  • 1. Data: 2005-02-06 22:36:26
    Temat: Władza cywilna i wojskowa
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    1) Oficer Wojska Polskiego w czasie wolnym od służby popełnia wykroczenie
    drogowe.
    Kto zajmuje się sprawą ? Policja ? czy Żandarmeria ?

    2) Szeregowy Wojska Polskiego podczas przepustki popełnia przestępstwo,
    mordestwo umyślne.
    Kto zajmuje się sprawą ? Policja ? czy Żandarmeria ?

    3) Dwóch cywilów i jeden czynny wojskowy podoficer napadają na bank, grożąc
    przedmiotem przypominającym broń terroryzują personel i klientów. Kradną
    60.000 zł i uciekają. Po jakimś czasie zostają ujęci przez policję i
    pytanie: czy żandarmeria prowadzi osobne śledztwo w stosunku do wojskowego ?

    4) Dwóch szeregowych wojskowych i dwóch cywilów wdziera się na teren
    jednostki wojskowej, mordują 2 wartowników, zabierają im broń. Kto prowadzi
    śledztwo w sprawie ? jaki sąd rozpoznaje sprawę i wydaje wyrok ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[WALSPAM]@interia[WALSPAM].pl < wytnij co nie co gdy będziesz pisać
    http://zycz.3mam.net/

  • 2. Data: 2005-02-07 11:48:07
    Temat: Re: Władza cywilna i wojskowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:KZwNd.33602$2e4.14792@news.chello.at...
    > 1) Oficer Wojska Polskiego w czasie wolnym od służby popełnia wykroczenie
    > drogowe.
    > Kto zajmuje się sprawą ? Policja ? czy Żandarmeria ?

    Policja.

    > 2) Szeregowy Wojska Polskiego podczas przepustki popełnia przestępstwo,
    > mordestwo umyślne.
    > Kto zajmuje się sprawą ? Policja ? czy Żandarmeria ?

    Żandanmeria

> [...]
    > 60.000 zł i uciekają. Po jakimś czasie zostają ujęci przez policję i
    > pytanie: czy żandarmeria prowadzi osobne śledztwo w stosunku do wojskowego
    ?

    Myslę, że materiały zostały by wyłączone i przesłane do ŻW.

> [...]
    prowadzi
    > śledztwo w sprawie ? jaki sąd rozpoznaje sprawę i wydaje wyrok ?

    Żandarmeria.

    Pisałem z praktyki, bo nie chce mi się szukać podstaw prawnych.

  • 3. Data: 2005-02-08 07:52:01
    Od: AdamS <adam@tu_tnij.webpark.pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    > jednostki wojskowej, mordują 2 wartowników, zabierają im broń. Kto prowadzi
    > śledztwo w sprawie ? jaki sąd rozpoznaje sprawę i wydaje wyrok ?

    Z tego co wiem, sprawami dotyczącymi żołnierzy zarówno zawodowych jak
    i służby zasadniczej zajmuje się ŻW i prokuratura wojskowa.

    --
    Pozdrawiam AdamS