  • 41. Data: 2004-05-28 02:55:43
    Temat: Re: zaskarżenie komornika
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej nazwy
    "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp"
    Pozdr.
    Użytkownik "Jeannette" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    W przeciwienstwie od tutejszych mądrali, którzy w kilkudziesieciu wątkach
    wypowiadaja się głównie nie na zadany temat proponuje Ci rozwiązanie
    konkretne,- zwróć się z tą sprawą do biura urzędu d/s ochrony danych
    osobowych z prośbą o zajecie stanowiska/rade w tej sprawie. Możesz też
    poinformować o problemie Rzecznika Praw Obywatelskich,- skoro sądom pogonił
    w podobnej sprawie kota to i komornikom tym bardziej będzie potrafił, bo i
    instytucja mniejszego kalibru a i precedens jest.
    Pozdr

  • 42. Data: 2004-05-28 13:56:10
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie płacąc długu sama naruszyłaś swoją prywatność.

    Bzdura. Co ma platnosc do prywatnosci?

    > Trzeba było zapłacić;))

    Tak, faktycznie. Wtedy nie byloby tego
    watku a Ty bys sie nie wypowiadal w tej
    kwestii. Mogl placic jednak ;)

    WOJSAL

  • 43. Data: 2004-05-28 13:57:35
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Czy to specyfika tej grupy?
    > Serio to nie mam ochoty na głupie zarty...
    > starałam sie komuś pomóc i pomogłam, a teraz sama jestem w sytuacji bez
    > wyjącia!

    Nie traktuj serio glupawych komentarzy.
    Co innego zart, a co innego debilizm.

    WOJSAL

  • 44. Data: 2004-05-28 23:30:46
    Od: "MG" <t...@c...onet.pl>

    > Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ...oszustko i mataczko ;)

    No bez przesady. Post. egzekucyjne przewaznie nie jest wynikiem oszustwa. A
    poza tym jak operujesz pojeciami to poznaj najpierw ich znaczenie,
    bo "matactwo" nijak nie daje sie odniesc do tej sytuacji.

    A poza tym - jakie masz prawo tak pisac? Troche kultury.

    MG

  • 45. Data: 2004-05-28 23:33:11
    Od: "MG" <t...@c...onet.pl>

    > Rozśmieszający żyrant ... Przeczytaj co w KC oznacza UMOWA PORĘCZENIA.
    > Nie ma tam mowy, że poręczenie to UDZIELENIE KOMUŚ BEZ ZDOLNOŚCI
    > KREDYTOWEJ POMOCY W UZYSKANIU KREDYTU, KTOREGO I TAK PEWNIE NIE BEDZIE
    > SPLACAL ... Jesli bank (np bank) nie chcial dac komus np kredytu bez
    > poreczyciela to dobrze wiedzial co robi ... jak sama widzisz nie
    > pomoglas komus a umozliwilas powstanie wierzytelnosci, ktorej ktos nie
    > jest w stanie zaspokoic ...

    Bank żąda poręczenia w różnych sytuacjach, niekoniecznie wtedy gdy
    kredytobiorca rokuje utrate plynnosci finansowej i niemoznosc wywiazania sie z
    zobowiazania kredytowego. poreczenie jest np. standardem przy duzych kredytach
    oraz przy kredytach udzielanych na zalozenie dzialalnosci gosp.

    MG

  • 46. Data: 2004-05-29 15:38:54
    Od: "michaelo" <m...@n...silesianet.pl>

    > O jakim sądzie mówimy?

    nie pisze o sądzie lecz o komornikach
    tak na pewno tak to jest robione

    > na pewno? :)

    tak napewno, pracuje się w tej branży to się wie

    koperty sie kupuje co dwa trzy miesiące
    zużycie średnie po tysiąc sztuk miesięcznie jest normalne w takich
    instytucjach
    ponadto średniej wielkości sąd generuje do 10 razy więcej korespondencji
    tak więc nie ma mowy o "zapasie starych kopert"
    bo taki zapas jest maksymalnie na pół roku
    więcej nie opłaca się magazynować (szkoda miejsca)

  • 47. Data: 2004-05-29 16:07:20
    Od: "michaelo" <m...@n...silesianet.pl>

    > a zrozumiales w ogole o czym napisalem i w jakim kontekscie? mam
    watpliwosci.

    znam paru komorników,
    powiem coś co nie każdy wie
    mentalność komorników jest różna, tych których znam, mogę określić tak
    starają się by wszystko było zgodnie z prawem tak by mieć jak najmniej
    problemów.
    Problemów unikają bo wiedzą, że mają pełną odpowiedzialność finanosową
    (całym swoim majątkiem).
    Nie każdy wie, że pomylić komornikowi też jest bardzo łatwo, i w takim
    przypadku
    najlepiej od razu wypłacać z własnej kieszeni odszkodowanie niż narażać się
    na odsetki,
    sprawy w sądzie, czy artykuły w prasie.

    a cytując "dla komornika takie pismo i koperta z info na niej jest czyms
    normalnym"
    co ma oznaczać słowo "normalnym" bo np. dla mordercy zabijanie też jest
    czymś normalnym,
    ale ważne jest jak do tego się ma prawo, dlatego napisałem
    "to nie ma nic do rzeczy czy dla kogoś to chleb powszedni"

    > zanim stwierdzisz, ze ja sie myle upewnij sie czy Ty masz racje.

    > watpie. jesli twierdzisz inaczej wskaz konkretny przepis.

    proszę odnieść się do postu od "PAweł" z dnia 28-05-2004 oczywiście post
    pochodzi z tej dyskusji
[...]

    tak więc skoro RPO już w sądach interweniował to przepisy ogólne,
    a takimi są przepisy o biurowości w sądownictwie,
    dotyczą też komornika SĄDOWEGO

    > co niekoniecznie, bo chyba nie rozumiem. jesli komornik wysle pismo do
    > pracodawcy w sprawie zajecia wynagrodzenia pracownika to pracodawca staje
    sie
    > dluznikiem zajetej wierzytelnosci. napisalem cos innego? :)

    chodzi o to że
    jeżeli np. właściciel firmy (działalność na osobę fizyczną - nazwa firmy
    jest imieniem i nazwiskiem osoby fizycznej)
    dostaje na adres domowy (adres prowadzenia działalności) pismo i zwrotkę z
    napisem
    ZAJĘCIE WYNAGRODZENIA ZA PRACĘ
    to osoby postronne mogą to opatrznie zinterpretować
    ponadto można uogólnić sprawę

    jeżeli ktoś ogólnie orientuje się czym jest takie zajęcie
    to w takim przypadku wie jaka jest ogólna zawartość pisma

    i to jest główny powód całej rozmowy i problemu

    żadna instytucja nie może upubliczniać informacji o osobie fizycznej
    a jeżeli już występuje konieczność to powinna zachować zasadę minimalizacji
    co oznacza że informacja w formie
    ZAJĘCIE WYNAGRODZENIA ZA PRACĘ
    jest conajmniej zaniedbaniem.
    Zaniedbanie z kolei można uznać za działanie na szkodę.
    Z tąd możliwość interwencji z strony osób poszkodowanych.

  • 48. Data: 2004-05-31 10:11:33
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Co ma platnosc do prywatnosci?

    Gdyby zwróciła dług to wierzyciel nie musiałby imiennie dopraszać się
    zwrotu.
    Pożyczysz pieniądze anonimowi?

    --
    Pozdr