  • 21. Data: 2006-06-03 19:36:20
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o prace,urlop i weksle
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    przec napisał(a):

    > Dziekuje wszytkim za opinie i zywa dyskusje nt weksli
    > Rozumiem ze jesli podpisze to i tak ten weksel nie bedzie wazny?

    Właśnie w tym problem, że będzie ważny. Mało tego, w przyszłości może
    tak "wypłynąć", że nawet nie będziesz miał nawet zarzutów, aby go obalić...

    L.

  • 22. Data: 2006-06-03 19:37:45
    Od: via <b...@s...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Właśnie w tym problem, że będzie ważny. Mało tego, w przyszłości może
    > tak "wypłynąć", że nawet nie będziesz miał nawet zarzutów, aby go obalić...
    >

    > L.

    sugerujesz, ze jezeli podpisze iz pracodawca moze zignorowac *prawne*
    przepisy BHP i mnie zamordowac, to bedzie to dalej wazne *prawnie*?

  • 23. Data: 2006-06-03 19:48:50
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    via napisał(a):

    > sugerujesz, ze jezeli podpisze iz pracodawca moze zignorowac *prawne*
    > przepisy BHP i mnie zamordowac, to bedzie to dalej wazne *prawnie*?

    Sugeruję, że kolejnego posiadacza weksla (który go otrzyma na drodze
    indosu) nie za bardzo będzą interowały przepisy BHP, czy inne umowy
    pomiędzy remitentem a wystawcą, skoro nowy posiadacz weksla otrzymał już
    ten dokument wypełniony. I bez problemu otrzyma nakaz zapłaty. A potem
    na grupach pojawiają się wątki "wystawiłem 5 lat temu weksel in blanco,
    a teraz ktoś inny żąda ode mnie pieniędzy. co robić?" Siedzieć i płakać
    chyba. I płacić.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2006-06-04 00:36:25
    Od: stern <s...@0...pl>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > na grupach pojawiają się wątki "wystawiłem 5 lat temu weksel in blanco,
    > a teraz ktoś inny żąda ode mnie pieniędzy. co robić?" Siedzieć i płakać

    z kręgów zbliżonych do pewnego SA dochodzą głosy, że SN dopuszcza
    ostatnio, w związku z serią nadużyc - przy wekslach in blanco
    sprawdzanie podstawy materialnej zarzutu, więc cień nadziei jest.

    Nie, nie zwariowałem i rozumiem co napisałem.
    Sygnatur orzeczeń nie znam.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 25. Data: 2006-06-04 08:29:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Wątkosprawca nie pisze o wekslu in blanco, tylko wekslu na 50K. Zakazu
    > nie ma, ale zezwolenia także nie (vide wzmiankowane rozporządzenie). I
    > pytanie - czy orzeczenie sądu (jakiejkolwiek instancji) ma w polskim
    > prawodawstwie znaczenie w jakiś sposób zbliżone do instytucji
    > precedensu znanej z innych systemów sądowniczych?

    IMHO dopuszczono weksel wyłącznie jako zabezpieczenie roszczeń
    majątkowych powstałych z niedoborów (przy powierzeniu majątku przez
    pracodawcę).
    W pozostałych przypadkach weksel jest niedopuszczalny jako
    czynność nieznana kodeksowi pracy, który to ma swoje - odrębne - formy
    odpowiedzialności pracowniczej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID: o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 26. Data: 2006-06-04 11:29:37
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o pracę, urlop i weksle
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    stern wrote:
    > z kręgów zbliżonych do pewnego SA

    Masz na myśli Sąd Antymonopolowy czy Spółkę Akcyjną?

    -------------------+
    -------------------+

  • 27. Data: 2006-06-04 16:34:30
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 cze o godzinie 13:29, na pl.soc.prawo, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Masz na myśli Sąd Antymonopolowy czy Spółkę Akcyjną?

    Sąd Administracyjny? ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 28. Data: 2006-06-05 08:29:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Oświeć mnie. Jak przedmiot (weksel) może być czynnością?

    Nie jestem w stanie oświecić kogoś kto nie zna podstawowych pojęć
    prawniczych. To przekracza moje możliwości. Albo mi wierzysz albo nie.
    Mi wszystko jedno.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 29. Data: 2006-06-05 08:32:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przec napisał(a):

    > Rozumiem ze jesli podpisze to i tak ten weksel nie bedzie wazny?

    Będzie ważny.
    Jeśli chcesz podpisać weksel in blanco podpisz koniecznie deklarację
    wekslową i zaznacz tak coś na wekslu by potem nie było wątpliwości że
    deklaracja wekslowa jest konkretnie do tego weksla.
    Wtedy w istocie rzeczy nic ci nie grozi.

  • 30. Data: 2006-06-05 08:50:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e60q5s$nco$4@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Nie jestem w stanie oświecić kogoś kto nie zna podstawowych pojęć
    > prawniczych. To przekracza moje możliwości. Albo mi wierzysz albo nie.
    > Mi wszystko jedno.
    Mnie też.

    Jotte