    From: Milamber <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrok zaoczny a apelacja
    Date: Tue, 1 Mar 2005 09:08:24 +0100

    > Witam.
    >
    > Znalazłem się w takiej sytuacji: Miałem godzinę rozprawy wyznaczoną na 12:00.
    > Jako, że w sądzie miałem być nie po raz pierwszy, miałem doświadczenia, z
    > których wynikało, że punktualność to raczej słaba strona sądownictwa ;-)
    > Stwierdziłem, że mogę sobie pozwolić na kilkuminutowe spóźnienie. No i zdążyłem
    > jedynie na odczytanie wyroku :-D. Tyle tytułem wstępu.
    > Zapadł wyrok zaczony, na który przysługuje mi skarga. Złożylem skargę w
    > wyznaczonym terminie i na razie czekam na odpowiedź (dostałem pismo, że muszę
> [...]

    To zależy. Jesli jesteś powodem i Sąd oddalił wyrokiem zaocznym Twoje
    powództwo to nie masz skargi tylko apelację. Skoro twierdzisz, że masz
    skargę (pozwany) to ona jako szczególny środek zaskarżenia wyłącza Ci
    mozliwośc składania apelacji. Apelacje możesz mieć dopiero po wydanieu
    wyroku w wyniku skutecznego wniesienia skargi. A wysyłać poleconym Skargi
    nie musisz. Możesz ją złozyć na biurze podawczym. Więc pilnuj braków
    sprzeciwu bo jak Ci go odrzucą...
    Radek