  • 1. Data: 2004-08-17 13:30:42
    Temat: Do trzech razy (wadliwa) sztuka
    Od: "Krzysztof Łobodziński" <k...@o...pl>

    Witam grupowiczow!
    Prawie dwa tygodnie temu zamówiłem sobie niebywale atrakcyjny zestaw
    gitara+wzmacniacz za 499 zł, w sklepie internetowym. Po niedługim czasie zestaw
    był u mnie. Wszystko w zgodzie z opisem, i po podłączeniu działało. Ucieszony
    byłem z zakupu, do czasu. Albowiem, żeby nie przeszkadzać sąsiadom, podłączyłem
    sobie pod wzmacniacz słuchawki. Grało elegancko. Ale jak wyjąłem, to już głośnik
    nie działał. Diagnoza: przełącznik poszedł. Co robić: odesłać. No to na koszt
    sklepu, zapakowany wzmacniacz odesłałem, i czekałem na drugi. Przyszedł.
    Podłączam. Pomyślałem, najpierw pogram na głośniku, bo znowu podłączę słuchawki
    i padnie, no to przynajmniej chwilę się chcę pocieszyć. A skąd. Pięć minut po
    podłączeniu lampka power we wzmacniaczu zgasła, aby nie zapalić się już nigdy
    więcej. Diagnoza: wzmacniacz uszkodzony w transporcie (potrząsając nim dało się
    słyszeć, że w środku coś "lata"). Co robić: odesłać. Na koszt firmy, ten sam
    kurier, odebrał ode mnie paczkę, aby ją dostarczyć do sklepu. Dostałem
    zapewnienie że następny egzemplarz zostanie dokładnie obejrzany przez
    serwisanta, i po prostu musi być OK.
    Dziś rano przyszedł, tym razem już inny kurier, z paczuszką dla mnie. Pomyślałem
    "do trzech razy sztuka" i obadałem paczkę. Pierwszy raz była na niej naklejka
    "ostrożnie nie rzucać".. zabawne, ale jakaś taka zmasakrowana... pudełko ze
    wzmacniaczem obłożone było dodatkową miękką wyściółką, no i wprost nie mogłem
    się doczekać, aż to jajko podłączę. I co? I głośnik trzeszczy.. (dla tych co się
    znają - przy wyłączonym przesterze, żeby nie było, żem laik).
    Leżą przede mną cztery pokwitowania z firmy kurierskiej, obok mnie trzeci z
    kolei uszkodzony wzmacniacz, przed chwilą zaś wysłałem do firmy (skądinąd
    głupie) pytanie, co mam z tym fantem zrobić, opakowane w kilka złośliwie
    podanych efektów mojej frustracji.
    Moje pytanie (tu dochodzimy wreszcie do sedna) jest następujące..
    Mijają dwa tygodnie, jak nie mam sprawnego, tego, za co zapłaciłem. Kolejni
    przewalający się przed dom kurierzy sprawiają że krew się we mnie gotuje. Może
    jestem naiwny (tu właśnie proszę rozwiać moje złudzenia, ewentualnie je
    potwierdzić), ale jako konsument mam chyba prawo wymagać jakiegoś
    zadośćuczynienia za taką sytuację? Jeśli nie mam, przepraszam za kłopot. Wolę
    się po prostu upewnić.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Łobodziński,
    Gitara.pl

  • 2. Data: 2004-08-17 13:58:47
    Temat: Re: Do trzech razy (wadliwa) sztuka
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <k...@o...pl> napisal(a):
    > się doczekać, aż to jajko podłączę. I co? I głośnik trzeszczy.. (dla tych co się
    > znają - przy wyłączonym przesterze, żeby nie było, żem laik).

    Gitara + wzmacniacz za 499 zł po prostu nie mają prawa dobrze działać.
    Pomnóż to przez minimum 3-4, a najlepiej tak z 6 i dostaniesz coś od
    czego możesz wymagać jakości. Obawiam się, że buczenie trudno uznać za
    WADĘ. Po prostu kiepskie wzmacniacze buczą, trzeszczą, bo są źle
    zaprojektowane i wadliwie uziemione.

