  • 11. Data: 2022-11-11 19:36:52
    Temat: Re: zatrucie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 18:54, Shrek pisze:
    > Skoro byli chemiczni i nic nie znaleźli to raczej rzeczywiście nic nie
    > było.

    Było "śledztwo".

    > Ale żeby ludzie zaczęli mdleć od braku tlenu... Nieźle musieli ich tam
    > napchać i chyba okna szczelne.

    No i trochę emocji, jak pierwsza osoba zemdlała.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-11-11 19:56:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Było "śledztwo".

    Sorry, ale to nie śledztwa trzeba tylko sprzętu i ludzi którzy umieją go
    obsłużyć.

    > No i trochę emocji, jak pierwsza osoba zemdlała.

    250 osób na sale gimanstyczną to nie tak dużo. Jak to tysiąclatka to
    będzie 5m3 na człowieka. W klasie będziesz miał podobnie. Już prędzej
    bym podejrzewał, że "zatrucie" nastapiło inną drogą - zwłaszcza jeśli to
    "starszaki";)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2022-11-11 23:46:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > będzie 5m3 na człowieka. W klasie będziesz miał podobnie. Już prędzej
    > bym podejrzewał, że "zatrucie" nastapiło inną drogą - zwłaszcza jeśli to

    Dzieci w wieku wczesnonastoletnim mają ogólnie większe tendencje do
    omdleń. Jak miałem coś z 10-12 lat to parę razy z powodów dość
    nieistotnych zemdleć mi się zdarzyło. Np. uderzyłem się kiedyś w
    sklepie w nasadę kciuka puszką paprykarza szczecińskiego :) Tu, z
    braku paprykarza, pewnie zemdlało z gorąca/duchoty ze 2ch, paru co
    wrażliwszych to widziało i też sobie zemdleli, tak jak ludzie dorośli
    mdleją z widoku nawet małej ilości krwi.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2022-11-12 08:47:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dzieci w wieku wczesnonastoletnim mają ogólnie większe tendencje do
    > omdleń.

    No ale 250 osób na sali gimnastycznej ma w ogólności tyle samo powietrza
    co w klasie w czasie lekcji i więcej niż w metrze czy tramwaju.

    > Tu, z
    > braku paprykarza, pewnie zemdlało z gorąca/duchoty ze 2ch, paru co
    > wrażliwszych to widziało i też sobie zemdleli, tak jak ludzie dorośli
    > mdleją z widoku nawet małej ilości krwi.

    Szczerze to nie przypominam sobie żebyśmy mdleli w podstawówkach z tak
    błahych powodów. Jeśli ktoś miałby mdleć z wrażenia to dorośli, którzy
    na szczęście nie wiedzieli co odpierdalamy;) Jeśli ktoś zemdlał to
    "zupełnie bez powodu" czyli z jakiś bliżej nie znanych powodów medycznych.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2022-11-12 15:08:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2022 o 08:47, Shrek pisze:
    > No ale 250 osób na sali gimnastycznej ma w ogólności tyle samo
    > powietrza co w klasie w czasie lekcji i więcej niż w metrze czy
    > tramwaju.

    W sumie nie za bardzo chce mi się z Tobą "przepychać", ale wychodzi na
    to, ze tych dzieci nikt o tym nie uświadomił i zemdlały :-)

> [...]
    > którzy na szczęście nie wiedzieli co odpierdalamy;) Jeśli ktoś
    > zemdlał to "zupełnie bez powodu" czyli z jakiś bliżej nie znanych

    Żaden powód zemdlenia nie jest "błahy". To jednak chwilowa utrata
    przytomności.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2022-11-12 15:29:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W sumie nie za bardzo chce mi się z Tobą "przepychać", ale wychodzi na
    > to, ze tych dzieci nikt o tym nie uświadomił i zemdlały :-)

    Ale co tu się przepychać - to czysta matematyka. Sala gimanstyczna
    200m2x6=1200m3 na 250 osób 4,8m3 na twarz. Sala lekcyjna 40m2x3m=120m3
    na 25 osób... 4,8m3

    > Żaden powód zemdlenia nie jest "błahy". To jednak chwilowa utrata
    > przytomności.

    Inaczej - utrata przytomności to nie jest (zwykle) błahe zdarzenie.
    Powód może być jak najbardziej błahy - jak widok krwi;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2022-11-12 16:28:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2022 o 15:29, Shrek pisze:
    > Ale co tu się przepychać - to czysta matematyka. Sala gimanstyczna
    > 200m2x6=1200m3 na 250 osób 4,8m3 na twarz. Sala lekcyjna 40m2x3m=120m3
    > na 25 osób... 4,8m3

    Widziałeś tamtą salę gimnastyczną?

    > Inaczej - utrata przytomności to nie jest (zwykle) błahe zdarzenie.
    > Powód może być jak najbardziej błahy - jak widok krwi;)

    Może być. Tylko, co to zmienia w omawianym przez nas przypadku?

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-11-12 17:13:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Widziałeś tamtą salę gimnastyczną?

    Nie. A muszę?

    OK - masz tu zdjęcie - ponad dwie normalne kondygnacje - ja założyłem 3
    metry wysokości a będzie 7,5-8.

    https://www.google.com/maps/place/Szko%C5%82a+Podsta
    wowa+nr+37/@50.1084177,18.9718499,3a,75y,90t/data=!3
    m8!1e2!3m6!1sAF1QipPSAMZFP8-SkBSwrzG27KrlaEHoJES3me-
    bH2re!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.
    com%2Fp%2FAF1QipPSAMZFP8-SkBSwrzG27KrlaEHoJES3me-bH2
    re%3Dw203-h114-k-no!7i3264!8i1836!4m5!3m4!1s0x0:0x5b
    bb1bb539725e04!8m2!3d50.108319!4d18.9725412

    tu masz z góry:

    https://www.google.com/maps/place/Szko%C5%82a+Podsta
    wowa+nr+37/@50.1086417,18.9725996,46m/data=!3m1!1e3!
    4m5!3m4!1s0x0:0x5bbb1bb539725e04!8m2!3d50.108319!4d1
    8.9725412

    27x13m.

    Razem 27x13x7,5=2632,5m. Czyli dwa razy więcej niż założyłem dla typowej
    tysiąclatki.

    Ty naprawdę za każdym razem musisz wdawać się w głupawe dyskusje za
    każdym razem zmieniając temat?

    Nie wiem - ty dzwonisz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2022-11-12 19:46:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2022 o 17:13, Shrek pisze:

> [...]
    > tysiąclatki.
    > Ty naprawdę za każdym razem musisz wdawać się w głupawe dyskusje za

    Pewny jesteś, że wiesz o czym piszesz? Przejrzyj wątek o początku. To
    raczej nie ta sala.

    > Nie wiem - ty dzwonisz.

    To widać.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-11-12 19:51:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewny jesteś, że wiesz o czym piszesz? Przejrzyj wątek o początku. To
    > raczej nie ta sala.

    "Zatrucie uczniów i ewakuacja w szkole podstawowej nr 37 w Tychach."?

    Nawet jeśli to jakaś inna, to typowa tysiąclatka ma 20x10x6metrów a nowe
    są większe.

    > To widać.

    Naprawdę nie wiem dlaczego akurat mnie o błache powody do omdleń pytasz.
    Jak już pisałem - "ale to ty dzwonisz".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!