  • 1. Data: 2005-04-10 22:51:37
    Temat: Przyrzeczenie zatrudnienia
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Witam!
    Opis sytuacji, w której znalazł się mój brat.
    Pracując jako doradca handlowy w firmie X otrzymał bardzo ciekawą propozycję
    pracy jako przedstawiciel handlowy w firmie Y. Po spotkaniu z dyrektorem
    handlowym na której ustalono szczegółowe warunki zatrudnienia (wysokość
    wynagrodzenia, telefon, samochód służbowy) zdecydował opuścić szeregi firmy
    X - rozwiązał umowę za porozumieniem stron. Podpisanie stosownych dokumentów
    rozpoczynające pracę w nowej firmie Y miało nastąpić wraz z odbiorem
    samochodu służbowego. Wszystkie ustalenia były zawierane ustnie - wynikało
    to m.in. z faktu, iż brat znał osobę, która wprowadziła go do Y.
    Z niewiadomych przyczyn zarząd firmy Y nagle zrezygnował z otwarcia nowego
    przedstawicielstwa, tym samym został na przysłowiowym lodzie bez pracy i
    środków do życia.

    Od znajomego usłyszałem, iż brat powinien postarać się o odszkodowanie od
    firmy Y - i tu padł zwrot "przyrzeczenie zatrudnienia". Czy polskie prawo
    pracy przewiduje taką sytuację? Jeśli tak to w jakiej formie i do jakiej
    instancji należałoby rościć swoje prawa?

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Pozdrawiam,

    --
    Chopin
    s...@w...xl

  • 2. Data: 2005-04-11 04:24:49
    Temat: Re: Przyrzeczenie zatrudnienia
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Chopin" <s...@w...xl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy przewiduje taką sytuację? Jeśli tak to w jakiej formie i do jakiej
    > instancji należałoby rościć swoje prawa?

    KRUSZEWSKA Janina

    Skutki prawne przyrzeczenia zawarcia umowy o pracę

    Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego 1979/3 str. 69

  • 3. Data: 2005-04-12 22:28:04
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    --ciach--
    > KRUSZEWSKA Janina
    >
    > Skutki prawne przyrzeczenia zawarcia umowy o pracę
    >
    > Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego 1979/3 str. 69

    Czy ktoś z grupowiczów ma ten tekst w wersji elektronicznej (np.PDF)?

    --
    Chopin
    s...@w...xl