    From: "Miko" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaniedbanie lekarskie
    Date: Wed, 16 Oct 2002 16:56:52 +0200

    "ania" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:aojkdb$f59$1@news.onet.pl...
    | Witam. Mam pytanie. Lekarz, który prowadził mnie w ciąży, dopuścił się
    | rażącego zaniedbania, w wyniku czego urodziłam b. chore dziecko. Czy mam
    | podstawy aby wystąpić przeciwko niemu ze sprawą karną. Jeśli tak to pod
    jaki
    | art. kk. lub inny przepis szczególny takie sprawy podpadają? Dziękuję z
    góry
    | za informacje.
    Proponuję najpierw iść do sądu i wziąć kilka adresów i telefonów biegłych
    sądowych,
    pewnie ginekolog-położnik i pediatra, dowiedzieć się czy zrobią opinię.
    Ponadto warto mieć pisemny opis od lekarza, który stwierdził że choroba
    dziecka wynika
    z zaniedbania innego lekarza, oraz przyrzeczenie stawiennictwa w sądzie w
    charakterze świadka.
    Potrzebne są historie choroby, przebiegi leczenia, udokumentowane wydatki na
    leczenie itp.
    Oczywiście można wnosić o zadośćuczynienie poza wydatkami udokumentowanymi.
    Uwaga na wpisowe - można wnioskować o zwolnienie/zmniejszenie.
    Dodatkowo można złożyć skargę do rzecznika odpowiedzialności zawodowej przy
    okręgowej
    izbie lekarskiej. Ich orzeczenie też będzie ważne przy sprawie sądowej.
    Powodzenia