  • 1. Data: 2005-04-11 08:41:41
    Temat: zaniechanie remontow nieruchomosci?
    Od: "musta" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Moi rodzice mieszkaja w starym (85 letnim) domu. Dom ten jest we
    wsplwlasnosci i rodzice maja tam 80% udzialów. Na pietrze mieszka jedna
    osoba. (pozostalosc kwaterunku) jest wlascicielem pozostalych 20%.

    Dom jest drewniany i o ile wiem dawno juz przekroczyl ustawowy okres
    amortyzacji takiego budynku. Chcialbym zeby moi rodzice sie stamtad
    wyprowadzili ale nie wiem czy nadal bede zobligowany do remontowania i
    utrzymywania w dobrym stanie tej nieruchomosci? Czy poprostu moge ja
    opuscic, zlikwidowac ogrzewanie i nie ponosci zadnych kosztow bez wzgledu na
    sasiada na pietrze?

    Optymalnym rozwiazaniem bylo by dla mnie albo odkupienie udzialu sasiada
    (nie chce sprzedac) albo wyburzenie budynku. Tylko czy wolno mi zaniechac
    wszelkich staran o utrzymanie nawet tak starej nieruchomosci?

    musta