  • 11. Data: 2006-06-03 18:30:40
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o prace,urlop i weksle
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    via napisał(a):

    > a co z poszanowaniem wspolzycia spolecznego? Nie mowiac o ordynarnosci
    > takiego zadania. Ja z takimi "pracodawcami" nie robie interesow.

    Ja z chorymi nie rozmawiam ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 12. Data: 2006-06-03 18:31:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5sk3i$8hm$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Może to być wymóg. Nie ma przymusu zawierania umowy o pracę z każdym. Ja
    > jako pracodawca mogę postawić taki warunek zawarcia umowy o pracę.
    Dlaczego?
    A można postawić wymóg, żeby pracownik się zobowiązał do przychodzenia do
    pracy w podskokach?

    > Wątpie czy żądanie obejmuje konkretną kwotę - autor pewnie jest
    > nieprecyzjny. To byłoby niedopuszczlane.
    > Pewnie chodzi o weksel in blanco z deklaracją wekslowa do 50000 zł.
    Nie rozumiem, ale poszukam sobie.

    > 1998.03.18 wyrok SN I PKN 436/97 OSNP 1999/4/126
    > 1. Abstrakcyjny charakter zobowiązania z weksla in blanco nie zwalnia
    > sądu pracy z obowiązku ustalenia, czy i w jakim zakresie pracownik
    > ponosi odpowiedzialność za szkodę powstałą w powierzonym mu mieniu, a w
    > konsekwencji czy wypełnienie weksla jest zgodne z deklaracją wekslową.}
    OK, dzięki. Możem tępy, ale jak się znajduje te orzeczenia?

    Jotte

  • 13. Data: 2006-06-03 18:34:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5sjh7$k8j$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Myślę, że bez szkody dla dyskusji możemy założyć, że chodzi tu o
    > weksel in blanco z opłatą skarbową 50zł.
    > Wystawianie weksla na kwotę 50 000zł (nie in blanco) oznaczałoby, że
    > taką kwotę pracownik ma po prostu zapłacić w umówionym terminie, a nie o
    > to na pewno chodziło (chyba że jest to łapówka za danie pracy ;)
    Chyba nie orientuję się w temacie nawet w zakresie rozumienia znaczenia
    pojęć. Nie mogę więc dyskutować. Spróbuję coś o tym poczytać.

    Jotte

  • 14. Data: 2006-06-03 18:46:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Dlaczego?

    A dlaczego nie? Zobowiązanie to ma jakby nie patrzeć związek z pracą
    (oczywiście mówię o wekslu gwarancyjnym).

    > A można postawić wymóg, żeby pracownik się zobowiązał do przychodzenia do
    > pracy w podskokach?

    Myślę że można by się zastanowić. Tylko kto takiego pracodawcę
    potraktuje poważnie. A po za tym zobowiązanie byłoby nieważne, nawet po
    podpisaniu go przez pracownika (art. 58 kc w związku z art. 300 kp).

    > OK, dzięki. Możem tępy, ale jak się znajduje te orzeczenia?

    1. jedziesz do warszawy;
    2. idziesz na plac - zapomniałem nazwy, ale chyba krasickicego ?!
    3. tam stoi taki zielonkawy budynek;
    4, idziesz do biblioteki;
    5. przekonujesz bibliotekarkę i już ;)

    A poważnie to zapewne trzeba uzyć jakiegoś programu prawniczego.

  • 15. Data: 2006-06-03 18:55:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5slfb$jlo$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > A dlaczego nie? Zobowiązanie to ma jakby nie patrzeć związek z pracą
    > (oczywiście mówię o wekslu gwarancyjnym).
    No bo prawo pracy określa jakich dokumentów może żądać pracodawca. Czy
    weksel nie jest dokumentem?

    > Myślę że można by się zastanowić. Tylko kto takiego pracodawcę
    > potraktuje poważnie.
    Ale my rozprawiamy o aspekcie prawnym, a nie behawioralnym.

    > A po za tym zobowiązanie byłoby nieważne, nawet po
    > podpisaniu go przez pracownika (art. 58 kc w związku z art. 300 kp).
    Istnieje różnica między niedopuszczalnym prawnie, a prawnie nieważnym, czyż
    nie?

    > 1. jedziesz do warszawy;
    W necie, kurdę, w necie...

    Jotte

  • 16. Data: 2006-06-03 19:06:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > No bo prawo pracy określa jakich dokumentów może żądać pracodawca. Czy
    > weksel nie jest dokumentem?

    A ty znów swoje ...
    Weksel jest dokumentem ale jednocześnie stanowi czynność prawną.

    > Istnieje różnica między niedopuszczalnym prawnie, a prawnie nieważnym, czyż
    > nie?

    Nie istnieje. Czynność sprzeczna z ustawą jest nieważna.
    Ale w sprawie podskoków stawiałbym nie na sprzeczność z ustawą, lecz
    sprzeczność z zasadami współżycia społecznego.

  • 17. Data: 2006-06-03 19:12:57
    Od: via <b...@s...pl>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:e5slfb$jlo$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson

    > No bo prawo pracy określa jakich dokumentów może żądać pracodawca. Czy
    > weksel nie jest dokumentem?

    dokumentem bedzie tez zobowiazanie sie do poddawania przez pracownice
    napastowwaniu seksualnemu przez pracodawce. I co z tego? Czy bedzie
    legalne tylko dlatego ze jakis burak teo wymaga?

  • 18. Data: 2006-06-03 19:14:35
    Od: via <b...@s...pl>

    Johnson wrote:

    > A ty znów swoje ...

    ten typ tak ma.

    Szkola szczycienska. ;-)

> [...]
    > Ale w sprawie podskoków stawiałbym nie na sprzeczność z ustawą, lecz
    > sprzeczność z zasadami współżycia społecznego.

    czyli z ustawa.

  • 19. Data: 2006-06-03 19:18:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5smn7$c6g$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > A ty znów swoje ...
    Wiem, wiem - jestem uciążliwy bo nie daję sie zbyć byle czym...

    > Weksel jest dokumentem ale jednocześnie stanowi czynność prawną.
    Oświeć mnie. Jak przedmiot (weksel) może być czynnością?

    > Nie istnieje. Czynność sprzeczna z ustawą jest nieważna.
    > Ale w sprawie podskoków stawiałbym nie na sprzeczność z ustawą, lecz
    > sprzeczność z zasadami współżycia społecznego.
    A co określa zasady współżycia społecznego?

    Jotte

  • 20. Data: 2006-06-03 19:20:12
    Od: "przec" <p...@t...pl>

    > dokumentem bedzie tez zobowiazanie sie do poddawania przez pracownice
    > napastowwaniu seksualnemu przez pracodawce. I co z tego? Czy bedzie
    > legalne tylko dlatego ze jakis burak teo wymaga?

    Dziekuje wszytkim za opinie i zywa dyskusje nt weksli
    Rozumiem ze jesli podpisze to i tak ten weksel nie bedzie wazny?

    CZy moglbym jeszcze prosic o sugestie odpowiedz na 2 ga czesc mojego pytania
    tj urlop i okres wypowiedzenia...
    Zmiana pracy jest dla mnie dosc stresujaca i chcialbym o ile to mozliwe
    uniknac problemow
    pzdr
    Krzysztof