  • 1. Data: 2009-09-30 17:43:34
    Temat: wybór notariusza - prośba o pomoc w interpretacji paragrafu
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Witam,

    w pewnej umowie przedwstępnej dotyczącej wybudowania nieruchomości
    znajduje się następujący zapis. Zaznaczę że chodzi tu o osiedle
    domków wybudowanych przez jednego dewelopera. Wszyscy (przyszli)
    mieszkańcy podpisują akty tym samym okresie.

    W umowie występują:
    Przyjmujący - deweloper
    Zamawiający - klient

    "Wybór notariusza dla realizacji czynności prawnych pomiędzy Stronami
    oraz terminu ich realizacji, następować będzie za zgodą wszystkich
    Zamawiających, dla których Przyjmujący zamówienie realizuje
    prace na nieruchomości opisanej w par. 1 ust. 1 i Przyjmującego
    zamówienie. W przypadku braku akceptacji wyboru notariusza lub terminu
    wykonania czynności przez wszystkich Zamawiających i Przyjmującego
    zamówienie, wyboru jednego notariusza i terminu wykonania czynności
    dla wszystkich Zamawiających dokona Przyjmujący zamówienie.

    Okropny jest ten prawniczy język, ale po kilkukrotnym przeczytaniu
    tego paragrafu dochodzę do następujących wniosków:

    a. na wybór konkretnego notariusza muszą zgodzić się WSZYSCY sąsiedzi
    i DEWELOPER,
    b. jeśli nie ma zgody (a nie zgodzić się może także deweloper) wtedy
    wyboru dokona deweloper (!!!)

    Podsumowując - czy moja interpretacja jest właściwa? Czy w zapisie
    tym został po prostu ukryty prościutki zapis "notariusza wybiera
    deweloper"?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 2. Data: 2009-10-02 10:37:43
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przy czym nie mysl sobie, że jak znajdziesz "swojego" notariusza, to z otwartymi
    ramionami będzie chciał z Tobą podpisać jedną
    sztukę umowy.
    Nie będzie chciał, notariuszom się w ...... poprzewracało.

    -----

  • 3. Data: 2009-10-02 20:44:46
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    ramionami będzie chciał z Tobą podpisać jedną
    > sztukę umowy.
    > Nie będzie chciał, notariuszom się w ...... poprzewracało.

    Yyyy? Co masz na myśli? Szczerze się pytam bo nie wiem.... Notariusze
    nie chcą podpisywać JEDNEJ umowy?
    A jakby chodziło o pojedyńczą transakcję na rynku wtórnym?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo