smierć
    > niewierzącym!

    "U nas" w sensie "w Polsce" póki co nie, ale parę kultów samobójczych było.

    Albo co powiesz na to:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Waco_siege

    Czy może USA to też byt odległe kulturalnie i cywilizacyjnie, hmm? ;->

    [ciach]

    > Pytam, czy mozna dyskutować o przeciwdziałaniu kradzieżom poprzez kary
    > cielesne w kraju, w którym za "błahostki" jest kara śmierci.
    > Mam wątpliwości, czy odpowiednio cenią ludzkie życie.

    Życie to jedno. Ale kalectwo to coś zupełnie innego.

    [ciach]

    > A o czym my rtozmawiamy? O tym, jak poradzić sobie z kradzieżami w czasac
    > Mieszka czy w czasach obecnych.
    > Bo sądziłem, że mówimy o czasach obecnych.

    Tobie albo czasy nie odpowiadają, albo region... Ty byś chciał
    identycznej Polski z równoległej rzeczywistości!

> [...]
    > że za takie zachowanie będzie musiała pomyśleć o samochodzie dla inwalidów?

    Myślę, że zachowywaliby się lepiej, jakby obecnie istniejące przepisy
    były porządnie egzekwowane.

    Co z tego, że groziłoby ucięcie ręki, jak sędziowie by to olewali z
    uwagi na "niską szkodliwość"?

    Wprowadzenie nadmiernie surowych wyroków w sytuacji kiedy nawet obecnie
    dopuszczalne możliwości nie są wykorzystywane doprowadziłoby tylko do
    dalszego ośmieszania prawa. Czyli zadziałałoby odwrotnie.

    Ważna jest też postawa społeczna - większość ludzi w takiej sytuacji
    udaje niewidomych.

  • 136. Data: 2013-03-25 17:58:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Ludzie mdleją i u stomatologa.

    wszyscy?

    > Nie, zwracam tylko uwagę, że zawiasy łatwo odwiesić.
    >
    > [ciach]

    Łatwo? A myślałem, że trzeba ponownie "zgrzeszyć"

> [...]
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Waco_siege
    >
    > Czy może USA to też byt odległe kulturalnie i cywilizacyjnie, hmm? ;->

    Nie umiem dyskutować z argumentami, że ismal i chrześcijanizm nie różnią
    się co do poszanowania życia i kwestii jego poświecenia.
    Wydawało mi się, że tylko islam nagradza za samobójcze ataki w imię allaha
    ale może się mylę.

    Ameryka blisko, tylko, że rozmawiajmy o ogólnych tendencjach i zjawiskach a
    nie o sekcie składającej sie z kilkudziesięciu osób.

    > Życie to jedno. Ale kalectwo to coś zupełnie innego.
    >
    > [ciach]

    Nie, poszanowanie, to poszanowanie.
    Jeżeli nie szanuje się życia to tym trudniej przejmować się ręką.

    > Tobie albo czasy nie odpowiadają, albo region... Ty byś chciał
    > identycznej Polski z równoległej rzeczywistości!

    Jeżeli chcemy porównywać, to chciałbym porównania któe coś wnosi.
    A nie porównania gdzie co prawda A sięzgadza ale B, C, D są zupełnie inne.

> [...]
    > tylko do dalszego ośmieszania prawa. Czyli zadziałałoby odwrotnie.
    >
    > Ważna jest też postawa społeczna - większość ludzi w takiej sytuacji

    No ale przecież cała dyskusja od tego wyszła że panstwo sobie nie radzi,
    wiec szukamy metod które odstraszą.
    Więc zgadzam sie z tym co napisałeś, że Państwo źle działa, ale nie widzę
    szans na poprawę. W tej sytuacji były wszystkie przesłąnki, aby młodych
    szybko utemperować.
    Centrum miasta, regularne zgłoszenia, bliskosc komisariatu.
    I co? I nic. To co musiałby się stać, żeby organa działały tak jak trzeba?
    I jaką kae młodzi powinni dostać aby się utemperować?

  • 137. Data: 2013-03-25 20:30:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.03.2013 17:58, Budzik pisze:

    > wszyscy?

    A wszyscy?

    > Łatwo? A myślałem, że trzeba ponownie "zgrzeszyć"

    A zniknęły przyczyny kradzieży, inne niż strach przed ewentualną karą?

    [ciach]

    > Nie umiem dyskutować z argumentami, że ismal i chrześcijanizm nie różnią
    > się co do poszanowania życia i kwestii jego poświecenia.

    Twoja niekompetencja nie jest na szczęście moim problemem.

    > Wydawało mi się, że tylko islam nagradza za samobójcze ataki w imię allaha
    > ale może się mylę.

    W Waco to byli islamiści? Fascynujące, opowiedz coś jeszcze.

    > Ameryka blisko, tylko, że rozmawiajmy o ogólnych tendencjach i zjawiskach a
    > nie o sekcie składającej sie z kilkudziesięciu osób.

    Mhm. Znaczy się mieszkałeś w jakimś islamskim kraju i z własnego,
    osobistego doświadczenia wiesz, że każdy tam chce oddać życie za allaha,
    jezusa czy innego koszałka-opałka?

    > Nie, poszanowanie, to poszanowanie.
    > Jeżeli nie szanuje się życia to tym trudniej przejmować się ręką.

    Paradoksalnie perspektywa kalectwa jest dla wielu straszniejsza niż
    groźba śmierci.

