  • 1. Data: 2005-06-05 08:21:36
    Temat: zatrzymanie sprzętu przez policj
    Od: "Kris" <x...@x...pl>

    witam
    mam taki przypadek:

    pewnego pięknego dnia w moim domu zjawiła się policja z nakazem prokuratora
    i zwinęła mi wszystki sprzet komputerowy, jako dowód w sprawie o nielegalny
    soft;
    jednak cześć sprzętu np. aparat cyfrowy wedłgu mnie nie ma związku z tą
    sprawą, dlatego chciałbym odzyskać ten sprzęt, czy ktoś może mi doradzić jak
    to zrobić?

    druga sprawa natomiast dotyczny danych które miałem na tych komputerach,
    miałem tam książek mojego autorstwa oraz wiele artykułów których jestem
    autorem, zabrano mi także nośniki na których miałem kopie tych danych, sa
    one dla mnie bardzo cenne i wartościowe, czy mam prawo domagac się od
    policji odszkodowania za te dane bo komputerów to mi pewnie nie oddadzą,
    powiedzmy że wartość tych danych to 1 milion złotych;

    pozdrawiam
    Krzyztof

  • 2. Data: 2005-06-05 09:58:22
    Temat: Re: [ot] zatrzymanie sprzętu przez policj
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Kris wrote:

    > powiedzmy że wartość tych danych to 1 milion złotych;

    I chcesz powiedziec, ze jedynym miejscem gdzie one byly to twoj dysk
    twardy? Zadnych backupow w skrytce bankowej ani na remote file server?
    Cos mi sie wydaje, ze zawyzasz watosc tych materialow...

    --
    Gwiezdne Wojny - Epizod 3: Zemsta Sithów ....... http://tiny.pl/hknr
    William Gibson "Pattern recognition" ........... http://tiny.pl/hn3l

  • 3. Data: 2005-06-05 10:05:57
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: mariposa doux [Sun, 05 Jun 2005 11:58:22 +0200]:

    > I chcesz powiedziec, ze jedynym miejscem gdzie one byly
    > to twoj dysk twardy? Zadnych backupow w skrytce bankowej
    > ani na remote file server? Cos mi sie wydaje, ze zawyzasz
    > watosc tych materialow...

    Zawyza, nie zawyza. Pewnie zawyza. Fakt jednak, ze zawartosc
    jednego swojego HDD, odpietego zwykle od kompa i backupowanego
    minimum raz w tygodniu, podejrzewam ze moglabym na tyle wycenic
    i jeszcze ta wycene bardzo ladnie uzasadnic i udowodnic. I ani
    co tydzien do banku z tym latac nie bede, ani tym bardziej nie
    mam najmniejszego zamiaru wrzucac jego zawartosci na _zaden_,
    jakikolwiek serwer.

    Bezposrednia wartosc informacji, a potencjalna jej wartosc
    -- np. zwiazana ze szkodami wyniklymi z wykorzystania jej
    przez nieodpowiednia osobe, utrata zyskow i tak dalej -- to
    czesto dwie rozne rzeczy.
    Zgadnij, ile warta bylaby zawartosc powiedzmy HDDka, ktory
    pochodzi z serwerowni ktoregos wiekszego banku? ;)

    Kira

  • 4. Data: 2005-06-05 10:17:04
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-05 12:05, Użytkownik Kira napisał:

    > Zgadnij, ile warta bylaby zawartosc powiedzmy HDDka, ktory
    > pochodzi z serwerowni ktoregos wiekszego banku? ;)

    Czy myślisz, że dane bankowe przechowywane są tak po prostu na hdd?
    Tutaj zapewne w grę wchodzą duże macierze dyskowe, szyfrowanie itp.
    Wyciągnięcie jednego dysku nic Ci nie da.

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2005-06-05 10:38:14
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Witiia [Sun, 05 Jun 2005 12:17:04 +0200]:

    > Czy myślisz, że dane bankowe przechowywane są tak po prostu
    > na hdd? Tutaj zapewne w grę wchodzą duże macierze dyskowe,
    > szyfrowanie itp. Wyciągnięcie jednego dysku nic Ci nie da.

