  • 1. Data: 2005-02-28 15:10:57
    Temat: wyrok zaoczny a apelacja
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Znalazłem się w takiej sytuacji: Miałem godzinę rozprawy wyznaczoną na 12:00.
    Jako, że w sądzie miałem być nie po raz pierwszy, miałem doświadczenia, z
    których wynikało, że punktualność to raczej słaba strona sądownictwa ;-)
    Stwierdziłem, że mogę sobie pozwolić na kilkuminutowe spóźnienie. No i zdążyłem
    jedynie na odczytanie wyroku :-D. Tyle tytułem wstępu.
    Zapadł wyrok zaczony, na który przysługuje mi skarga. Złożylem skargę w
    wyznaczonym terminie i na razie czekam na odpowiedź (dostałem pismo, że muszę
    uzupełnić braki formalne w postaci drugiego egzemplarza skargi, co imho jest
    pomylone, bo ksero tej strony byłoby duużo tańsze niż wysyłanie poleconego). I
    teraz sedno sprawy :-) Podobno w razie pozytywnego rozpatrzenia skargi sprawa
    zostanie przeprowadzona w normalnym trybie po raz drugi. A co jeżeli mój wniosek
    zostanie odrzucony ? Czy przysługuje mi normalna apelacja, czy wyrok zostanie
    już uprawomocniony i koniec ?

    Dzięki za odpowiedzi,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-03-01 08:08:24
    Temat: Re: wyrok zaoczny a apelacja
    Od: Milamber <m...@w...pl>

> [...]
    > zostanie odrzucony ? Czy przysługuje mi normalna apelacja, czy wyrok zostanie

    To zależy. Jesli jesteś powodem i Sąd oddalił wyrokiem zaocznym Twoje
    powództwo to nie masz skargi tylko apelację. Skoro twierdzisz, że masz
    skargę (pozwany) to ona jako szczególny środek zaskarżenia wyłącza Ci
    mozliwośc składania apelacji. Apelacje możesz mieć dopiero po wydanieu
    wyroku w wyniku skutecznego wniesienia skargi. A wysyłać poleconym Skargi
    nie musisz. Możesz ją złozyć na biurze podawczym. Więc pilnuj braków
    sprzeciwu bo jak Ci go odrzucą...
    Radek

  • 3. Data: 2005-03-01 08:19:56
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyroku w wyniku skutecznego wniesienia skargi. A wysyłać poleconym Skargi
    > nie musisz. Możesz ją złozyć na biurze podawczym. Więc pilnuj braków

    Ale oni mogli sobie ksero zrobić a nie mi jeszcze pismo słać o braku drugiej
    kopii jednej strony.

  • 4. Data: 2005-03-01 09:34:42
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale oni mogli sobie ksero zrobić a nie mi jeszcze pismo słać o braku
    drugiej
    > kopii jednej strony.

    nie mogli :)

    Sandra

  • 5. Data: 2005-03-01 09:40:16
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > choć powinni

    nie moga podrabiac oryginalnego podpisu:)

    Sandra

  • 6. Data: 2005-03-01 09:45:00
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    sandra napisał(a):
    > nie mogli :)

    choć powinni

    KG

  • 7. Data: 2005-03-01 09:47:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    sandra napisał(a):
    > nie moga podrabiac oryginalnego podpisu:)

    A od kiedy na odpisie ma być oryginalny podpis?

    KG

  • 8. Data: 2005-03-01 10:42:46
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > sandra napisał(a):
    > A od kiedy na odpisie ma być oryginalny podpis?

    a podaj mi przepis , ze ma byc inaczej bo ja nie wiem :(

    Sandra

  • 9. Data: 2005-03-01 10:45:23
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > sandra napisał(a):
    > A od kiedy na odpisie ma być oryginalny podpis?

    gdzies w archiwum ktos na ten temat pisal ale tam tyle szukania hm

    cos slyszalam na ten temat :)

    moze jest inaczej ?

    poobijana
    Sandra :)

  • 10. Data: 2005-03-01 13:02:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    sandra napisał(a):
    > a podaj mi przepis , ze ma byc inaczej bo ja nie wiem :(

    a podaj przepis że ma być :)

    > gdzies w archiwum ktos na ten temat pisal ale tam tyle szukania hm

    V CKN 1830/2000
    Odpisy pisma procesowego nie muszą być podpisane ani poświadczone za
    zgodność z oryginałem przez stronę, jej przedstawiciela lub pełnomocnika
    procesowego.

    > cos slyszalam na ten temat :)
    >
    > moze jest inaczej ?

    może... ;)

    zresztą przecież tu nie problem w tym czy ma być podpis, czy nie, ale w
    tym ze i tak trzeba wzywać do uzupełnienia braków
    tyle przynajmniej przepisy (chociaż...), pytanie czy zawsze jest sens je
    tak dokładnie stosować

    > poobijana

    ?

    KG