  • 1. Data: 2009-09-30 21:42:37
    Temat: [z innej strony] - domniemanie niewinności
    Od: "uid" <u...@g...pl>

    Jak ma się zasada domniemania niewinności, według której każda osoba jest
    niewinna przedstawianych jej zarzutów, dopóki wina nie zostanie jej
    udowodniona (w świetle złożenia skargi na zakłócenia RTV, a podmiotem
    przyjmującym jest SM).

    Czy ów SM, może nakazać krótkofalowcowi zakończenie swojej działalności (tym
    samym &#8211; arbitralne - przyznania racji powodowi), czy też &#8211; zgodnie z KPA
    art.
    28, ów wnioskodawca, winien zwrócić się do właściwego urzędu (w tym przypadku
    do UKE, a nie SM).

  • 2. Data: 2009-09-30 22:39:16
    Temat: Re: [z innej strony] - domniemanie niewinności
    Od: kuba <p...@o...pl>

    uid pisze:
> [...]
    KPA art.
    > 28, ów wnioskodawca, winien zwrócić się do właściwego urzędu (w tym przypadku

    Nie wiem za bardzo o co chodzi, ale na pewno nie o zasadę domniemania
    niewinności, bo ona dotyczy postępowania karnego.

    --
    kuba

  • 3. Data: 2009-09-30 22:42:53
    Od: kuba <p...@o...pl>

    kuba pisze:
> [...]

    Co to jest SM?

    --
    kuba

  • 4. Data: 2009-10-01 05:12:28
    Temat: Re: - domniemanie niewinności
    Od: BK <b...@g...com>

    On 1 Paź, 00:42, kuba <p...@o...pl> wrote:

    > Co to jest SM?
    >
    > --
    > kuba

    Sado-maso.

  • 5. Data: 2009-10-01 06:37:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    uid pisze:
> [...]
    KPA art.
    > 28, ów wnioskodawca, winien zwrócić się do właściwego urzędu (w tym przypadku

    Ta zasada obowiązuje raczej w postępowaniu karnym a nie w sporze między
    spółdzielnią mieszkaniową a lokatorem.

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-10-01 07:10:50
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Z własnej wcześniejszej praktyki, to wyglądało to tak że spółdzielnia
    (SM) odsyłała skarżącego się do UKE (dawniej PAR). Wynikało to z tego,
    że po pierwsze nie miała pewności czy to właśnie ta osoba
    (krótkofalowiec) zakłóca, a po drugie czy w ogóle zakłóca. Przyjeżdżała
    odpowiednia ekipa i przy pomocy krótkofalowca szybko ustalali czy
    rzeczywiście zakłóca.
    Ale zdarzając się spółdzielnie, w których dział techniczny jest tylko o
    stopień niżej od Boga i bez sprzętu i bez znajomości rzeczy zaczyna
    wyrokować...
    Na całe szczęście SM nie może nakazać zakończenia działalności
    krótkofalarskiej, tylko ewentualnie nakazać demontaż zewnętrznych anten,
    które nie spełniają przepisów (budowlanych i o emisji).

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-10-01 10:23:16
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    BK wrote:

    > Sado-maso.

    Znani są też pod nazwą Straży Miejskiej.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 8. Data: 2009-10-01 10:35:00
    Od: "uid" <u...@g...pl>

    Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Z własnej wcześniejszej praktyki, to wyglądało to tak że spółdzielnia
    > (SM) odsyłała skarżącego się do UKE (dawniej PAR).

    Moja ma z tym trudności. Z niewiadomych mi względów, soi zawsze po stronie
    zgłaszającego ów zakłócenia rtv.

    > Na całe szczęście SM nie może nakazać zakończenia działalności
    > krótkofalarskiej, tylko ewentualnie nakazać demontaż zewnętrznych anten,
    > które nie spełniają przepisów (budowlanych i o emisji).

    Hehe... Pisząc "zakończenie swojej działalności", miałem na myśli właśnie
    demontaż anten, etc.

  • 9. Data: 2009-10-01 10:37:48
    Od: "uid" <u...@g...pl>

    spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > e z KPA art.
    >

    > Ta zasada obowiązuje raczej w postępowaniu karnym a nie w sporze między
    > spółdzielnią mieszkaniową a lokatorem.

    Właśnie. Szukając informacji na ten temat, gdzieś mignęło mi, że to ma
    zastosowanie z procesie karnym. Czyli nie może być mowy o innych
    okolicznościach. Konflikt jest pomiędzy lokatorami, ktoś oskarża / pomawia
    mnie o zakłócenia rtv, skład skargę do Spółdzielni Mieszkaniowej, a ta
    rozstrzyga to na korzyść "poszkodowanego". Jako krótkofalowiec &#8211; nade mną
    "czuwa" UKE (czy działam zgodnie z licencją, etc), a nie SM. Stąd moje pytanie.

  • 10. Data: 2009-10-01 10:46:50
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Hehe... Pisząc "zakończenie swojej działalności", miałem na myśli właśnie
    > demontaż anten, etc.

    Niestety mają do tego prawo. Montując antenę np. na dachu musisz mieć
    ich zgodę (i spełnić odpowiednie warunki techniczne), która może zostać
    cofnięta na skutek widzimisię. Blok/kamienica jest własnością
    spółdzielni i może ona się nie zgodzić, żeby ktoś montował coś na jej
    własności.
    Inna - pewniejsza - droga: sam idź do osoby zgłaszającej skargę, powiedz
    jej (grzecznie) że przyjadą z UKE na kontrolę i jeśli to nie ty
    zakłócasz to będzie musiała wycofać skargę. Potem zamów ekipę UKE,
    zapłać (chyba na pewno) za usługę, idź do zgłaszającej skargę z
    papierkiem pokontrolnym (ekipa przy kontroli powinna i tak sama się udać
    do tej osoby) i niech wtedy wycofa skargę. Papier przedłóż też w SM
    najlepiej z potwierdzeniem zgłaszającego skargę. Takie życie...
    Oczywiście to wszystko jeśli rzeczywiście - zgodnie z normami i
    przepisami - nie powodujesz zakłóceń.

    --
    Krzysztof
    SP7SZL