  • 1. Data: 2002-10-16 12:00:27
    Temat: zaniedbanie lekarskie
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

    Witam. Mam pytanie. Lekarz, który prowadził mnie w ciąży, dopuścił się
    rażącego zaniedbania, w wyniku czego urodziłam b. chore dziecko. Czy mam
    podstawy aby wystąpić przeciwko niemu ze sprawą karną. Jeśli tak to pod jaki
    art. kk. lub inny przepis szczególny takie sprawy podpadają? Dziękuję z góry
    za informacje.

  • 2. Data: 2002-10-16 14:56:52
    Temat: Re: zaniedbanie lekarskie
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    "ania" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    jaki
    | art. kk. lub inny przepis szczególny takie sprawy podpadają? Dziękuję z
    Proponuję najpierw iść do sądu i wziąć kilka adresów i telefonów biegłych
    sądowych,
    pewnie ginekolog-położnik i pediatra, dowiedzieć się czy zrobią opinię.
    Ponadto warto mieć pisemny opis od lekarza, który stwierdził że choroba
    dziecka wynika
    z zaniedbania innego lekarza, oraz przyrzeczenie stawiennictwa w sądzie w
    charakterze świadka.
    Potrzebne są historie choroby, przebiegi leczenia, udokumentowane wydatki na
    leczenie itp.
    Oczywiście można wnosić o zadośćuczynienie poza wydatkami udokumentowanymi.
    Uwaga na wpisowe - można wnioskować o zwolnienie/zmniejszenie.
    Dodatkowo można złożyć skargę do rzecznika odpowiedzialności zawodowej przy
    okręgowej
    izbie lekarskiej. Ich orzeczenie też będzie ważne przy sprawie sądowej.
    Powodzenia

  • 3. Data: 2002-10-17 04:52:41
    Od: "Tomasz Wojciechowski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Miko" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    > Uwaga na wpisowe - można wnioskować o zwolnienie/zmniejszenie.
    <ciach...>Ani chodzilo chyba o proces karny nie cywilny....
    p.
    TW,

  • 4. Data: 2002-10-17 14:29:09
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jaki
    > art. kk. lub inny przepis szczególny takie sprawy podpadają? Dziękuję z
    Oczywiscie ze tak. Tylko ze zaczynasz od zawiadomienia prokuratury o
    popelnieniu przestepstwa. Przy okazji sprawy karnej mozesz zwrocic sie tez
    do sadu o uwzglednienie rozniez Twojego powodztwa adhezyjnego (czyli o
    zasadzenie w ramach procesu karnego jednoczesnie odszkodowania na rzecz
    Twojego dziecka) Normalnie musialabys wystepowac o to osobno, do sądu
    cywilnego, z czym wiaza sie koszty. Wówczas wystepujesz w sprawie karnej
    jako powod cywilny. Mozesz sie tez zglosic jako oskarzyciel posilkowy. Wtedy
    stajesz sie strona, a nie tylko swiadkiem.
    Mozesz tez skontaktowac sie z Primum non nocere- www.sppnn.org.pl , albo z
    tym drugim stowarzyszeniem tez walczacym o prawa pacjenta.
    Pozdrawiam,
    MArta