  • 31. Data: 2014-01-16 09:05:45
    Temat: Re: wyrok NSA w sprawie apostazji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2014 09:01, januszek pisze:
    > Andrzej Lawa napisa?(a):

    > Wiedza jak to bylo w innych krajach (Wlochy, Hiszpania, Irlandia) wiec
    > robia co moga aby sprawe przedluzac. Ot taka gra na czas.

    A jednocześnie dowód na to, że są hipokrytami (toż to jawne pogwałcenie
    wolnej woli) i tym samym oszustami - skoro sami nie wierzą w głoszone
    przez siebie zasady, to opowiadanie przez nich bajek ma na celu
    wyłącznie wydojenie kasy.

  • 32. Data: 2014-01-16 10:59:55
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kościół akty apostazji wpisywał. Lawa stosując zasady dialektyki
    > talmudycznej pisze o sytuacjach, w których apostazji nie było.

    Apostazji - nie, oświadczenie woli - tak. I to powinno
    wystarczyć, przynajmniej jeśli chodzi o oficjalne statystki
    i wszystkie przejawy "zewnętrznych" zachowań kościoła.

    Kościół funkcjonuje jednocześnie w dwóch wymiarach:
    jeden dotyczy jego mitologii/teologii, zaś drugi prawa.
    Apostazja należy do pierwszego wymiaru, jest mocno
    zakorzeniona w obrzędzie i mocno upierdliwa (jeśli dobrze
    pamiętam, wymaga fatygowania 2 świadków i osobistych
    wizyt na plebanii). Wymaganie takich zachowań od osoby
    całkowicie niezainteresowanej mitologią kościała stanowi
    po prostu szykany i stwarzenie absurdalnych utrudnień.

    Drugi wymiar dotyczy osobistej wolności człowieka i jego
    prawa do nienależenia do danej organizacji religijnej, a także
    interakcji pomiędzy organizacją a państwem. Tutaj powinny
    wystarczać narzędzie prawne (oświadczenie woli), dlatego
    pozycja kościoła jest wybitnie uprzywilejowana, zaś osobista
    wolność ludzi upośledzona (uzależniona od wewnętrznych
    "instrukcji" organizacji religijnej, a nie od prawa).

  • 33. Data: 2014-01-16 11:17:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisa?(a):

> [...]
    > wolnej woli) i tym samym oszustami - skoro sami nie wierzą w głoszone
    > przez siebie zasady, to opowiadanie przez nich bajek ma na celu

    Od setek lat tacy jak Oni z hipokryzji po prostu zyja, ot, taka praca ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 34. Data: 2014-01-16 11:35:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jan 2014, the_foe wrote:

    > spodziewałbym sie raczej nakazu usuwania wszelkich danych tak jakby
    > ich nigdy nie było.

    Ale to prowadzi do absurdów - nie należy żądać wymazania archiwalnych
    zapisów, np. tego o żądaniu zaprzestania przetwarzania danych.
    Patrz wątki z flejmami o fotoradarach "ja nie pamiętam kto kierował",
    niby czemu logika "nie wiedziałem, bo nie pamiętam, a notatki kazali
    usunąć" miałaby chronić tylko kierowców? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2014-01-16 21:07:01
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 16.01.2014 10:59, ikarek pisze:
> [...]
    > wystarczyć, przynajmniej jeśli chodzi o oficjalne statystki
    > i wszystkie przejawy "zewnętrznych" zachowań kościoła.

    A jakie tu masz zewnętrzne zachowanie? Tylko wewnętrzne.

  • 36. Data: 2014-01-16 21:50:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Regulamin? Wewnętrzne przepisy? Jak zwał tak zwał ;)
    >
    > Teoretycznie mają.

    W jaki sposób "nawracają" i chrzczą mieszkańców afryki i ameryki południowej
    (indian)?

  • 37. Data: 2014-01-16 21:54:19
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > A jakie tu masz zewnętrzne zachowanie? Tylko wewnętrzne.

    Super, tylko powiedz mi, jak się wypisać z kościoła nie brnąc
    w pojęcia z zakresu prawa kanonicznego? Ci ludzie nie chcieli
    przechodzić przez kościelną procedurę apostazji, tylko wypisać
    się z organizacji religijnej tak, aby nie mogła ona uznawać ich
    za swoich członków.

    Brakuje zewnętrznej, świeckiej procedury, która miałaby świeckie
    skutki. Choć mogłaby mieć i takie i takie - zobacz na Niemcy. Tam
    wystąpienia z kościoła dokonuje się wobec państwa, idąc z dokumentem
    tożsamości od urzędu i wypełniając formularz. Swoją drogą, Polacy
    którzy pracują w Niemczech, też mogą skorzystać z tej drogi
    i konsekwencje będą takie same, jak "polskiej" apostazji.

    http://www.currenda.diecezja.tarnow.pl/archiwum/2007
    /03/art-28.php

  • 38. Data: 2014-01-16 21:54:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jan 2014, Smok Eustachy wrote:

    > A jakie tu masz zewnętrzne zachowanie? Tylko wewnętrzne.

    Znasz dowcip, w którym ekipie różnych uczonych kazali
    ogrodzić jak największy teren, i kojarzysz co zrobił matematyk?
    ;)

    IMVHO tu oponenci mają rację: jak ktoś wystąpi z organizacji,
    to zawartość tej organizacji jest "na zewnątrz" występującego.

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2014-01-18 19:38:27
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > niby czemu logika "nie wiedziałem, bo nie pamiętam, a notatki kazali
    > usunąć" miałaby chronić tylko kierowców? ;)

    ja wiem, ze wg Ustawy własciciel danych osobowych nie ma prawa do
    zadania ich usniecia. I to jest moim zdaniem złe. Bo przeciez operator
    danych musi cały czas przetwarzac dane osobowe, zeby nie przetwarzac
    tych których nie mozna przetwarzac. Czyli absurd.

    --
    @foe_pl