    Tak OT, to te macierze dyskowe to Twoim zdaniem co to sa,
    kasety video?... ;) No dobra, znam Cie i nie podejrzewam
    o takie durnoty, ale dosc zabawnie to zabrzmialo wiesz? ;)

    Ale wracajac do tematu: nie chodzi mi o nosniki, tylko
    o potencjalna i rzeczywista wartosc zapisanych na nich
    danych. Bez wiekszego problemu potrafie sobie wyobrazic
    nawet dyskietke 1,44 warta milion baksow. Chociaz, dla
    kontrastu, nie potrafie sobie za bardzo wyobrazic celu
    jej wykonywania ;) Ale to tez OT.

    Chodzilo mi konkretnie o to, ze 1mln PLN to wcale nie
    musi byc wygorowana wycena zawartosci dysku. Powiem
    wiecej: czesto gesto dane warte taka kupe pieniedzy,
    leza sobie spokojnie na HDDeczkach w firmach, zwyklych
    PCetach podpietych jakims DSLem do netu -- zwyczajnie
    spora czesc ludzi nie zastanawia sie nawet, ile takie
    informacje moga byc warte.

    Przykre to w sumie.

    Kira

  • 6. Data: 2005-06-05 10:59:25
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: mariposa doux [Sun, 05 Jun 2005 13:00:05 +0200]:

    > IMHO, ktos, kto pisze, ze dane maja wartosc 1 mln zlotych
    > i mial je niezaszyfrowane na jedynym dysku, ktory mu zabrano

    Aaa tu nas boli ;) Znaczy tu sie mijamy, bo ogolnie to rzecz
    jasna sie z Toba zgadzam. Tyle, ze facet napisal wyraznie:

    "zabrano mi także nośniki na których miałem kopie tych danych"

    Co jak dla mnie oznacza, ze owszem, kopie robil na biezaco
    tyle, ze policja uznala sobie ze tez je wezmie.

    Kira

  • 7. Data: 2005-06-05 11:00:05
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Kira wrote:

    > Chodzilo mi konkretnie o to, ze 1mln PLN to wcale nie
    > musi byc wygorowana wycena zawartosci dysku.

    A ja powiem, to co powiedzialem - jesli na dysku przechowuje sie tak
    cenne dane to wielka niefrasobliwoscia jest brak "bezpiecznej" kopii
    zapasowej tychze, na wypadek gdyby "dysk padl" oraz ich szyfrowania na
    wypadek "a gdyby w rece niepowolane sie dostaly".

    IMHO, ktos, kto pisze, ze dane maja wartosc 1 mln zlotych i mial je
    niezaszyfrowane na jedynym dysku, ktory mu zabrano to albo a) jest
    niefrasobliwym uzytkownikiem, albo b) zawyza wartosc tych danych

    ot co :)

  • 8. Data: 2005-06-05 11:05:04
    Temat: Re: zatrzymanie sprzętu przez policj
    Od: "stek wolowy" <s...@v...pl>

    Użytkownik "Kris" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to zrobić?
    >
    > druga sprawa natomiast dotyczny danych które miałem na tych
    > komputerach,
    > miałem tam ksišżek mojego autorstwa oraz wiele artykułów których
    > jestem
    > autorem, zabrano mi także noœniki na których miałem kopie tych danych,
    > sa
    > one dla mnie bardzo cenne i wartoœciowe, czy mam prawo domagac się od
    > policji odszkodowania za te dane bo komputerów to mi pewnie nie
    > oddadzš,
    > powiedzmy że wartoœć tych danych to 1 milion złotych;

    Masz dane warte milion złotych i jedziesz na piratach?? skoro ty nie
    cenisz pracy Billa i spółki, to dlaczego twoja praca wykonana na lewym
    sofcie, ma być tyle warta i jeszcze bezczelnie domagasz się
    odszkodowania?

  • 9. Data: 2005-06-05 11:44:31
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

> [...]
    > cenisz pracy Billa i spółki, to dlaczego twoja praca wykonana na lewym
    > sofcie, ma być tyle warta i jeszcze bezczelnie domagasz się

    A gdzie napisal ze jedzie na piratach?

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 10. Data: 2005-06-05 11:45:04
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Masz dane warte milion złotych i jedziesz na piratach??
    A gdzie tak było napisane?!