  • 1. Data: 2004-12-06 12:03:26
    Temat: wyrok nakazowy jeszcze raz ale inaczej
    Od: "Tomasz Jurek" <t...@N...pl>

    Właśnie dostałem (podobnie jak kolega nieco wcześniej) wyrok sądu grodzkiego
    (nie przyjąłem mandatu bo policjant był sam, w prywatnym samochodzie, po
    zmroku, poza miastem i sprowokował mnie do złamania przepisów ruchu
    dorgowego - tzn. wyprzedzenia pojazdu którym się poruszał :).

    Wyrok dostarczono poleconym po 2 miesiącach i nie zapytano mnie o zdanie. Do
    pracy spóźniełem się tego dnia 30minut, co oznacza że tyle zajęło temu ...
    wpisanie moich danych do swojego nedznego kajetu (specjalnie zwolnił kiedy
    powiedziałem że śpieszę się do pracy) dzięki czemu mało nie straciłem roboty
    (jestem lektorem w szkole językowej i nie mogę się spóźniać bo ludzie na
    mnie czekają).

    jeśli ktoś z was wie jak się zachować albo czego nie robić w takiej sytuacji
    proszę o info. Poza tym zastanawiam się jak powinno wyglądać pismo "sprzeciw
    do wyroku" w tym wypadku, bo podawany wcześniej dotyczy roszczeń
    wynikających z umów, rękojmi lub o zapłątę czynszu.

    pozdrawiam,
    TJ

  • 2. Data: 2004-12-06 12:25:50
    Temat: Re: wyrok nakazowy jeszcze raz ale inaczej
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Jurek" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:cp1i2u$q5k$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Wyrok dostarczono poleconym po 2 miesiącach i nie zapytano mnie o zdanie.

    Na tym polega "nakazowość" wyroku. Dla sędziego sprawa była ewidentna i
    uznał, że nic mądrego nie powiesz;)
    Byłeś przesłuchany w charakterze osoby podjrzanej?

    > jeśli ktoś z was wie jak się zachować albo czego nie robić w takiej

    Pisząc sprzeciw wk....isz sędziego:)A on wyda wyrok po wysłuchaniu Cię.

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2004-12-06 12:47:17
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Leszek napisał(a) w wiadomości news:cp1j4b$upd$1@opal.icpnet.pl:

    > Pisząc sprzeciw wk....isz sędziego:)A on wyda wyrok po wysłuchaniu Cię.

    Wreszcie coś mądrego :) Wykaz nakazowy na pewno był łagodniejszy niż ten który
    zapadnie po zwykłym rozpoznaniu sprawy. Sam przyznałeś że popełniłeś
    wykroczenie, więc lepiej daj sobie spokój.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-12-06 16:01:28
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:
    > Wreszcie coś mądrego :) Wykaz nakazowy na pewno był łagodniejszy niż ten który
    > zapadnie po zwykłym rozpoznaniu sprawy.

    Z 'na pewno' jednak bym uważał...

    KG

  • 5. Data: 2004-12-06 17:05:51
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:cp1vmk$1vq$1@news.onet.pl:

    > Z 'na pewno' jednak bym uważał...

    Powiedzmy tak: jak ja sądziłbym sprawę po sprzeciwie, przy założeniu winy
    skazałbym na karę surowszą niż w wyroku nakazowym. Dochodzi jedna dodatkowa
    okoliczność obciążająca: brak skruchy sprawcy.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-12-06 17:34:54
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jurek" wrote:

> [...]
    > kiedy powiedziałem że śpieszę się do pracy) dzięki czemu mało nie
    > straciłem roboty (jestem lektorem w szkole językowej i nie mogę się

    Skoro zlamales przepis, to nie bardzo widze potrzebe zglaszania sprzeciwu. W
    gruncie rzeczy taki wyrok nakazowy ma wtedy sens. Gorzej w przypadku, kiedy
    prokuratura uznaje tylko racje oskarzyciela, bazujac w dodatku na klamliwych
    zeznaniach. Chociaz zawsze mozesz probowac przedstawic swoje racje, badz co
    badz podobno to kraj demokratyczny.

    shi

  • 7. Data: 2004-12-06 17:55:01
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2004 18:05:51 +0100, Johnson <j...@a...pl.nospam>
    napisał:

> [...]
    > dodatkowa
    > okoliczność obciążająca: brak skruchy sprawcy.

    zwana także zawracaniem d... sadowi

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 8. Data: 2004-12-06 18:38:50
    Od: tierrra <n...@t...com>

    Johnson wrote:

> [...]
    > skazałbym na karę surowszą niż w wyroku nakazowym. Dochodzi jedna dodatkowa
    > okoliczność obciążająca: brak skruchy sprawcy.

