  • 1. Data: 2009-10-01 06:22:49
    Temat: Polański - prawo Kalifornii
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Czy ktoś z was się fachowo orientuje jak wyglądałaby sytuacja prawna
    Polańskiego po ekstradycji do USA/Kalifornii?
    Szczególnie w kwestiach:
    a) "plea bargain"
    a1) czy Polański/prokuratura mogliby się wycofać z "uzgodnienia poza
    sądowego" w którym on się przyznał do stosunku z nieletnią za jej
    zgodą
    a2) czy mozliwy byłby proces przed ławą przysięgłych i jak wyglądałaby
    "kwestia dowodów po 30 latach"
    a3) jakie Polańskiemu grozą "widełki kary" w przypadku odrzucenia ugody?
    b) ucieczka w takcie procesu (wymierzania kary przez sąd)
    b1) jaka grozi Polańskiemu kara za to?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Pływak ginie od wody, łażący po drzewach - od drzewa.

  • 2. Data: 2009-10-01 07:39:58
    Temat: Re: Polański - prawo Kalifornii
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-10-2009 o 08:22:49 Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > a3) jakie Polańskiemu grozą "widełki kary" w przypadku odrzucenia ugody?
    > b) ucieczka w takcie procesu (wymierzania kary przez sąd)

    http://law.justia.com/california/codes/pen.html

    Wędka już jest, ciekawym ryby :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-10-01 09:34:14
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Tomek wrote:

    > http://law.justia.com/california/codes/pen.html
    > Wędka już jest, ciekawym ryby :)

    Ja polskie KC czytam jak arabski, a ty mi tutaj z takim... :)
    Ale dam ci mały kawałeczek ryby.
    Byłem ciekaw czy u nich stosunek z nieletnią jest równoważny
    z gwałtem.
    ====
    261. (a) Rape is an act of sexual intercourse accomplished with a
    person not the spouse of the perpetrator, under any of the following
    circumstances:
    (1) Where a person is incapable, because of a mental disorder or
    developmental or physical disability, of giving legal consent, and
    this is known or reasonably should be known to the person committing
    the act. /.../
    ====
    Czy zwykła 13latka ma "devleopmental disability" oraz "is incapable of
    giving legal consent", czy nie?
    Łap :)
    http://law.justia.com/california/codes/civ.html

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 4. Data: 2009-10-01 10:50:51
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> pisze:
> [...]
    > a3) jakie Polańskiemu grozą "widełki kary" w przypadku odrzucenia ugody?
    > b) ucieczka w takcie procesu (wymierzania kary przez sąd)

    Jakby ktoś chciał poczytać:
    http://www.latimes.com/news/local/la-me-polanski-leg
    al1-2009oct01,0,6930903,full.story
    Defense strategies could keep Polanski out of prison

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Bosy nie stąpa po różach.

  • 5. Data: 2009-10-01 11:47:54
    Od: " GK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Trzeba pamiętać, że tam obowiązuje prawo precedensu. Niestety, czytanie
    samych kodeksów w systemie anglosaskim ma niewielką wartość praktyczną. Druga
    sprawa, ofiara niewątpliwie dostała środki odurzające, co może kwalifikuje
    się pod ust. 3. Trzecia (i najważniejsze): czytamy aktualny kodeks karny.
    Czort wie, czy w Stanach zasad stosowania ustawy karnej względniejszej dla
    podsądnego w ogóle obowiązuje i w jaki sposób jest interpretowana.

    W każdym razie szukanie odpowiedzi na podane pytania jest niezłą zabawą
    intelektualną. :)

    GK

  • 6. Data: 2009-10-01 19:07:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Slawek Kotynski pisze:

> [...]
    > the act. /.../
    > ====
    > Czy zwykła 13latka ma "devleopmental disability" oraz "is incapable of

    Polecam http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent (i przejrzeć sobie
    regulacje na świecie - w takiej Hiszpanii byłby zupełnie niewinny ;) )

  • 7. Data: 2009-10-01 19:10:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Polecam http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent (i przejrzeć sobie
    > regulacje na świecie - w takiej Hiszpanii byłby zupełnie niewinny ;) )

    Ba! Pojechaliby do Meksyku, a tam w niektórych stanach "age of consent"
    to 12 lat.