  • 201. Data: 2005-02-11 17:04:40
    Temat: Re: zaatakował mnie pies
    Od: poreba <d...@p...com>

    Kira <c...@e...pl> popełnił 11 lut 2005 na pl.soc.prawo utwór
    news:cuil3c$mro$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Chodze ze swoim malym psiakiem na spacery i nie zdarzylo mi sie
    > musiec jej zaslaniac.
    Widok czasami wystarcza ;)

    > piesek tej rasy gdyby faktycznie chcial zrobic facetowi krzywde
    > to by ja zrobil.
    Tak, Soso gdyby chciał - zabiłby.

    --
    pozdro
    poreba

  • 202. Data: 2005-02-11 17:25:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    Krzysztof Waszkiewicz <i...@z...pw.edu.pl> popełnił 11 lut 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:slrn.pl.d0po5u.2ks.iwan@zsp.pw.edu.pl:

    > No to po co ugryzl?
    Bo zła psina była.
    A tak wogóle idźcie sobie Syriusze na
    pr.kynologia albo ps.medycyna.zwierzetadomowe.
    Odpowiedź "prawna" już padła, z powołaniem się na ustawę o ochronie
    zwierząt AFAIR.

    --
    pozdro
    poreba

  • 203. Data: 2005-02-11 17:25:45
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Krzysztof Waszkiewicz [Fri, 11 Feb 2005 17:43:42 +0100]:

    > Sorki zagalopowalem sie ;-)

    Przezyje ;)

    > To masz szczescie...

    Nie wiem czy szczescie. Tak na prawde osob pogryzionych przez
    duze psy tez nie znam ani sztuki. Nie, nie mowie ze duze psy
    nie gryza. Gryza. Tylko sadze, ze spora czesc tego szumu wokol
    nich to po prostu rozdmuchanie paru co bardziej poruszajacych
    przypadkow, a nie codziennosc.

    A moze po prostu to Ty masz pecha? ;)

    > Taka karma...

    No ok, ale na czym to polega? Tak konkretnie. Bo to ze duze
    psy lataja bez smyczy to ja wiem. Kolo mnie tez lataja. Ale
    zaden nie wyrazal zainteresowania gryzieniem mnie. To ze te
    duze psy jakos sie z moja mala kudlata nie za bardzo lubia,
    tez wiem. Ale objawow agresji z tego tytulu nie widzialam,
    obwarkuja sie na odleglosc (czasami solidnie) i tyle.

    Co te psy w Twojej okolicy takiego robia?...

    > Tylko jamnik jak ugryzie to krzywdy nie zrobi

    O, zebys sie nie przeliczyl :)

    > a takie duze zwierzatko jednak potrafi...

    No i to wlasnie mowie: potrafi. Ale nie zrobilo. Czemu?

    > No to po co ugryzl?

    Nie wiem. Psy "gryza" z roznych powodow, niekoniecznie zaraz
    chcac czlowieka uszkodzic. "Gryza", bo takie gryzienie ma na
    celu pokazanie 'ja tu jestem gora' a nie zrobienie krzywdy.

    Nie bylo mnie tam, nie moge ocenic czy pies rzeczywiscie
    atakowal czy po prostu poczul sie czyms zagrozony, uznal ze
    ktos naruszyl jego teren albo piorun wie co tam jeszcze i
    ta metoda probowal przywrocic sobie panowanie nad sytuacja.

    Wlasciciela to oczywiscie nie tlumaczy.

    Kira

  • 204. Data: 2005-02-11 18:03:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > No to po co ugryzl?

    pedal ? :-)

    P.

  • 205. Data: 2005-02-11 18:21:13
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:

    W takich wątkach jak ten, zawsze najglośniej krzyczą i drą
    > szaty ludzie, którzy nigdy nie mieli takiego psa, ani nie znali nikogo kto
    > by miał, ale wyglaszają sądy z pozycji ekspertów.

    Nie miałamkrokodyla, ale nie chciałabym się z nim kąpać w rzece. Nie miałam
    lwa ani tygrysa, i pomimo tego, że moj kot jest milutki, nie wlazłabym do
    ich klatki. Zdarza się, że krokodyl, lew czy tygrys napadną na człowieka.
    Ba, nawet ludzie, którzy nigdy nie mieli samochodu giną pod jego kołami.
    Dlaczego więc odmawiasz mi prawa do posiadania własnego zdania na temat
    pewnych ras psów ( litościwie nie wspomnę o niektórych ich właścicielach,
    którzy posiadają mózg wielkości orzeszka - to przeważnie ich psy kształtują
    wizerunek, z którym teraz Ty musisz walczyć)? Mi wystarczą doniesienia o
    kolejnych pogryzieniach/ zagryzieniach.