    Wiec kwalifikowalbys sie do usuniecia z zawodu sedziego. Okolicznoscia
    obciazajaca nie jest i nie moze byc z tego powodu ze przed wyrokiem
    oskarzony nie byl winien niczego. Tj uznawany niewinnym dopiero do
    momentu wyroku iw wyniku postepowania gdzie oskarzony mial szanse
    przedstwaienie swojej strony medalu.

    Zreszta TWIERDZE ze polski system prawny ma duzy blad polegajacy na
    dopuszczeniu do orzekania sedziego ktory ma dostep do wszystkich
    matrialow w tym tych narazajacych na stronniczosc w koncowej ocenie. Czy
    to jest pozbawienie do uczciwego procesu? Np. w USA sedzia NIE orzeka a
    orzekaja tylko lawnicy bez udzialu sedziego. Jest na porzadku dziennym
    wyprowadzanie lawnikow do ich pokoju pare razy dziennie, a adwokaci i
    prokuratorzy maja zakaz poruszania na sali rozpraw konkretnych spraw nie
    dopuszczonych WCZESNIEJ przez sedziego. W ten sposob lawnicy moga
    skoncentrowac sie na tym co im przedstawiono, a nie na blocie ktore
    rzuca prokurator.

  • 9. Data: 2004-12-06 18:51:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:opsilldzeymg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > zwana także zawracaniem d... sadowi

    Dlaczego sędziowie nie lubią takich spraw?
    Przecież dzieki takim przypadkom łatwo poprawić sobie ststystykę :)
    Wyrok w 15 minut, bez ryzyka uchylenia w II instancji...
    Więc dlaczego?

    Alek

  • 10. Data: 2004-12-06 19:01:22
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 06 Dec 2004 18:38:50 GMT, tierrra <n...@t...com>
    napisał:

> [...]
    > oskarzony nie byl winien niczego. Tj uznawany niewinnym dopiero do
    > momentu wyroku iw wyniku postepowania gdzie oskarzony mial szanse

    To, że oskarzony jest uznawany za niewinnego, nie oznacza, że jest
    niewinny. Mylisz pojecia. A bezpodstawne kwestionowanie prawidłowego
    nakazu zapłaty świadczy o braku skruchy, co stanowi okoliczność
    obciążającą, a dokładnie przemawia przeciwko stosowaniu okoliczności
    łagodzących (co na jedno wychodzi)

    > Zreszta TWIERDZE ze polski system prawny ma duzy blad polegajacy na
    > dopuszczeniu do orzekania sedziego ktory ma dostep do wszystkich
    > matrialow w tym tych narazajacych na stronniczosc w koncowej ocenie.

    Jakich materiałów? Chodzi o akta sprawy? Zeznania świadków, to wszystko co
    nazywane jest dowodami?

    > Czy to jest pozbawienie do uczciwego procesu? Np. w USA sedzia NIE
    > orzeka a orzekaja tylko lawnicy bez udzialu sedziego.

    Masz mierne pojęcie o amerykańskim systemie prawnym. Mniej oglądaj filmów
    a więcej czytaj. Proces z udziałem ławników jest prawem oskarzonego,
    zagwarantowanym konstytucyjnie. Jeżeli nie chce ławy to może z niej
    zrezygnować.

> [...]
    > konkretnych spraw nie dopuszczonych WCZESNIEJ przez sedziego. W ten
    > sposob lawnicy moga skoncentrowac siena tym co im przedstawiono, a nie

    Oj... czytaj, więcej czytaj. Możesz też popytać amerykańskich prawników.
    Podrzuciłbym ci numer do jednego, ale niestety jest nieaktualny (gość miał
    biuro w WTC). Prawda jest taka, że na sali wszystkie chwyty są dozwolone,
    a sędzia może co najwyzej uchylić pytanie i nakazać skreślenie odpowiedzi
    z protokołu i pouczyc przysięgłych, że mają na to nie zwracać uwagi.
    Jeżeli któraś ze tron przeholuje druga może podnieść co najwyżej zarzut
    "inflaming the jury" czyli uprzedzenia ławy przysięgłych i zaządać zmiany
    ławy.

    --
    Falkenstein
    skazania.