  • 1. Data: 2004-11-15 13:58:54
    Temat: zarysowanie zderzaka-uczciwosc-odszkodowanie...?
    Od: "mk" <m...@p...onet.pl>

    pl.misc.samochody

    &laquo; poprzedni aktualny wątek / lista wątków nastepny &raquo;

    -
    &laquo; poprzedni artykuł następny artykuł &raquo;

    uczciwosc-zarysowanie zderzaka-odszkodowanie...?

    Witam,

    Przytrafilo mi sie nastepujace zdarzenie- na parkingu w hipermarkecieo malo co
    nie wjechal w moj samochod sporo wiekszy samochod- dlatego probujac uniknac
    stluczki moje auto delikatnie otarlo zderzak kolejnego samochodu...

    No i efekt- moje auo ma zarysowanie lakieru z boku, tamto drugie lekkie
    otarcie zderzaka.

    Samochod sprawca odjechal, a ja z uczciwosci (naiwnosci?) po polgodzinnym
    oczekiwaniu zostawiam dane za wycieraczka tego z otartym zderzakiem. (imie,
    nazwisko,numer telefonu, nr polisy PZU) i wyjezdzam.

    Wlasciciel dzwoni po jakims czasie i pyta ILE JESTEM W STANIE ZAPLACIC lub
    zeby mu wysla polise faksem...

    :|

    Znajomy mi wlasnie powiedzial, ze ten wlasciciel moze polowe samochoduu
    wymienic z mojego ubezpieczenia teraz, skoro ma moje dane:|
    Czy to prawda?

    Co teraz zrobic?

    Moim zamiarem bylo wyjasnic zdarzenie i zwrocic nawet za lakierowanie
    zderzaka, ale teraz nie wiem jak postapic, a widze ze wlasciciel tego
    samochodu mocno roszczeniowy....

    HELP....

  • 2. Data: 2004-11-15 14:27:18
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 15 Nov 2004 14:58:54 +0100, mk naskrobał(a):

    > Co teraz zrobic?
    >
    > Moim zamiarem bylo wyjasnic zdarzenie i zwrocic nawet za lakierowanie
    > zderzaka, ale teraz nie wiem jak postapic, a widze ze wlasciciel tego
    > samochodu mocno roszczeniowy....

    jeżeli nie napisałeś oświadczenia to po prostu odmów.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-11-16 15:25:17
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "mk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Znajomy mi wlasnie powiedzial, ze ten wlasciciel moze polowe samochoduu
    > wymienic z mojego ubezpieczenia teraz, skoro ma moje dane:|
    > Czy to prawda?

    Dla Ciebie bez różnicy. I tak tracisz tylko-aż 20% zniżki.Bez względu na
    straty.

    > Moim zamiarem bylo wyjasnic zdarzenie i zwrocic nawet za lakierowanie
    > zderzaka, ale teraz nie wiem jak postapic, a widze ze wlasciciel tego
    > samochodu mocno roszczeniowy....

    Wyślij mu oświadczenie z numerem polisy i będzie po sprawie.
    Chyba, że się rozmyśliłeś i już nie chcesz być uczciwy;)

    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2004-11-16 15:25:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 15 Nov 2004 14:58:54 +0100, mk naskrobał(a):

    > jeżeli nie napisałeś oświadczenia to po prostu odmów.

    A co jeśli on nadal chce być uczciwy?

    pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2004-11-16 17:42:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Znajomy mi wlasnie powiedzial, ze ten wlasciciel moze polowe samochoduu
    > wymienic z mojego ubezpieczenia teraz, skoro ma moje dane:|

    Raczej nie, bo uszkodzenia na jego samochodzie jednak muszą jakoś tam
    współgrać do uszkodzeń na Twoim. W razie wątpliwości ubezpieczyciel powoła
    biegłego. Jeśli na Twoim samochodzie jest małe otarcie, to na samochodzie
    adwersarza trudno spodziewać się kasacji - jeśli pojazdy były podobnej
    klasy.

    > Co teraz zrobic?

    Dać mu tę polisę. Ubezpieczyciel i tak wezwie Cię do złożenia oświadczenia.
    Opiszesz w nim, jakie były jego uszkodzenia. Nie danie polisy zmusi tamtego
    gościa do złożenia powiadomienia na Policję, ze spowodowałeś kolizję i
    odjechałeś. Wówczas sytuacja się nieco skomplikuje. Trudno mi ocenić, jakie
    są szanse udowodnienia Ci winy. Parkingi bywają jednak monitorowane. Z
    samego adresu mógł byś się wyłgać twierdząc, że dane zostawiłeś, bo byłeś
    świadkiem. Tak, aby pokrzywdzonemu dochodzenie roszczeń ułatwić. Tylko po co
    komplikować proste sprawy? No gość miał prawo się nieco zapienić, jak mu
    ktoś porysował samochód. jego też trzeba zrozumieć.

    > Moim zamiarem bylo wyjasnic zdarzenie i zwrocic nawet za lakierowanie
    > zderzaka, ale teraz nie wiem jak postapic, a widze ze wlasciciel tego
    > samochodu mocno roszczeniowy....

    Z Twojego punktu widzenia koszty mają o tyle małe znaczenie, ze stracisz
    jedynie zniżkę. Jak się nie mylę, to przy pierwszej kolizji 10%, ale to
    zależy od ubezpieczyciela. Tak więc możesz jedynie się zastanawiać, czy
    lakierowanie tego jego samochodu było by tańsze niż to 10%.