  • 31. Data: 2004-05-26 21:13:42
    Temat: Re: zaskarżenie komornika
    Od: "michaelo" <m...@n...silesianet.pl>

    > 3. jesli chodzi o Twoja sprawe, to mysle, ze problem lezy raczej w
    mentalnosci.
    > dla komornika takie pismo i koperta z info na niej jest czyms normalnym.
    > dlugi i egzekucje to dla niego chleb powszedni.
    to nie ma nic do rzeczy czy dla kogoś to chleb powszedni
    ważne jest to czy może komornik tak robić, otóż nie powinien
    tak samo sąd i każda inna instytucja

    część komorników rozwiązuje to w ten sposób że np. dla takiego pisma
    zwrotka automatycznie jest wystawiana np. z opisem "zaj/w"
    z moich informacji wynika jednak, że jest to forma zabezpieczenia się
    danego komornika przed ewentualnymi problemami
    czy jednak komornik, sąd, urząd ma zakaz podawania takich informacji
    tego nie wiem

> [...]
    zajeciu
    > Twojego wynagrodzenia. jest pewna presja spoleczna i bycie dluznikiem to
    > dla wielu wstyd, pewnie dla Ciebie tez. ludzie nie afiszuja sie z tym.
    > widzisz tez jaka jest reakcja na grupie, niektorzy sa gotowi Cie powiesic
    :))
    > mysle, ze nie ma podstaw, aby skarzyc sie na komornika, bo spotkalem sie
    juz
    > wiele razy z podobnymi praktykami. zus tez czasami wypisuje info na
    kopercie,
    > o tym jaki rodzaj pisma jest w srodku. na kopertach z sadow i od
    komornikow

    mylisz się podstawa jest - ustawa o ochrnonie danych osobowych
    problem jest z interpretacją sytuacji
    sąd może ale nie musi uznać twoich racji
    a raczej powiedziałbym tak
    jeżeli dany sąd rejonowy sam ma złą praktykę wysyłania korespondencji
    to szanse na korzystny wyrok w tym sądzie są małe
    może apelacja, SN, TK

    > zawsze jest sygnatura akt i ma to swoj cel

    tak ma to swój cel sygnatura jednak nic nikomu nie mówi np II KM100/04
    jest to tylko numer co innego opis że jest to zajęcie wynagrodzenia

    ponadto komornik musi podać numer tak samo jak musi podać datę pisma i
    adresatów
    data i numer jest potrzebny do identyfikacji czy
    - takie a takie pismo ("zaj/w" forma zrozumiała dla komornika)
    - z danego dnia
    - w konkretnej sprawie
    - dotarło do konkretnego adresata

    > a skoro ktos dostaje pismo od
    > komornika, to jest albo dluznikiem albo wierzycielem - jest strona w
    > postepowaniu. nie masz czym sie przejmowac i na co zloscic. jest to
    normalna
    > rzecz. kazdemu moze sie trafic.

    nie koniecznie
    można być przecież właścicielem firmy (działalność na osobę fizyczną)
    zarejestrowanej w mieszkaniu
    i zatrudniać dłużnika

    ponadto jako wierzyciel można być obgadany przez głupiego (tacy się też
    zdarzają)
    i niekompetentnego (takich też jest dużo) listonosza

    no oczywiście normalne jest tylko to
    że jeżeli komornik musi wysłać do kogoś jakieś pismo
    to zawsze będzie to pismo od komornika i każdy kto się o tym dowie
    (listonosz, pani na poczcie)
    może w swojej głowie myśleć sobie co chce
    nawet gdyby adresat był firmą kooperującą z komornikiem a korespondencja to
    np. życzenia świąteczne

  • 32. Data: 2004-05-26 21:16:37
    Od: "michaelo" <m...@n...silesianet.pl>

    > ciężka sprawa, generalnie można złożyć skarge na czynności komornika do
    > sądu rejonowego i sie oprzeć na rozporządzeniu ministra sprawiedliwości o
    > doreczaniu przesyłek sądowych w postępowaniu cywilnym. To rozporządzenie
    > dotyczy także komorników sądowych a we wzorach nie ma na kopertach tytułu
    > egzekucyjnego a co najwyżej sygnatura akt. I wskazać ze pełny opis narusza
    > prawo do prywatnosci (choc jest to grubymi nićmi szyte).

    widzę że ta osoba jest w miarę zorientowana
    tak
    można tak zrobić
    a sprawa jest ciężka bo to nie będzie tak od ręki
    ewentualnie zwrócić się do Rzecznika Praw Obywatelskich oraz do Inspektora
    Nadzoru Danych Osobowych

  • 33. Data: 2004-05-26 22:14:00
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > mentalnosci.
    > to nie ma nic do rzeczy czy dla kogoś to chleb powszedni

    a zrozumiales w ogole o czym napisalem i w jakim kontekscie? mam watpliwosci.

    > mylisz się

    zanim stwierdzisz, ze ja sie myle upewnij sie czy Ty masz racje.

    > podstawa jest - ustawa o ochrnonie danych osobowych

    watpie. jesli twierdzisz inaczej wskaz konkretny przepis.