    P.S. Podłączyłeś oczywiście wzmacniacz pod gniazdko z PRAWDZIWYM
    uziemieniem? Inaczej to praktycznie każdy wzmaczniacz będzie burczał,
    piszczał i świstał.

    P.S. #2 Czy wzmacniacz ma dedykowane wyjście na słuchawki? Bo jeśli
    je podłączałeś do wyjścia głośnikowego, to nic dziwnego, że się tak
    psują... ;-)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-08-17 14:08:36
    Od: k...@o...pl

    > <k...@o...pl> napisal(a):

    > Gitara + wzmacniacz za 499 zł po prostu nie mają prawa dobrze działać.
    Mamy różne definicje słowa "dobrze". Jak dla mnie dobrze, w tym wypadku, to nie
    znaczy super-duper-niewiarygodnie-powalająco, ale po prostu sprawnie.

> [...]
    > czego możesz wymagać jakości. Obawiam się, że buczenie trudno uznać za
    > WADĘ. Po prostu kiepskie wzmacniacze buczą, trzeszczą, bo są źle
    Chyba się nie zrozumieliśmy - po pierwsze nie oczekuję tutaj porady na temat
    sprzętu, bo doskonale się orientuję, ile kosztuje profesjonalna gitara, a ile
    profesjonalny wzmacniacz, a po drugie to nie chodzi mi o to, czy trzeszczenie
    można uznać za wadę, czy nie, i dlaczego trzeszczy (bo mnie to akurat
    nieszczególnie obchodzi dlaczego) tylko czy za takie perturbacje z otrzymaniem
    działającego poprawnie sprzętu, mam prawo otrzymać jakieś zadośćuczynienie.

    > P.S. Podłączyłeś oczywiście wzmacniacz pod gniazdko z PRAWDZIWYM
    > uziemieniem? Inaczej to praktycznie każdy wzmaczniacz będzie burczał,
    > piszczał i świstał.
    Podłączałem te wzmacniacze pod wszystkie gniazdka jakie miałem na podorędziu, z
    wyjątkiem gniazda wróbli na drzewie za domem.. drabiny nie starczyło :P

    > P.S. #2 Czy wzmacniacz ma dedykowane wyjście na słuchawki? Bo jeśli
    > je podłączałeś do wyjścia głośnikowego, to nic dziwnego, że się tak
    > psują... ;-)
    Ma dedykowane wyjście na słuchawki. I instrukcję formatu kartki niecałego A3,
    ale to już nieważne.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Łobodziński,
    Gitara.pl

  • 4. Data: 2004-08-17 14:34:33
    Od: HOWARD<...@w...pl>

> [...]
    jeśli
    > je podłączałeś do wyjścia głośnikowego, to nic dziwnego, że się tak

    Samotnik, proszę się nam tutaj nie wymądrzać, OK?
    Bardzo Cię proszę...

    Pozdrawiam serdecznie,
    HOWARD

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-18 02:37:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1...@n...onet.pl>, Krzysztof Łobodziński wrote:
> [...]
    > potwierdzić), ale jako konsument mam chyba prawo wymagać jakiegoś
    > zadośćuczynienia za taką sytuację? Jeśli nie mam, przepraszam za kłopot. Wolę

    Masz nieduże i potecjalnie ciężkie do wyegzekwowania. O zadośćuczynieniu w
    ogóle możesz nie myśleć. Jeśli straciłeś zaufanie do producenta to spróbuj
    odstąpić od umowy czyli niech Ci zwrócą gotówke. Powinni na to przystać bo
    przeciaganie się tego, również ich kosztuje. Teoretycznie mogą Ci tak
    naprawiać czy wymieniać dość długo. W któryms momencie możesz się powołać
    na znaczną uciążliwość, ale jak sobie na pewno zdajesz sprawę to dosyć
    nieprecyzyjny termin. A jak Ci mimo wszystko zalezy na tych klamotach to
    spróbuj rozważyć ze sprzedawcą jakies alternatywne metody odbioru, tak
    abys np. mógł sprawdzić sprzęt osobiście lub aby nim rzeczywiście nie
    rzucano podczas transportu.

    --
    Marcin