  • 1. Data: 2002-01-24 11:03:43
    Temat: społka jawna ...?
    Od: "NEO" <b...@n...e.pl>

    Witam,

    mam dwa pytania do Szanownych grupowiczów :
    czy spółka jawna ma z góry określony minimalny kapitał zakładowy?

    czy P.P.H.U 1 osobowe moze przekształcić sie w sp. j.?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2002-01-24 11:51:50
    Temat: Re: społka jawna ...?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 24 Jan 2002, NEO wrote:

    > czy spółka jawna ma z góry określony minimalny kapitał zakładowy?

    Nie. Minimalny kapitał mają tylko spółki kapitałowe - zoo i kom-akc 50
    tys. zł, a akcyjna 500 tys. zł.

    > czy P.P.H.U 1 osobowe moze przekształcić sie w sp. j.?

    Nie (bo spółka jawna nie może być jednoosobowa).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-25 07:40:00
    Od: "NEO" <b...@n...e.pl>

    > Nie (bo spółka jawna nie może być jednoosobowa).

    Oczywiscie, chodzi mi czy wlasciciel tego PPHU moze przeksztalcic sie w sp.
    j. porzez umowe sp. j. z innymi osobami fizycznymi?

    Pozdr.

    Piotr

  • 4. Data: 2002-01-25 08:49:29
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 25 Jan 2002, NEO wrote:

    > Oczywiscie, chodzi mi czy wlasciciel tego PPHU moze przeksztalcic sie w sp.
    > j. porzez umowe sp. j. z innymi osobami fizycznymi?

    Tak, ale wtedy to nie będzie przekształcenie, tylko powołanie nowej
    spółki. Można przecież być wspólnikiem w kilku spółkach, albo prowadzić
    kilka dzgosp, albo i to i to.

  • 5. Data: 2002-01-25 09:16:22
    Od: "NEO" <b...@n...e.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > "Do you think there's anything to eat in this forest?"
    > "Yes" - said the wizard bitterly - "us." [Terry Pratchett, The Light

    Serdeczne dzieki!!

    Piotr