    From: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wyrok zaoczny a apelacja
    Date: 28 Feb 2005 16:10:57 +0100

    Witam.

    Znalazłem się w takiej sytuacji: Miałem godzinę rozprawy wyznaczoną na 12:00.
    Jako, że w sądzie miałem być nie po raz pierwszy, miałem doświadczenia, z
    których wynikało, że punktualność to raczej słaba strona sądownictwa ;-)
    Stwierdziłem, że mogę sobie pozwolić na kilkuminutowe spóźnienie. No i zdążyłem
    jedynie na odczytanie wyroku :-D. Tyle tytułem wstępu.
    Zapadł wyrok zaczony, na który przysługuje mi skarga. Złożylem skargę w
    wyznaczonym terminie i na razie czekam na odpowiedź (dostałem pismo, że muszę
    uzupełnić braki formalne w postaci drugiego egzemplarza skargi, co imho jest
    pomylone, bo ksero tej strony byłoby duużo tańsze niż wysyłanie poleconego). I
    teraz sedno sprawy :-) Podobno w razie pozytywnego rozpatrzenia skargi sprawa
    zostanie przeprowadzona w normalnym trybie po raz drugi. A co jeżeli mój wniosek
    zostanie odrzucony ? Czy przysługuje mi normalna apelacja, czy wyrok zostanie
    już uprawomocniony i koniec ?

    Dzięki za odpowiedzi,
    Tomasz.