    > Kwestia posiadania dużych psów jest dość dobrze uregulowana - nalezy mieć
    > pozwolenie od gminy,

    Srali muchi, mieszańców Ci u nas dostatek. Pies sobie lata po posesji i
    nikogo nie obchodzi, że właściwie w żaden sposób nie jest zabezpieczony.
    Dopóki nie narobi szkody.

    > ja dodatkowo mam wykupione OC na psa, chociaż nie
    > jest obligatoryjne, podobno w tym roku maja wejść testy psychologiczne dla
    > potencjalnych włascicieli duzych psów.

    O, to byłoby fajnie. I koniecznie zaświadczenie o ukończonym szkoleniu psa.

    > Wydaje mi sie, ze w zupełności to
    > wystarczy.

    Nienienie, należałoby jeszcze ustalić, że właściciel pupilka pokrywa bez
    gadania wszelkie koszty wygenerowane przez psa. Nawet, jeśli byłaby to
    dożywotnia renta dla osoby pokrzywdzonej.
    Dopiero to wyeliminowałoby lekkomyślnych posiadaczy groźnych psów.

    Justyna

  • 206. Data: 2005-02-11 18:29:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek R. wrote:

    problem pojawi się jeśli ktoś spotka

    > jakiego zdrowia,, zadrapania na rece?

    Wczoraj to było zadrapanie, jutro ten pies może skoczyc do kilkulatka. Jak
    myślisz, co może mu zrobić? A jak jeszcze dzieciak zacznie uciekać ze
    strachu?

    > a grzechem zaniechania byłoby nie uśpienie psa i wmawianie sobie
    >

    > bzdura

    Udowodnij:->

    Justyna

  • 207. Data: 2005-02-11 18:40:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > g...@p...onet.pl popełnił 11 lut 2005 na pl.soc.prawo utwór
    > Gwarantujesz powyższe stwierdzenie - czym?

    Mogę zagwarantować, że sznasa na pogryzienie przez Bullteriera wynosi jak
    1:100 do pogryzienia przez ON-a lub jamnika szorstkowłosego;))

    Pzdr
    Leszek
    Możesz zagwarantować, że przez najbliższy rok nie pogryzie mnie żaden
    człekopodobny??

  • 208. Data: 2005-02-11 18:47:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Waszkiewicz" <i...@z...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko jamnik jak ugryzie to krzywdy nie zrobi - a takie duze zwierzatko
    > jednak potrafi...

    Mi osobiście podpadł tylko jamnik.
    Mam amstafa(suczkę Sambę). Muszę ją "bronić" przed różnymi latającymi luzem
    "drobnoustrojami" które ona najchętniej zjadłaby na śniadanko.
    To moja córuchna:http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=14996
    1
    Większej przylepy na świecie nie ma;)
    Nigdy nie warnęła nawet na człowieka.

    Pzdr
    Leszek

  • 209. Data: 2005-02-11 19:01:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Leszek" <l...@p...fm> popełnił 11 lut 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:cuiu74$eim$1@opal.icpnet.pl:

    > Mogę zagwarantować, że sznasa na pogryzienie przez Bullteriera wynosi
    > jak 1:100 do pogryzienia przez ON-a lub jamnika szorstkowłosego;))
    A jakiś link na poparcie powyższej gwarancji?
    Zadowolę się statystyką pogryzień z podziałem na rasy
    (BTW przydałaby się też liczebność osobników danej rasy)

    > Możesz zagwarantować, że przez najbliższy rok nie pogryzie mnie żaden
    > człekopodobny??
    Z jednej strony: w żadnym przypadku! Dlatego nie obwieszczam "że
    człekopodonne nie gryzą Leszków"
    Z drugiej: ... a jak smakujesz?

    --
    pozdro
    poreba

  • 210. Data: 2005-02-11 19:13:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > To moja córuchna:http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=14996
    1

    bzykales suke, no coz o to bym Cie nie podejrzewal..

    P.