    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zlodzieje - hobbysci - prawo przyklasnie zlodziejom
    Date: Tue, 26 Mar 2013 10:25:57 +0000 (UTC)
    <ki7fgb$34g$1@node2.news.atman.pl> <ki93on$kgp$2@node2.news.atman.pl>
    <ki95qa$kch$3@news.task.gda.pl> <ki98h0$vap$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <kibp26$kfr$2@node1.news.atman.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <kic43m$g7e$2@dont-email.me>
    <2...@b...poznan.pl>
    <c1.01.3ZX1cT$1UQ@mike.oldfield.org.pl>
    <2...@b...poznan.pl>
    <c1.01.3ZXjL4$1Ua@mike.oldfield.org.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <kikrpj$p2t$2@dont-email.me>
    <2...@b...poznan.pl> <kildvn$nv3$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <kiot3i$550$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <kip7j2$ci4$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <kipdhe$mkv$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <kiq8kn$f3i$1@node2.news.atman.pl>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A wszyscy?

    Podobno większość.

    > A zniknęły przyczyny kradzieży, inne niż strach przed ewentualną karą?
    >
    > [ciach]

    W ramach zdrowego rozsądku strach przed bardziej dotkliwą i łatwiejszą do
    wymierzenia karą powiniene być większy i bardziej namacalny.

    > Twoja niekompetencja nie jest na szczęście moim problemem.

    Wychodzi z Ciebie Lawa.
    Obrażasz, a nie rozumiesz (nie chcesz zrozumiec), ze "nie umiem dyskutować"
    odnosiło się do Twojego argumentu a nie do moich kompetencji.

    > W Waco to byli islamiści? Fascynujące, opowiedz coś jeszcze.

    Nic takiego nie napisałem. Wyjaśnienie masz poniżej.

    > Mhm. Znaczy się mieszkałeś w jakimś islamskim kraju i z własnego,
    > osobistego doświadczenia wiesz, że każdy tam chce oddać życie za
    > allaha, jezusa czy innego koszałka-opałka?

    Skąd takie wnioski?
    Nie byłem również nigdy w himalajach a wiem, ze tam zimno jak cholera.

    > Paradoksalnie perspektywa kalectwa jest dla wielu straszniejsza niż
    > groźba śmierci.

    Paradoksalnie zapewne masz rację.
    Ale to nie zmienia faktu korelacji pomiędzy brakiem poszanowania życia i
    ciała. Granice się przesuwają.

    > No to nie ma możliwości porównania w żadnej dziedzinie - nie znam
    > kraju, narodu czy grupy etnicznej różniących się od innej analogicznej
    > grupy dokładnie jednym detalem.
    >
    > [ciach]

    Lawujesz.
    Nie chodzi o różnienie się jednym detalem, tylko o to, aby pozostałe detale
    były *możliwe* mało znaczące.

    > I twoimi dziecinnymi pomysłami budzisz mój śmiech.

    > Robiąc z nich kaleki, których trzeba by utrzymać, dobić lub którzy
    > musieliby się utrzymywać w sposób patologiczny np. kradzieżami?

    Naprawdę nie rozumiesz, zę chodzi o apsekt prewencyjny?
    Przecież własnie o tym dyskusja, czy takie karanie spowodowałoby brak
    chęci do kradzieży.
    A gdyby tak było to i kalek nie trzeba by tworzyć.

    P.S. Wiezienia też utrzymujemy.

    > Nieuchronną.

    Oczywiście. Ale ty tu nie idealizuj, tylko pokaż realne rozwiazania.

    > Przy nieskuteczności aparatu sprawiedliwości podwyższanie grożącej
    > kary to tylko ośmieszanie tegoż aparatu oraz produkcja męczenników (bo
    > np. agresywnych chuliganów z ustawionymi rodzicami nie tkną, ale za to
    > "dla przykładu" okaleczą kogoś, kto ukradł z głodu lub został źle
    > zidentyfikowany).

    Znów lamentujesz.
    A ja pytam o rozwiązania. Bo kwestię określenia problemu mamy dawno
    zrobioną.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.