  • 1. Data: 2005-02-28 13:57:18
    Temat: sąd pracy czy sąd gospodarczy
    Od: "Kuba" <n...@N...gazeta.pl>

    Sytuacja wygląda tak:
    - przez kilka miesięcy pracowałem w firmie X Sp. z o.o. na umowę o pracę
    - zostałem zmuszony do zmiany umowy o pracę na umowę o dzieło (po za tym nic
    się nie zmieniło - wciąż spędzałem w biurze 8h dziennie i robiłem to co
    poprzednio)
    - firma X Sp. z o.o. nie płaci mi od kilku miesięcy w związku z czym chcę odejść
    - mam podpisane wszystkie umowy o dzieło wraz z odbiorem dzieła i podspisanym
    rachunkiem.
    Aby odzyskać należne mi pieniądze będę prawdopodobnie musiał skierować sprawę
    na drogę sądową. Zastanawiam się czy podać sprawę do sądu pracy czy gospodarczego.
    Interesuje mnie który sąd szybciej rozpatrzy sprawę i czy przypadkiem w sądzie
    pracy nie zostanę ukarany wraz z firmą X Sp. z o.o. za fakt ukrywania
    zatrudnienia. Co byście zrobili na moim miejscu.
    Kuba

  • 2. Data: 2005-02-28 16:47:46
    Temat: Re: sąd pracy czy sąd gospodarczy
    Od: <c...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Wg mnie pomimo zmiany formy prawnej nadal swiadczyles prace na podtawie
    stosunku pracy nie zas na podstawie umowy cywilnoprawnej. O takiej
    kwalifikacji swiadczy charakter wykonywanej przez ciebie pracy (siedziba
    pracodawcy, okreslony czas pracy, podporzadkowanie poleceniom przelozonego)
    dlatego wlasciwym wydaje mi sie sad pracy. Nurtuje mnie problem tego
    podpisanego "rachunku", co masz na mysli ? Podpisywales potwierdzenie
    otrzymania wynagrodzenia mimo iz go nie otrzymywales? Na marginesie moze
    warto wspomniec w sadzie, ze zostales zmuszony do zmiany prawnej formy
    zatrudnienia, ze grozona ci utrata pracy - rowniez na lini nowego
    ustawodawstwa antymobbingowego mozna probowac uzyskac od pracodawcy
    dodatkowe srodki, oczywiscie jezeli grozby zwolnienia mialy miejsce

    to jest tylko opinia i nie nalezy jej traktowac jako porady prawnej

    Waylander

  • 3. Data: 2005-02-28 20:08:15
    Od: " Kuba" <n...@g...pl>

    <c...@g...pl> napisał(a):

    > Nurtuje mnie problem tego
    > podpisanego "rachunku", co masz na mysli ? Podpisywales potwierdzenie
    > otrzymania wynagrodzenia mimo iz go nie otrzymywales?

    Nie, wystawiałem rachunek zlecenidawcy, który On podpisywał wraz z
    potwierdzeniem odbioru dzieła. Do takiego rachunku zleceniodawcy potrzebny
    jest jeszcze jakiś dokument księgowy, żeby wykazać że uiścił opłatę np.
    polecenie przelewu na mój rachunek, lub podpisane przeze mnie KW.
    Kuba

  • 4. Data: 2005-03-01 08:00:09
    Od: Milamber <m...@w...pl>

> [...]
    > pracy nie zostanę ukarany wraz z firmą X Sp. z o.o. za fakt ukrywania
    > zatrudnienia. Co byście zrobili na moim miejscu.

    No cóż jesłi zależy Ci na czasie to Sąd Gospodarczy.
    Natomiast jeśli możesz wytrzymać "trochę" (kilka razy dłuzej) to idź do
    Sądu pracy z pozwem o zapłatę i ustalenie stosunku pracy. I Ty w żaden
    sposób nie zostaniesz ukarany za "dobrowolne" przejście na własny
    rachunek...Twój "pracodawca" bedzie miał problem.
    pozdrawiam
    Radek