  • 1. Data: 2002-01-24 11:32:04
    Temat: Cyrograf :)
    Od: "Andrzej Zalewski" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    Ostatnio widziałem bardzo ciekawy cyrograf o treści bardzo krótkiej
    mniej więcej " .. oświadczam, że w ciągu 3 lat się nie zwolnię ..".
    Podpisanie takiego oświadczenia miało miejsce gdy pracownik zatrudniony był
    na czas określony (1 rok). Czy jeżeli podpisze kolejną umowę na czas
    określony (kolejny rok), to powyższy cyrograf nadal go obowiązuje ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-24 12:30:35
    Temat: Re: Cyrograf :)
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Andrzej Zalewski" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a2orgf$cnp$1@news.onet.pl...
    > Ostatnio widziałem bardzo ciekawy cyrograf o treści bardzo krótkiej
    > mniej więcej " .. oświadczam, że w ciągu 3 lat się nie zwolnię ..".

    Bez przewidzenia kary? Skoro niczym to nie grozi, to można sie zwalniać
    ;)

> [...]
    > na czas określony (1 rok). Czy jeżeli podpisze kolejną umowę na czas
    > określony (kolejny rok), to powyższy cyrograf nadal go obowiązuje?

    Umowy na czas określony w ogóle nie można wypowiedzieć, chyba, ze jest na
    >6 miesięcy i jest w umowie taki paragraf. Tak, że dyskusja jest raczej
    bezpodstawna - sama umowa jest cyrografem do końca okresu jej trwania.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-01-24 14:05:41
    Od: p...@w...pl (Marek Janczur)

  • 4. Data: 2002-01-24 22:01:51
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Andrzej Zalewski" <n...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:a2orgf$cnp$1@news.onet.pl...
    >
    > Bez przewidzenia kary? Skoro niczym to nie grozi, to można sie zwalniać
    > ;)

    Bez przewidzenia kary tez grozi, odpowiedzialnoscia odszkodowawcza na zasadach
    ogolnych...

    pozdrawiam
    mateusz droba

  • 5. Data: 2002-01-25 09:24:07
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    ciach
    > Bez przewidzenia kary tez grozi, odpowiedzialnoscia odszkodowawcza na
    zasadach
    > ogolnych...

    Tylko po co wtedy cyrograf?

  • 6. Data: 2002-01-25 09:30:27
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Bez przewidzenia kary tez grozi, odpowiedzialnoscia odszkodowawcza na
    zasadach
    > ogolnych...

    To znaczy? Dotąd byłem przekonany, że zasady ogólne dotyczą łamania
    postanowień KP, a nie umów. Czy jeżeli w umowie mam, że nie mogę
    przychodzić do pracy w swetrze, a nie ma za to określonych sankcji, to za
    to mogę zostać zwolniony, albo zapłacić karę?
    Możesz podać konkretne przepisy?

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 7. Data: 2002-01-25 15:34:12
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przychodzić do pracy w swetrze, a nie ma za to określonych sankcji, to za
    > to mogę zostać zwolniony, albo zapłacić karę?

    A propos swetra:
    Mozna sobie wyobrazic sytuacje, gdzie obowiazek pracy w odpowiednim stroju to
    podstawowy obowiazek pracowniczy np. ze wzgledu na charakter pracy.
    W takim razie wg. mnie wystarcza jedynie pozytywne postanowienie w umowie albo
    w regulaminie ze trzeba pracowac np. w stroju kurczaka. Jesli pracownik sie do
    tego nie stosuje a kary nie ma okreslonej exp. verbis w umowie to istnieja
    konsekwencje naruszenia obowiazkow pracowniczych - np. rozwiazanie umowy
    bez wypowiedzenia z winy pracownika.

    Co do cyrografu to wg. mnie w takim kontekscie bedzie nieskuteczny (umowa
    terminowa to taki cyrograf jak slucznie zauwazyl Kaisen ).
    Ewentualnie mozna zbadac czy nie jest ona, albo nie stanie sie z mocy art. 25(1)
    kp umowa na czas nieokreslony..

    pozdrawiam serdecznie
    mateusz