    > normalna
    >
    > nie koniecznie
    > można być przecież właścicielem firmy (działalność na osobę fizyczną)
    > zarejestrowanej w mieszkaniu
    > i zatrudniać dłużnika

    co niekoniecznie, bo chyba nie rozumiem. jesli komornik wysle pismo do
    pracodawcy w sprawie zajecia wynagrodzenia pracownika to pracodawca staje sie
    dluznikiem zajetej wierzytelnosci. napisalem cos innego? :)

    pozdr.
    marcin

  • 34. Data: 2004-05-27 07:23:52
    Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl>

    > a sprawa jest ciężka bo to nie będzie tak od ręki
    > ewentualnie zwrócić się do Rzecznika Praw Obywatelskich oraz do Inspektora
    > Nadzoru Danych Osobowych

    To tytułowe zaskarżenie było podyktowane emocjami...
    ale spróbuję w najbliższym czasie skorzystać z waszych rad i zwrócić się do
    Rzecznika z zapytaniem.
    Może uda się to zmienić?!
    Uważam, że jest to naruszenie, które w indywidualnych przypadkach może mieć
    bardzo powazne konsekwencje
    dla dłuznika-tak nie powinno być.
    Jeannette

  • 35. Data: 2004-05-27 07:36:25
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2004 21:33:09 +0200, Jeannette <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Język polski nie jest az tak ubogi...
    > przecież mozna napisać chciażby
    > informacja, decyzja, postanowienie itp.
    > Komu służy taka informacja?!

    Samemu komornikowi i sądowi, który go nadzoruje. Faktycznie na kopercie
    jest ona zbędna, ale na poświadczeniu odbioru potrzebna. W aktach jest
    często kilkanaście-kilkadziesat poświadczeń odbioru pism wysłanych do
    konkretnej osoby. Jak wśród tej masy potwierdzeń ustalić które z nich
    odnośi się do przesyłki zawierającej informację o zajęciu wynagrodzenia?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 36. Data: 2004-05-27 12:03:01
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Wed, 26 May 2004 18:32:45 +0200, na pl.soc.prawo, Jeannette napisał(a):

    > Czy zasadne jest zaskarżenie komornika, który w piśmie do dłużnika, na
    > kopercie obok adresata wpisuje:
    > rodzaj pisma "zajęcie wynagrodzenia za pracę".
    > Uważam, że jest to ewidentne naruszenie prywatnosci. Przecież taki list
    > przechodzi przez setki rąk zanim trafi do adresata a na kopercie jest
    > wypisana treść-zawartość pisma.
    > Proszę o opinię i ewentualnie podstawę prawną.
    > Jeannette

    Czy na koprecie czy w środku, co to za różnica dla ciebie?
    Twój list musisz odebrać osobiście więc nie o sąsiadów chodzi, a pismo do
    pracy odbiera upoważniony pracownik który i tak musi otworzyć je,
    zarejestrować, dać do szefa, a ten kieruje je do księgowości. W zakładach
    pracy nie ma pełnej anonimowości, a ile osób się o tym dowie to zależy
    głównie od tego jakie masz koleżanki,
    Ale też prawdą jest ,że w dzisiejszch czasach to żadna sensacja.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 37. Data: 2004-05-27 12:25:18
    Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > głównie od tego jakie masz koleżanki,
    > Ale też prawdą jest ,że w dzisiejszch czasach to żadna sensacja.

    W pracy to akurat ja jestem szefem.
    Chodzi o zasadę i prawo do prywatności.
    Nowe dowody osobiste także zawierają tylko niezbędne dane, więc nie rozumiem
    dlaczego np. pracownicy poczty itp. mają posiadać informacje na temat
    zajęcia mojej pensji przez komornika.
    Jeannette
    Jeannette

  • 38. Data: 2004-05-27 12:38:47
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Thu, 27 May 2004 14:25:18 +0200, na pl.soc.prawo, Jeannette napisał(a):
    > W pracy to akurat ja jestem szefem.
    No to masz przechlapane, na pewno wszyscy tylko o tym gadają, a czy ci
    współczują, czy się cieszą to zależy jaki z ciebie szef. Z drugiej strony
    dobrze dla głównego dłużnika - szybko spłacisz zaległości, a z trzeciej
    strony ewentualni inni też mają przechlapane, bo już drugi raz nic nie
    podpiszesz.

  • 39. Data: 2004-05-27 15:03:59
    Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piotr" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobrze dla głównego dłużnika - szybko spłacisz zaległości, a z trzeciej
    > strony ewentualni inni też mają przechlapane, bo już drugi raz nic nie

    Jakim jestem szefem - staram się być jak najlepszym.
    Co do 2 pozostałych punktów masz 100% rację
    Jeannette

  • 40. Data: 2004-05-27 18:36:31
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > według mnie to ewidentne naruszenie.
    > to tak jakby na kopercie do pacjenta, który zrobił badanie na nosicielstwo
    > AIDS napisali :
    > AIDS pozytywny

    Miałem kiedyś (dośc dawno) taki przypadek: nie zapłaciłem niewielkiego
    mandatu kredytowego, potem o nim zapomniałem i pewnego dnia zastałem
    wetknięte w drzwi komornicze wezwanie do zapłaty z moim nazwiskiem, adresem
    nr sprawy. Zwykła kserówka, bez pieczątki, bez określenia tytułu i -
    uwaga! - bez koperty! Po prostu - A5 złożone na pół i wsadzone w drzwi.
    Każdy mógł sobie wyjąć, przeczytać, włożyć z powrotem lub wyrzucić.
    Złożyłem skargę (za potwierdzeniem) do tegoż komornika na jego sposób
    działania, bez odzewu. Więc resztę sprawy zignorowałem.
    Po jakimś czasie sytuacja z wezwaniem dokładnie sie powtórzyła.
    Wtedy złożyłem na komornika skargę do sądu, pod który podlegał, załączając
    dokumentację.
    Jedynym efektem były pisma z sądu: jedno, że zabadają sprawę i drugie, że
    faktycznie naruszono przepis ustawy o ochronie danych osobowych i komornik
    został pouczony. I to wszystko. Nie sądzę aby hienie cokolwiek się stało.
    A mandat i większe od niego koszty musiałem zapłacić w pełnej wysokości. ;)

    --
    Pozdrowienia
    Jotte