    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zarysowanie zderzaka-uczciwosc-odszkodowanie...?
    Date: Tue, 16 Nov 2004 18:42:54 +0100

    Użytkownik "mk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4452.00000054.4198b61d@newsgate.onet.pl...

    > Znajomy mi wlasnie powiedzial, ze ten wlasciciel moze polowe samochoduu
    > wymienic z mojego ubezpieczenia teraz, skoro ma moje dane:|
    > Czy to prawda?

    Raczej nie, bo uszkodzenia na jego samochodzie jednak muszą jakoś tam
    współgrać do uszkodzeń na Twoim. W razie wątpliwości ubezpieczyciel powoła
    biegłego. Jeśli na Twoim samochodzie jest małe otarcie, to na samochodzie
    adwersarza trudno spodziewać się kasacji - jeśli pojazdy były podobnej
    klasy.

    > Co teraz zrobic?

    Dać mu tę polisę. Ubezpieczyciel i tak wezwie Cię do złożenia oświadczenia.
    Opiszesz w nim, jakie były jego uszkodzenia. Nie danie polisy zmusi tamtego
    gościa do złożenia powiadomienia na Policję, ze spowodowałeś kolizję i
    odjechałeś. Wówczas sytuacja się nieco skomplikuje. Trudno mi ocenić, jakie
    są szanse udowodnienia Ci winy. Parkingi bywają jednak monitorowane. Z
    samego adresu mógł byś się wyłgać twierdząc, że dane zostawiłeś, bo byłeś
    świadkiem. Tak, aby pokrzywdzonemu dochodzenie roszczeń ułatwić. Tylko po co
    komplikować proste sprawy? No gość miał prawo się nieco zapienić, jak mu
    ktoś porysował samochód. jego też trzeba zrozumieć.

    > Moim zamiarem bylo wyjasnic zdarzenie i zwrocic nawet za lakierowanie
    > zderzaka, ale teraz nie wiem jak postapic, a widze ze wlasciciel tego
    > samochodu mocno roszczeniowy....

    Z Twojego punktu widzenia koszty mają o tyle małe znaczenie, ze stracisz
    jedynie zniżkę. Jak się nie mylę, to przy pierwszej kolizji 10%, ale to
    zależy od ubezpieczyciela. Tak więc możesz jedynie się zastanawiać, czy
    lakierowanie tego jego samochodu było by tańsze niż to 10%.