  • 1. Data: 2004-11-15 13:44:13
    Temat: kpc Art 395 par.2
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy można powołać się w zażaleniu na Art. 395 par. 2 kpc, a jeśli tak -
    jakie przesłanki muszą być spełnione, by element "oczywistego
    uzasadnienia" zażalenia był spełniony (proszę o przykłady).

    Dziekuję i pozdrawiam,
    Fonon

  • 2. Data: 2004-11-15 14:05:17
    Temat: Re: kpc Art 395 par.2
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Piotr Fonon napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > jakie przesłanki muszą być spełnione, by element "oczywistego
    > uzasadnienia" zażalenia był spełniony (proszę o przykłady).

    Nie można się powoływać w zażaleniu na art. 395 kpc, gdyż nie może być on
    naruszony przez sąd I instancji przed wydaniem zaskarżonego postanowienia.
    Zastosowanie art. 395 kpc w tej części (samodzielnie uchylenie postanowienia)
    nie podlega jakiejkolwiek kontroli (może poza wewnętrznym nadzorem) i zależy od
    swobodnej oceny sędziego.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-11-15 14:19:51
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:
    > Nie można się powoływać w zażaleniu na art. 395 kpc, gdyż nie może być on
    > naruszony przez sąd I instancji przed wydaniem zaskarżonego postanowienia.

    Tego nie rozumiem. Postanowienie zostało wydane - jest przedmiotemm
    zażalenia. Treść postanowienia zawiera oczywiste błędy, na które
    wskazuje się w zażaleniu.

    > Zastosowanie art. 395 kpc w tej części (samodzielnie uchylenie postanowienia)
    > nie podlega jakiejkolwiek kontroli (może poza wewnętrznym nadzorem) i zależy od
    > swobodnej oceny sędziego.

    Mam na myśli sugestię, do której sąd może się zastosować lub nie. Skoro
    zażalenie wnosi się za pośrednictwem sądu, który wydał postanowienie -
    jest szansa na refleksję. Z treści Art 395 par.2 wynika, że przed
    przesłaniem do sądu rewizyjnego analiza zażalenia jest przeprowadzana
    przez sąd, który wydał to postanowienie.

    Fonon

  • 4. Data: 2004-11-15 15:11:46
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Piotr Fonon napisał(a) w wiadomości

    > Tego nie rozumiem. Postanowienie zostało wydane - jest przedmiotem
    > zażalenia. Treść postanowienia zawiera oczywiste błędy, na które
    > wskazuje się w zażaleniu.

    Czego nie rozumiesz? W zażaleniu winno się wskazać zarzuty, czyli te przepisy
    które sąd naruszył. Nie mógł naruszyć art. 395 kpc, gdyż on wchodzi w grę
    dopiero gdy wpłynie zażalenie.

> [...]
    > przesłaniem do sądu rewizyjnego analiza zażalenia jest przeprowadzana
    > przez sąd, który wydał to postanowienie.

    Jako sugestie możesz sobie pisać co chcesz.
    Jeśli zażalenie jest oczywiście uzasadnione, sąd I instancji powinien to
    zauważyć bez Twoich sugestii. Jeśli nie jest oczywiście uzasadnione, to nic
    Twoje sugestie nie dadzą.
    Reasumując marnujesz tylko tusz do drukarki. Skup się na zarzutach
    merytorycznych co do treści zaskarżonego postanowienia.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-11-15 16:36:48
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:
    > Czego nie rozumiesz? W zażaleniu winno się wskazać zarzuty, czyli te przepisy
    > które sąd naruszył.
    > Nie mógł naruszyć art. 395 kpc, gdyż on wchodzi w grę
    > dopiero gdy wpłynie zażalenie.

    To akurat jest tak oczywiste, że nie ma o co pytać. Prócz tego w grę
    wchodzi jednak tryb rozpatrzenia zażalenia - i tego dotyczyło moje
    pytanie. Krótko mówiąc zależy mi na na ponownym rozpatrzeniu wniosku,
    gdyż postanowienie wskazuje na to, że sądowi pomyliły się strony i
    sprawy. Z drugiej strony można by uniknąć zwłoki związanej z rewizją.

    > Jako sugestie możesz sobie pisać co chcesz.
    > Jeśli zażalenie jest oczywiście uzasadnione, sąd I instancji powinien to
    > zauważyć bez Twoich sugestii.

    Skoro w postanowieniu znalazły się takie błędy, to nie bardzo mogę
    liczyć na spostrzegawczość.

    > Skup się na zarzutach
    > merytorycznych co do treści zaskarżonego postanowienia.

    Tak by było najlepiej, ale zważywszy na błędy nie bardzo jest do czego
    się odnieść.

    Fonon

  • 6. Data: 2004-11-15 16:49:56
    Od: pawap <p...@i...pl>

> [...]
    > jakie przesłanki muszą być spełnione, by element "oczywistego
    > uzasadnienia" zażalenia był spełniony (proszę o przykłady).

    trzeba w zazaleniu podac argumenty wskazujace na wadliwosc wydanego
    postanowienia
    w ramach wnioskow mozna wniesc o uchylenie postanowienia juz przez sad I
    instancji (395 par 2)

  • 7. Data: 2004-11-15 17:26:17
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    pawap wrote:
    > trzeba w zazaleniu podac argumenty wskazujace na wadliwosc wydanego
    > postanowienia
    > w ramach wnioskow mozna wniesc o uchylenie postanowienia juz przez sad I
    > instancji (395 par 2)

    Dzięki, tak właśnie myślałem, ale chciałem się upewnić, czy to ma sens.
    Fonon