  • 1. Data: 2004-08-17 13:14:42
    Temat: zaliczka i brak realizacji zamówienia...
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

    witam!
    sprawa jest taka - zostały zamówione drzwi z ościeżnicami - koszt ok. 5500
    PLN...
    firma otrzymała zaliczkę w wys. 1700 PLN
    firma jest solidna.... produkują drzwi...
    na drzwi się czeka 3 miesiące - miały być na początku sierpnia...

    niestety - podobno nawaliła maszyna i drzwi nadal nie ma....
    firma nie potrafi odpowiedzieć kiedy drzwi będą... zaproponowali 5%
    upustu...

    ja jednak chyba chciałbym zrezygnować i zamówić gdzieś indziej (tańsze i
    gorsze, ale wystarczające)...

    co radzicie? mogę odstąpić od umowy? otrzymać zwrot zaliczki ?
    :)

  • 2. Data: 2004-08-17 14:08:43
    Temat: Re: zaliczka i brak realizacji zamówienia...
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    Użytkownik "XHS" <x...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gorsze, ale wystarczające)...
    >
    > co radzicie? mogę odstąpić od umowy? otrzymać zwrot zaliczki ?

    Za taką kasę sprzedają i 5% rabatu???
    ja miałem podobną sytuację i otrzymałem prawie 50% opustu (spóźnienie
    wynosiło miesiąc)

    Pamiętaj, że będziesz rozmawiał z szeroko pojętą firmą budowlaną, więc
    dostosuj frazeologię do ich poziomu :)

  • 3. Data: 2004-08-17 14:10:56
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> napisał w wiadomości
    > Pamiętaj, że będziesz rozmawiał z szeroko pojętą firmą budowlaną, więc
    > dostosuj frazeologię do ich poziomu :)
    ROTFL

  • 4. Data: 2004-08-17 16:49:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    XHS wrote:
    > ja jednak chyba chciałbym zrezygnować i zamówić gdzieś indziej (tańsze i
    > gorsze, ale wystarczające)...
    >
    > co radzicie? mogę odstąpić od umowy?

    Nie wiem co masz w umowie, ale w zasadzie musisz wyznaczyć dodatkowy,
    odpowiedni termin i dopiero po jego upływie odstąpić od umowy, żądając
    oczywiście zwrotu zaliczki (art.491 kc).

    KG

  • 5. Data: 2004-08-17 17:08:56
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

    > Za taką kasę sprzedają i 5% rabatu???
    > ja miałem podobną sytuację i otrzymałem prawie 50% opustu (spóźnienie
    > wynosiło miesiąc)

    heh, no te drzwi są baaardzo solidne (mam takie w domu, a teraz kupujemy z
    dziewczyną)...

    > Pamiętaj, że będziesz rozmawiał z szeroko pojętą firmą budowlaną, więc
    > dostosuj frazeologię do ich poziomu :)

    no tak :PPPP

  • 6. Data: 2004-08-17 17:09:16
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

    > Nie wiem co masz w umowie, ale w zasadzie musisz wyznaczyć dodatkowy,
    > odpowiedni termin i dopiero po jego upływie odstąpić od umowy, żądając
    > oczywiście zwrotu zaliczki (art.491 kc).

    a nie było coś, że zaliczkę się zwraca + coś tam jako rekompensata?

  • 7. Data: 2004-08-17 17:10:59
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    XHS wrote:
    > a nie było coś, że zaliczkę się zwraca + coś tam jako rekompensata?

    zadatek
    a co jest w umowie...

    KG