    > Jeżeli chcemy porównywać, to chciałbym porównania któe coś wnosi.
    > A nie porównania gdzie co prawda A sięzgadza ale B, C, D są zupełnie inne.

    No to nie ma możliwości porównania w żadnej dziedzinie - nie znam kraju,
    narodu czy grupy etnicznej różniących się od innej analogicznej grupy
    dokładnie jednym detalem.

    [ciach]

    > No ale przecież cała dyskusja od tego wyszła że panstwo sobie nie radzi,
    > wiec szukamy metod które odstraszą.

    I twoimi dziecinnymi pomysłami budzisz mój śmiech.

    > Więc zgadzam sie z tym co napisałeś, że Państwo źle działa, ale nie widzę
    > szans na poprawę. W tej sytuacji były wszystkie przesłąnki, aby młodych
    > szybko utemperować.

    Robiąc z nich kaleki, których trzeba by utrzymać, dobić lub którzy
    musieliby się utrzymywać w sposób patologiczny np. kradzieżami?

    > Centrum miasta, regularne zgłoszenia, bliskosc komisariatu.
    > I co? I nic. To co musiałby się stać, żeby organa działały tak jak trzeba?
    > I jaką kae młodzi powinni dostać aby się utemperować?

    Nieuchronną.

    Przy nieskuteczności aparatu sprawiedliwości podwyższanie grożącej kary
    to tylko ośmieszanie tegoż aparatu oraz produkcja męczenników (bo np.
    agresywnych chuliganów z ustawionymi rodzicami nie tkną, ale za to "dla
    przykładu" okaleczą kogoś, kto ukradł z głodu lub został źle
    zidentyfikowany).

  • 138. Data: 2013-03-26 11:25:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A wszyscy?

    Podobno większość.

    > A zniknęły przyczyny kradzieży, inne niż strach przed ewentualną karą?
    >
    > [ciach]

    W ramach zdrowego rozsądku strach przed bardziej dotkliwą i łatwiejszą do
    wymierzenia karą powiniene być większy i bardziej namacalny.

    > Twoja niekompetencja nie jest na szczęście moim problemem.

    Wychodzi z Ciebie Lawa.
    Obrażasz, a nie rozumiesz (nie chcesz zrozumiec), ze "nie umiem dyskutować"
    odnosiło się do Twojego argumentu a nie do moich kompetencji.

    > W Waco to byli islamiści? Fascynujące, opowiedz coś jeszcze.

    Nic takiego nie napisałem. Wyjaśnienie masz poniżej.

    > Mhm. Znaczy się mieszkałeś w jakimś islamskim kraju i z własnego,
    > osobistego doświadczenia wiesz, że każdy tam chce oddać życie za
    > allaha, jezusa czy innego koszałka-opałka?

    Skąd takie wnioski?
    Nie byłem również nigdy w himalajach a wiem, ze tam zimno jak cholera.

    > Paradoksalnie perspektywa kalectwa jest dla wielu straszniejsza niż
    > groźba śmierci.

    Paradoksalnie zapewne masz rację.
    Ale to nie zmienia faktu korelacji pomiędzy brakiem poszanowania życia i
    ciała. Granice się przesuwają.

    > No to nie ma możliwości porównania w żadnej dziedzinie - nie znam
    > kraju, narodu czy grupy etnicznej różniących się od innej analogicznej
    > grupy dokładnie jednym detalem.
    >
    > [ciach]

    Lawujesz.
    Nie chodzi o różnienie się jednym detalem, tylko o to, aby pozostałe detale
    były *możliwe* mało znaczące.

    > I twoimi dziecinnymi pomysłami budzisz mój śmiech.

    > Robiąc z nich kaleki, których trzeba by utrzymać, dobić lub którzy
    > musieliby się utrzymywać w sposób patologiczny np. kradzieżami?

    Naprawdę nie rozumiesz, zę chodzi o apsekt prewencyjny?
    Przecież własnie o tym dyskusja, czy takie karanie spowodowałoby brak
    chęci do kradzieży.
    A gdyby tak było to i kalek nie trzeba by tworzyć.

    P.S. Wiezienia też utrzymujemy.

    > Nieuchronną.

    Oczywiście. Ale ty tu nie idealizuj, tylko pokaż realne rozwiazania.

> [...]
    > np. agresywnych chuliganów z ustawionymi rodzicami nie tkną, ale za to
    > "dla przykładu" okaleczą kogoś, kto ukradł z głodu lub został źle

    Znów lamentujesz.
    A ja pytam o rozwiązania. Bo kwestię określenia problemu mamy dawno
    zrobioną.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 139. Data: 2013-03-26 11:59:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.03.2013 11:25, Budzik pisze nieistotny bełkot:

    Budzik, wyjdź i wróć jak postanowisz dyskutować merytorycznie.

    Nie jest merytoryczną dyskusją "ja tak nie potrafię dyskutować" przy
    braku argumentów oraz ataki personalne.

  • 140. Data: 2013-03-26 13:39:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Budzik, wyjdź i wróć jak postanowisz dyskutować merytorycznie.
    >
    > Nie jest merytoryczną dyskusją "ja tak nie potrafię dyskutować" przy

    Andrzeju, to nie ja zacząłem ataki personalne.

    Ja tak nie potrafię rozmawiać miało znaczyć ni mniej ni wiecej tylko to że
    argument iż islam i chrześcijanstwo nie różnią się w kwestii poszanowania
    życia i jego poświecenia (dosłownego) dla religii jest bzdurny.
    Tak bzdurny, że aż nie warto zni mdyskutować.