    From: "mkj" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wypowiedzenie umowy o współpracy [długawe]
    Date: Thu, 29 Jun 2006 00:00:27 +0200

    Witam,
    szukałem pomocy w google, ale znalazłem tylko jakieś informacje dotyczące
    normalnej umowy o pracę...
    ...prowadzę działalność gospodarczą i podpisałem umowę o współpracy
    (świadczę usługi komputerowe na rzecz innej firmy). Umowa przewiduje
    3-miesięczny okres wypowiedzenia. Jakie mogą czekać mnie konsekwencje
    (oprócz oczywistych typu niepłacenie "pensji") w przypadku, jeżeli nie będę
    mógł świadczyć usług dla tej firmy w zadowalającym dla niej stopniu
    (powiedzmy szczerze - znalazłem inną pracę i chcę jak najszybciej
    zrezygnować ze świadczenia usług dla dotychczasowej firmy, żeby móc
    poświęcić czas nowej firmie). Firma z którą współpracowałem dotychczas
    straszy, że każdy stracony biznes w wyniku mojej nieobecności podczas okresu
    wypowiedzenia będę musiał spłacić "co do złotówki".

    Podpisana przeze mnie umowa o współpracy opisuje zakres współpracy, nie
    określa godzin pracy (w żaden sposób, ani dzienny, ani miesięczny). Zawiera
    klauzulę "Usługodawca nie będzie zawierał w trakcie trwania umowy oraz trzy
    miesiące po jej wygaśnięciu, żadnych umów z Klientami Usługobiorcy, mogących
    naruszyć interesy lub działać na szkodę Usługobiorcy" (tego paragrafu nie
    łamię, bo nowa firma nie jest klientem usługobiorcy). Poza tym standardowe
    "w sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy
    Kodeksu Cywilnego" oraz "Umowa została zawarta na czas nie określony z
    możliwością jej wypowiedzenia przy zachowaniu trzy miesięcznego okresu
    wypowiedzenia".

    30.05.2006 złożyłem pisemne wypowiedzenie umowy o współpracy (posłałem też
    na wszelki wypadek poleconym)

    Nie wiem czy podstawami do zerwania umowy przeze mnie mogą być:
    - umowa jest antydatowana o ok. 4 miesiące (świadkiem jestem tylko ja i
    sekretarka, której przekazywałem podpisaną umowę bez wstawionej daty w marcu
    2006 a na umowie, która wróciła do mnie podpisana przez drugą stronę
    widnieje data listopad 2005)
    - w kilka dni po złożeniu wypowiedzenia szef obciął mi prawa dostępu do
    sieci firmowej jednocześnie powodując, że nie mogę wykonywać jednego z
    punktów umowy "Wykonywanie czynności administracyjnych nad siecią
    komputerową Usługobiorcy i klientów Usługobiorcy"
    - ostatnia płatność za fakturę majową opóźniła się o kilka dni, nie wiem czy
    czerwcowa faktura (termin płatności niedziela, 2.07.2006) wogóle zostanie
    zapłacona....

    Podsumowując - jakie mogą mi grozić konsekwencje? jakich argumentów używać,
    żeby nie narazić się na koszty/ciąganie po sądzie a jednocześnie zapewnić,
    że faktura za prace wykonane w czerwcu zostanie zapłacona? czy argument
    "przykro mi, nie mam czasu dzisiaj przyjść i coś u Was zrobić" jest w
    porządku? czy fakt zapłacenia faktury 4 dni po terminie może być podstawą do
    zerwania umowy? (w umowie jest punkt "Usługobiorca zapłaci Usługodawcy kwotę
    XXXXpln na podstawie prawidłowo wystawionej faktury")

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam
    mkj