  • 1. Data: 2014-01-12 12:53:00
    Temat: Co z "ciężko chorą" żoną posła Hofmana?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Wspomniana osoba w 2007 roku dostała fikcyjny etat jakiegoś
    tam "specjalisty" w KGHM. Od tej pory non stop
    przebywa na zwolnieniu chorobowym (z przerwami na urlopy).
    W czasie choroby obłożnie chora żona posła kurowała się m.in.
    skokami spadochronowymi. Ostatnio dodatkowo rozchorowała się
    na głowę i nowe zwolnienia wypisuje jej psychiatra. Może mi ktoś
    wyjaśnić co tu jest grane? Każda normalna osoba
    już dawno byłaby nękana wezwaniami przed zusowską komisję,
    po czym albo uznano by ją za symulanta, albo zostałaby
    zwolniona z powodu przedłużającej się niezdolności
    do pracy. Dla odmiany żona posła Hofmana, mimo że przez
    kilka lat zatrudnienia pojawiła się w robocie raptem
    na kilka dni (żeby dostarczać kolejne zwolnienia), to jakimś
    magicznym sposobem ZUS w żaden sposób jej nie nęka,
    nie kontroluje zasadności jej zwolnień itp. Czy to osoba
    pana posła tak paraliżuje działalność jednej z najważniejszych
    bądź co bądź instytucji w tym kraju? Oczywiście każda
    nieśmiała wzmianka na temat choroby żony pana posła
    powoduje u niego atak furii i jest ripostowana
    stwierdzeniem, że "to atak polityczny na niego i jego rodzinę"
    (podobnie jak rozwalenie meleksa na Cyprze przez nawalonego
    jak Messerschmitt Karskiego (może Car-skiego?) było
    "prowokacją rosyjskich służb"). Wiem, że prawo rozróżnia
    równych i równiejszych, ale czasami przybiera to komiczne
    rozmiary. Wiecie może co dalej słychać w tej sprawie
    i czy żonie naszego posła uda się wysiedzieć
    na zwolnieniach do emeryturki (skoro od 7 lat się udaje)?

  • 2. Data: 2014-01-13 09:02:50
    Temat: Re: Co z "ciężko chorą" żoną posła Hofmana?
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]
    Kolejny troll idiota nie znający przepisów na grupie.
    Zgodnie z obowiązujacym prawem ZUS płaci za L4 maksymalnie przez pół roku
    (182 dni). Przerwy pomiedzy kolejnymi L4 krótsze od 30 dni pracy nie są
    zaliczane jako nowy okres. Tak więc przyjście do pracy na tydzień i dalej na
    L4 sumuje czas tego L4 z poprzednimi. Po osiągnięciu 182 dni zasiłek nie
    jest płacony. Osoba chora może przejść na rente lub urlop bezpłatny.

    pozdr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2014-01-13 15:33:18
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Kolejny troll idiota nie znający przepisów na grupie.

    Kolejna blondynka na etacie u przygłupów :/

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,12005027,Najbard
    ziej_chory_pracownik_w_Polsce.html

    Konrad

  • 4. Data: 2014-01-13 18:41:58
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,12005027,Najbard
    ziej_chory_pracownik_w_Polsce.html

    Dobry agent, postawiłbym go na podium razem z żoną
    Hofmana. Jedno tylko dziwi. Delikwent po pierwszym
    chorobowym wystąpił o dzień urlopu na żądanie
    i pracodawca się na niego zgodził. Urlopu na żądanie
    nie udziela się bezwzględnie, choćby się waliło i paliło.
    Pracodawca mógł stwierdzić, że obecność "pracownika"
    w firmie jest tego dnia bezwzględnie wymagana i wymusić
    na nim przyjście do pracy, co umożliwiałoby wręczenie
    wypowiedzenia.

  • 5. Data: 2014-01-13 18:52:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    w firmie jest tego dnia bezwzględnie wymagana i wymusić
    na nim przyjście do pracy, co umożliwiałoby wręczenie

    Te dwa dni pracownik ma prawo wziąć kiedy chce. Pozostały urlop nie.

  • 6. Data: 2014-01-13 19:03:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > Pracodawca mógł stwierdzić

    Pomijając głupotę przepisów i ludzi je stosujących
    ciekawi mnie czy mógł go pracodawca wywalić (nielegalnie,
    bo na zwolnieniu, albo tym urlopie)
    i wtedy wyrejestrować z ubezpieczeń
    (wtedy nie dostałby chwilowo zasiłku) i zanim by
    się w sądzie pracy pozbierali z przywróceniem
    to może by się objawił delikwent choćby na chwilę
    w stanie umożliwiającym normalne zwolnienie.
    A swoją drogą sytuacja niemożliwa bez
    udziałowców w ZUS.

  • 7. Data: 2014-01-13 19:52:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Danusia d...@w...pl ...

> [...]
    > tydzień i dalej na L4 sumuje czas tego L4 z poprzednimi. Po
    > osiągnięciu 182 dni zasiłek nie jest płacony. Osoba chora może przejść

    Mam nadzieje, Danusiu, ze starczy ci odwagi na przeprosiny, po artykule
    jaki przytoczył Konrad.

    Starczy?

  • 8. Data: 2014-01-13 20:19:55
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 13.01.2014 19:03, cef wrote:

> [...]
    > się w sądzie pracy pozbierali z przywróceniem
    > to może by się objawił delikwent choćby na chwilę
    > w stanie umożliwiającym normalne zwolnienie.

    Sa rowni i rowniejsi.

    Mnie kontrola z ZUS przyszla od razu choc zwolnienie ponizej 2 tygodni.

    2 dni po dostarczeniu do ZUS juz piesek pod drzwiami szczekal paragrafami.

    A czlowiek chory, z goraczka (ja) musial tego bredzacego urzedasa sluchac.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 9. Data: 2014-01-13 23:17:20
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2014-01-13 18:52, Robert Tomasik pisze:

    > Te dwa dni pracownik ma prawo wziąć kiedy chce. Pozostały urlop nie.

    Cztery dni...

    --
    Jacek S.

  • 10. Data: 2014-01-13 23:25:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, Danusia wrote:

    [...]
    > Kolejny troll idiota nie znający przepisów na grupie.
    > Zgodnie z obowiązujacym prawem

    ATSD, skąd założenie, że post na grupie .prawo na pewno dotyczy
    przypadku ZGODNEGO Z PRAWEM?
    Toć przeciwnie, większość wątków ma źródło w tym, że autor (słusznie
    lub niesłusznie) odczuwa działania (które uważa za) NIEZGODNE
    z prawem.
    A już teza, że ZUS na 100% "działa zgodnie z prawem" może wywoływać
    kontrowersje ;) (aczkolwiek offtopicznie przyznaję, że niejednokrotnie
    to nie ZUS i nie skarbówka winne są absurdalnych działań, lecz przepisy
    właśnie).

    pzdr, Gotfryd