  • 1. Data: 2004-08-17 12:55:18
    Temat: Oplata wniesiona na konto niezyjacego abonenta - jak uzyskac zwrot w przypadku rozwiazania umowy?
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Witam.
    Sytuacja nastepujaca:
    W mieszkaniu po dziadkach (obecnie juz moim) jest podlaczona TV kablowa.
    Umowa jest na zmarlego 1,5 roku dziadka. W zeszlym roku poinformowano
    mnie, ze zmiana abonenta jest platna, wiec zostawilem tak, jak jest.
    Ostatnio zaplacilem abonament do konca roku, ale zamierzam rozwiazac
    umowe ze skutkiem natychmiastowym. Czy (i jak) mozna odzyskac wplacone
    pieniadze? Na rachunku widnieja dane abonenta, a nie dane wplacajacego.
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 2. Data: 2004-08-17 12:59:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2004 14:55:18 +0200, BartekB naskrobał(a):

> [...]
    > umowe ze skutkiem natychmiastowym. Czy (i jak) mozna odzyskac wplacone
    > pieniadze? Na rachunku widnieja dane abonenta, a nie dane wplacajacego.

    istna komedia :) Ja bym na złość NIC nie zapłacił - niech dostają nakaz na
    zmarłego ! :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-17 13:14:39
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Sebol" napisał
    > istna komedia :) Ja bym na złość NIC nie zapłacił - niech dostają
    nakaz na
    > zmarłego ! :)

    Problem w tym, ze juz zaplacilem do konca roku - niewiele, bo 44zl, ale
    zawsze cos...
    A ze pograli sobie nieladnie, bo stwierdzili, ze nastapilo nielegalne
    podlaczenie wyzszego pakietu i odcieli instalacje abonencka, o czym nie
    mialem zielonego pojecia (remont, rzadko bywam w tym mieszkaniu), to mam
    ich w glebokim powazaniu i nie zamierzam ciagnac z nimi umowy.
    Wiem, moj blad, ze zaplacilem nie sprawdzajac wpier czy wciaz
    dostarczaja sygnal TV.
    Ale czy wobec rozwiazania umowy ze zmarlym abonentem, nadplata tak po
    prostu zostanie sobie u nich jako premia????
    pzdr.
    B.

  • 4. Data: 2004-08-17 15:59:16
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2004 15:14:39 +0200, BartekB naskrobał(a):

> [...]
    > Ale czy wobec rozwiazania umowy ze zmarlym abonentem, nadplata tak po
    > prostu zostanie sobie u nich jako premia????

    jeżeli w tytule płatności jest numer faktury to cieżko prosić o zwrot :]

  • 5. Data: 2004-08-17 17:26:51
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Sebol" napisał
    > jeżeli w tytule płatności jest numer faktury to cieżko prosić o zwrot
    :]

    Heh, trudno mowic o numerze faktury, skoro wplata byla w sierpniu, a
    sygnal odcieli w maju - za co mieliby te fakture wystawic? :) To byla
    wplata "na slowo" - tzn. powiedzialem za co chcialbym zaplacic a pani
    wypisala rachunek.
    pzdr.
    B.

  • 6. Data: 2004-08-17 18:26:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekB" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Problem w tym, ze juz zaplacilem do konca roku - niewiele, bo 44zl, ale
    > zawsze cos...

    kwota na tyle mała, że chyba nie warto z tym walczyć. Tym bardziej, że za
    okres wypowiedzenia się im należy abonament.

> [...]
    > mialem zielonego pojecia (remont, rzadko bywam w tym mieszkaniu), to mam
    > ich w glebokim powazaniu i nie zamierzam ciagnac z nimi umowy.

    A było to przyłączenie wyższego pakietu, czy nie?

    > Wiem, moj blad, ze zaplacilem nie sprawdzajac wpier czy wciaz
    > dostarczaja sygnal TV.
    > Ale czy wobec rozwiazania umowy ze zmarlym abonentem, nadplata tak po
    > prostu zostanie sobie u nich jako premia??

    Umowa ze zmarłym abonentem rozwiązała się sama z chwilą jego śmierci.

  • 7. Data: 2004-08-17 19:43:46
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    > kwota na tyle mała, że chyba nie warto z tym walczyć.
    W zasadzie niewielka, ale akurat przydalaby mi sie z powrotem w portfelu
    :)

    > Tym bardziej, że za
    > okres wypowiedzenia się im należy abonament.
    Hmm... Jaki okres wypowiedzenia, skoro odcieli instalacje? A odcieli w
    maju, bo podobno stwierdzili nielegalne podlaczony drozszy pakiet, a
    oplaty (za 1 kwartal) byly za nizszy pakiet.

    > A było to przyłączenie wyższego pakietu, czy nie?
    Nie mam zielonego pojecia... Ja osobiscie nic nie kombinowalem. Moze
    jakis zyczliwy sasiad, a moze ich niesolidny pracownik podlaczyl
    nieodpowiednio...

    > Umowa ze zmarłym abonentem rozwiązała się sama z chwilą jego śmierci.
    To co w takim razie z oplatami wniesionymi po smierci abonenta? Moim
    bledem bylo niepodanie moich danych, jako osoby wplacajacej...

    A przy okazji, skoro stwierdzili nielegalne podlaczenie i "za kare"
    odcieli mi sygnal, to chyba dosc jednoznacznie wskazuje na to, ze
    zostalem posadzony o kradziez! A to juz bardzo mi sie nie podoba... Pal
    licho te 44zl, ale w takiej sytuacji nie zamierzam popuscic...
    pzdr.
    B.

  • 8. Data: 2004-08-17 20:15:24
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    BartekB wrote:
    > A przy okazji, skoro stwierdzili nielegalne podlaczenie i "za kare"
    > odcieli mi sygnal, to chyba dosc jednoznacznie wskazuje na to, ze
    > zostalem posadzony o kradziez!

    A właśnie - czy 'nielegalne' podłączenie się do sieci kablowej jest
    karalne? Jeśli tak, to jaki czyn zabroniony został popełniony?
    Jakie zdania grupowiczów? ;)

    KG

  • 9. Data: 2004-08-17 21:19:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zdaniem prokuratury apelacyjnej w Warszawie - byłem kiedyś na takim
    szkoleniu - jest to oszustwo (286 kk). Ja bym ewentualnie polemizował w
    kierunku wyłudzenia "podobnej" usługi 121§2 kw.

    Po za tym w praktyce to udowodnienie czegoś takiego, o ile jest to dokonane
    poza lokalem, jest bardzo trudne. W lokalu tylko trochę łatwiejsze, bo jak
    jest kilku domowników, z których z reguły każdy ma prawo skorzystać z
    dobrodziejstwa art. 183 kpk, to też idzie jak po grudzie, o ile ktoś się nie
    przyzna.

    Sam fakt, że była możliwość oglądania dodatkowych programów, to dowód taki
    sobie. Gość powie, że myślał, ze rozszerzyli ofertę programową i ciężko
    będzie mu dowieść, ze nie, bo w umowach jest taki punkt, że operator o tym
    abonentów nie musi informować.

  • 10. Data: 2004-08-17 21:33:52
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kam" napisał
    > A właśnie - czy 'nielegalne' podłączenie się do sieci kablowej jest
    > karalne?

    Nielegalne podlaczenie drozszego pakietu programowego :) Bo sama siec to
    podlaczona byla legalnie :)
    pzdr.
    B.