  • 1. Data: 2005-04-11 00:25:23
    Temat: Odpowiedź na zażalenie
    Od: "Seba" <s...@w...gazeta.pl>

    Witam

    Doręczono mi jako stronie odpis zażalenia. I jest tam napisane na odwrocie,
    że "odpowiedź można wnieść w terminie dwóch tygodni od niniejszego
    doręczenia". Wiem, że treść pouczenia jest dla sądu wiążąca, ale mam pytanie
    czy ustawowy termin na odpowiedź to jednak nie 7 dni?

    I jeszcze pytanie natury lobbingowej lub psychologicznej :) Jak należy
    zatytułować taką odpowiedź. Czy "PISMO PROCESOWE" czy "ODPOWIEDŹ NA
    ZAŻALENIE"?

    Pozdrawiam
    Seba

  • 2. Data: 2005-04-11 12:02:24
    Temat: Re: Odpowiedź na zażalenie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Seba napisał(a):
> [...]
    > doręczenia". Wiem, że treść pouczenia jest dla sądu wiążąca, ale mam pytanie
    > czy ustawowy termin na odpowiedź to jednak nie 7 dni?

    jest...

    KG

  • 3. Data: 2005-04-11 17:28:27
    Od: "Seba" <s...@w...gazeta.pl>

    "kam" <X#k...@w...pl#X> wrote in message news:d3dosu$b69$2@news.onet.pl...

    > jest...
    >
    > KG

    trochę wieloznaczna jest Twoja odpowiedź...

    Seba

  • 4. Data: 2005-04-11 17:49:07
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Seba napisał(a):
    > trochę wieloznaczna jest Twoja odpowiedź...

    Termin na odpowiedź na zażalenie to tydzień (art.395§1 kpc).
    Sąd nie może go zmienić (wydłużyć), więc błędne pouczenie nie ma
    znaczenia. W innej sytuacji mogłoby stanowić podstawę do przywrócenia
    terminu, ale tu raczej nie, bo niezłożenie odpowiedzi nie wywołuje
    niekorzystnych skutków procesowych dla strony...

    KG

  • 5. Data: 2005-04-11 18:19:30
    Od: "Seba" <s...@w...gazeta.pl>

    Zadziwia mnie, iż pouczenie dotyczące wniesienia odpowiedzi na apelację i
    odpowiedzi na zażalenie ma okres dwutygodniowy. Na awersie się wybiera czy
    druk dotyczy odpowiedzi na zażalenie czy na apelację, na rewersie jest
    pouczenie o dwutygodniowym terminie.

    Skąd możliwy jest taki druk, jeśli są różne terminy dla odpowiedzi na
    apelację i odpowiedzi na zażalenie.

    Art. 372. Strona przeciwna może w ciągu dwóch tygodni od dnia doręczenia
    apelacji wnieść odpowiedź na apelację wprost do sądu drugiej instancji.

    Art. 395. § 1. Akta sprawy wraz z zażaleniem sąd pierwszej instancji
    przedstawia sądowi drugiej instancji po doręczeniu zażalenia stronie
    przeciwnej, a w wypadkach wskazanych w pkt 2 i 5 § 1 artykułu
    poprzedzającego - niezwłocznie po złożeniu zażalenia bez doręczenia go
    stronie przeciwnej. Odpowiedź na zażalenie może być wniesiona wprost do sądu
    drugiej instancji w terminie tygodniowym od doręczenia zażalenia.

    Czy mógłby ktoś rozjaśnić ?

    Seba

  • 6. Data: 2005-04-11 18:26:35
    Od: "Seba" <s...@w...gazeta.pl>

    "kam" <X#k...@w...pl#X> wrote in message news:d3ed71$en9$1@news.onet.pl...

> [...]
    > terminu, ale tu raczej nie, bo niezłożenie odpowiedzi nie wywołuje
    > niekorzystnych skutków procesowych dla strony...

    Dziękuję
    niezgodzę się jedynie z tym, że niezłożenie odpowiedzi nie wywołuje
    niekorzystnych skutków procesowych dla strony. Rozumiem, ze te trzy kropki
    oznaczaja jednak wątpliwość. Brak odpowiedzi na zażalenie to brak stanowiska
    strony przed rozstrzygnięciem w II instancji.
    Myślałem, że może korzystam z nieaktualnego kpc, ale jednak widzę, że nie.
    Ten standardowy druk sądowy to przedziwna rzecz.

    Seba

  • 7. Data: 2005-04-11 20:13:30
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Seba napisał(a):
> [...]
    > oznaczaja jednak wątpliwość. Brak odpowiedzi na zażalenie to brak stanowiska
    > strony przed rozstrzygnięciem w II instancji.

    Tylko czy brak stanowiska strony ma jakiś niekorzystny skutek? Zresztą
    jak wyśle później, to przecież zwracać jej pisma nie będą.

    > Ten standardowy druk sądowy to przedziwna rzecz.

    Standardowe druki sądowe, to często dziwna rzecz...

    KG

  • 8. Data: 2005-04-11 20:25:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Standardowe druki sądowe, to często dziwna rzecz...

    Bo są często projektowane w ministerstwie przez ludzi, którzy sądu nie
    widzieli, lub widzieli go dawno, dawno.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 9. Data: 2005-04-11 20:30:06
    Od: "Seba" <s...@w...gazeta.pl>

    "kam" <X#k...@w...pl#X> wrote in message news:d3ellm$nt9$1@news.onet.pl...

    > Tylko czy brak stanowiska strony ma jakiś niekorzystny skutek?

    Jak najbardziej, zażalenie może zostać uznane. Natomiast gdyby sąd
    dysponował stanowiskiem strony przeciwnej (tej strony, która ma prawo do
    odpowiedzi na zażalenie) być może zażalenie zostałoby odrzucone.

    pozdrawiam
    Seba

  • 10. Data: 2005-04-11 20:31:46
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Bo są często projektowane w ministerstwie przez ludzi, którzy sądu nie
    > widzieli, lub widzieli go dawno, dawno.

    święta prawda... oj, święta prawda...

    --
    Falkenstein